Alla inlägg under januari 2011

Av madde - 31 januari 2011 17:47

Jaha hur har denna dag varit då?!?

Jo jag vaknade till vid 3 tiden i morrse, och mådde inte alls bra! Något som spökar i magen.. Dax att kolla upp tror ja!!

Men jag låg i sängen till strax före 10, det började släppa så bestämde mig för att åka upp till ÖB och Rusta för att handla lite!

Men först åkte jag med pappa och hämta matrial och lite sådana saker... Men när jag skulle lämna av honom och ta bilen, så kände jag mig allt sämre! Så det blev att gå hem och lägga sig!! Usch inte kul inte!!

sedan var det bara att gå upp för att ha tvättstugan vid 12! Kläderna tvättar ju sig inte själv när man är dålig!!

Efter lite lunch och fix hemma, så fick jag lite nya krafter och begav mig och hämta bilen och åkte och handlad! Investerade lite bra och ha saker!

Väl hemma igen, så blev det tvättstugan och sedan soffan med en film =)

OCh nu har man precis fått i sig lite middag!  Men inte att man var så speciellt sugen, men mat måste ju i!


Som sagt har jag även börjat md den nya dieten idag! OCh en så länge har jag hållt mig till det jag får äta! Så jag är nöjd med dagens insats! =)

Lite senare ikväll har jag tänkt att äta lite räkor!! Mummmmssss!!


Och idag var även min sista lediga dag!! Snyft jag som har haft det så skönt!! =)

I morgon börjar man kl: 17! Så har i alla fall sovmorgon i morgon också! SKÖNT!!

Men jag jobbar bara tisdag, onsdag och torsdag! Sen är man ledig till Måndag, så ska väl inte klagggggaaaa!! :D haha!


Nej nu ska jag slå på en film till! Hejsan svejsan!


  

Ge mig SOMMMMAAARRR!!!

Av madde - 30 januari 2011 18:41

Jaha då är man hemma hos sig igen!

Men idag har man inte gjort många handtag inte! =)

Min första riktiga sovmorgon sen jag fick semester!! Så skönt!! Hoppas på att kunna sova lika länge i morgon! Jag hade ju sov sällskap i natt av världens bästa katt!! Älskar min Smirre =) <3

Annars har jag bara suttit vid datorn och kollat på tv! Hjälpt mamma lite med att föra över bilder från sin dator och lite sådant!

Åkte hem runt 15-16 tiden! Svängde förbi Flygis först för att handla lite mat, eftersom att jag börjar på ny diet i morgon så behövde jag ha lite saker!! =)

Ska berätta lite mer om den snart!

Annars ikväll så har jag fixat lite här hemma, städat undan lite. Bytt sängkläder, eftersom att jag har tvättstugan i morgon! Så tyckte de va lika bra att byta idag istället för i morgon! Så i natt kommer man att sova gott =)

Annars har det väl inte hänt så himla mycket!


Åter till den dära dieten jag tänkte försöka mig på i morgon!

Den heter Dukan dieten! Och innehåller 4 st faser! Den verkar ha fungerat på många, så varför inte ge de ett försök =) Man vet ju inte om den funkar, innan man har testat! Så i morgon sätter jag igång! Så följ gärna med undertiden jag testar!


Här är lite mer hur den fungerar:


STEG 1 - ATTACKFASEN
Detta är en kort fas som gör att din kropp börjar sätta i gång processen med att gå ner i vikt. Tar man sig igenom den här fasen är chansen mycket stor för viktminskning!
Du äter i princip bara proteiner och så lite fett som möjligt, som exempelvis magert kött, fisk, fågel, ägg och mejeriprodukter med lågt fettinnehåll.
Fasen varar mellan tre och högst tio dagar.
Det stora intaget av protein leder till minskad aptit samtidigt som muskelmassan bevaras.
Det är även obligatoriskt att dricka minst 1,5 liter vatten om dagen.

Ät så mycket du vill av:

  • oxkött

  • kalvkött

  • kalkon

  • kyckling (utan skinn)

  • fisk

  • skaldjur

  • skinka

  • ägg

  • mjölkprodukter med 0% fett

  • 1,5 matsked havrekli

  • 1,5 l vatten per dag

  • kaffe och te osötat

STEG 2 - CRUISEFASEN - Lägg till grönsaker här!
När första fasen är över går dieten in på steg två vilket är den så kallade cruisefasen.
Nu läggs valet av 28 olika grönsaker till i dieten och du kan addera dem till proteinkällorna i föregående steg. Du alternerar dock varannan dag med att bara äter protein även i denna fas. Vill du ha ännu snabbare resultat alternerar du 5 proteindagar med 5 protein- och grönsaksdagar. Alternativfasen pågår tills att du nått din målvikt.

Grönsaker som är tillåtna:  
Kronärtskocka
  Sparris
  Aubergine
  Fänkål
  Kål (vit, röd, grön, savoy, blomkål, brysselkål)
  Selleri
  Endiver
  Zucchini
  Champinjoner
  Gurka
  Spenat
  Paprika
  Broccoli
  Bönor
  Purjolök
  Lök
  Pumpa
  Rädisor
  Sallad
  Harsyra/ängsyra
  Sojabönor
  Kålrot
  Mangold
  Tomater
  Majrovor
  Morötter
  Rabarber
  Rödbetor


STEG 3 - SAMMANSLAGNINGSFASEN
Fas 3 är en fas där man successivt går tillbaka till normalt ätande men samtidigt förhindrar att man går tillbaka till gamla onyttiga vanor.

Nu kan du börja återinföra livsmedel som frukt, ost, bröd och stärkelse som pasta, ris och potatis.
För att inte falla tillbaka i gamla dåliga vanor bör du också tillåta dig två firarmål i veckan då du äter precis vad du vill, inklusive onyttigheter som alkohol och choklad – om du vill.
 
ATT TÄNKA PÅ:

  • en frukt per dag

  • två skivor fullkornsbröd per dag

  • 40 g ost per dag

  • två måltider pasta, ris eller potatis per vecka

  • lamm och griskött

  • två fria måltider per vecka( inga överdrifter)

  • en attackdag,  varje torsdag bara proteiner som i fas 1


STEG 4 - STABILISERINGSFASEN

Ät som du vill sex dagar i veckan som i styrkefasen. Fortsätt med proteintorsdagar under resten av livet

Ät tre matskedar havrekli per dag under resten av livet.


Att tänka på under den här fasen:
Nu kan du börja återinföra livsmedel som frukt, ost, bröd och stärkelse som pasta, ris och potatis.
För att inte falla tillbaka i gamla dåliga vanor bör du också tillåta dig två firarmål i veckan då du äter precis vad du vill, inklusive onyttigheter som alkohol och choklad – om du vill.



Så nu ger vi de ett försök!!

Av madde - 29 januari 2011 19:39

Hejsan!

Idag har man haft en riktigt heldag, inte en lugn stund på hela dagen!

Började med att man gick upp strax efter 8, käkade frukost och myste lite med systers familj. Slutade med att lillskiten spyde! Stackarn! Så nu får jag hoppas att jag inte blir sjuk!!

Sedan begav jag mig av till tåget för att åka och möta upp pappa i Älvsjö, där Mc-mässan var! Vilka motorcyklar det finns!!!!! Det är många man vill ha, men man kan ju inte köpa alla!! Men jag har ju min favorit och det är ju kawasaki Ninja!! Kanske man köper en sådan någon vacker dag!

Väl på mässan så träffade vi upp pappas två kusiner plus en av deras fruar! Så vi gick runt med dom, sen åkte vi in till stan! Dom skulle dricka några öl, så jag bestämde mig för att gå och träffa bästaste Simon =) Så jag umgicks en stund med honom!! Det var bra länge sen, och alltid lika kul att träffa han!

Sedan blev det att visa stan för pappas kusins fru Ulrika, så vi gick runt och kollade lite, sen gick vi tillbaka till dom andra!

Och nu kom vi precis hem, så har hunnit slänga i oss lite middag, och nu ska man bara ta det lugnt. Har nog inte tagit det lugnt sen förra helgen! Även fast jag har haft semester så har jag gått upp tidigt, så i morgon och fram till tisdag kl 17 så ska jag bara vara hemma och ta det lungt!! ska bli sååååå skönt!! =)

Nej ner och fika och äta lite tårta! hej hopppp


  Bästa Simon :)

Det kanske blir min en dag ;)   

Av madde - 28 januari 2011 20:56

Full fart här!!

vart en massa bus med barnen här idag!

Och det har blivit kinamat till Middag!! mycket gott måste jag säga!!

Sen blev det raka vägen ner till ishallen för att kolla på match! Bålsta- Åkers! vet inte vem som vann, eftersom att jag och Melvin gick hem tidigare för att mysa lite!! Så nu har han full fart här hemma medan  jag sitter och glor lite på tv!


Lite kort fattat om denna dag! Ska upp tidigt i morgon igen! Eftersom att jag ska på mc mässan!


Nej vi hörs hej hopp


  

Av madde - 28 januari 2011 09:17

Nu snart åker jag iväg till min kära syster och tar hand om Melvin lite!! =)

Så att hon får vila, och eftersom att crippa jobbar och ska på match så ställer jag upp ;) haha!!

Nej men det ska bli skönt att komma bort lite !! Även ska kusin Sara och hennes lilla tjej komma med ner! Så jag åker med dom, skönt att åka bil istället för att åka bus,tunnelbana och tåg!! Så ska snart gå och träffa dom!


Jag kommer inte komma hem förens i morgon kväll, eftersom att jag och pappa och pappas kusin lr vad det är från finland, ska gå på mc-mässan i morgon =)


Får se om jag bloggar något mer idag! Annars får ni ha det så bra! hej hopppssss



Av madde - 27 januari 2011 09:15

  • Igår så fylde ju jag år! Och vad hittade jag på den dagen då?!?

Jo det började med att mamma och papap kom och väckte mig vid 6 för att gratta mig! Sen så åkte vi till jobbet så jobbade till 14! Men satt och vänta på att mamma skulle sluta. Sen raka vägen hem för att fixa iordning innan alla gäster kom!

OCh det blev en hel del som kom! Trevligt trevligt! Så det bjöds på smörgåstårta, och vanlig tårta och dricka till de! Mumsigt värre!!

OCh min kära syster med familj kom också! Det var inte ritkgit meningen att dom skulle komma men dom kom och överaskade mig :) Så underbart! Även så åker jag ner till dom på fredag och leker lite med skitungen! Vi ska på hockey!! :)


MEn vad fick jag då igår?!?

  • En ny cykel
  • Morgonrock
  • bordstabletter till glas
  • hårfön
  • 1000 kr av farfar
  • 600 på ikea
  • 300 på cervera
  • 300 kr av farmor
  • 6 st flaskor vin
  • 150 kr på systemet
  • blommor

De va nog allt=) iallafall vad jag kommer på nu!

Nu ska jag åka hej hoppp


Av madde - 26 januari 2011 16:36

  


GRATTIS TILL MIG SJÄLV SOM BLIR 20 ÅR IDAG!!!! =) =)  

Av madde - 25 januari 2011 19:38

Hej!

Idag är det min sista dag som 19 åring!!

Tänk kommer aldrig mer vara 19 ;) mohahaha!! 


Så vad har man då gjort den sista dagen!?!? JO jag har jobbat som vanligt,.. Jobbade längre idag också! Skulle ha slutat 13.30 men la på till 16! Dock hade jag inte så jobbig eftermiddag då jag satt på avlastning, så jag satt och läste en bok och hade det bra :D inte så tokigt de!!

Väl när man slutade blev det hem till mig lite fort och packa i ordning lite kläder och hämta muffins och stolar!!

Så nu är man hemma hos päronen igen! Så nu håller vi på att fixa inför i morgon, ska snart börja att smycka mina muffins ;)!! Sen tror jag att det kan bli lite handbolls tittande! men det är tråkigt att 2 av dom bra tyvärr inte kan spela idag! Så de är lite tråkgit! men men v håller tummarna för att det ska gå bra!!


Juste jag har redan fått en present idag! Fick av min kära farfar, det blev 100 euro! Inte dåligt de inte!


Nähä nu ska jag ner och fixa igen!!

Nästa gång vi hörs så är jag 20!!! UNDERBART!!!!!!!!!!



Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards