Alla inlägg under december 2011

Av madde - 28 december 2011 20:47

Hej där ute!

Nu var det länge sedan jag har skrivit! Men har haft fullt upp hela tiden =)

Men nu är julen över iaf! Fick en massa fina julklappar så jag är nöjd.

Så nu är det bara nyår, sedan väntar ett nytt år och hoppas på massa roligheter!


Idag har man iaf varit ledig, så jag har varit ute med Vilda, Petra jobbade så jag passade på att ta henne =)

Har även varit nere på stan, tänkte att man skulle hitta något på rean, men hittade inget!!!! Lr bara en bh och trosor.. Men hade hoppats på att man skulle hitta något fint... FÅr väl åka in till stan någon dag och se om dom har något där!

Nu ligger man iaf i soffan, efter att Petra och Vilda har varit här på middag! Så trevlig och mysigt så..

Så ska väl snart sova, ska bara försöka få lite kontakt med Patrik innan man somnar! Om han inte har fastnat i skolböckerna haha!! Han är så duktig såååå,.


Juste igår var syster, Crippa och Melvin här och hjälpte mig att sätta upp alla hyllor och min spegel! Så nu är det fint här hemma =) helt underbart!! Tack så mycket!

Dock var Melvin JÄTTTTE ledsen när dom åkte här i från, för han ville sova kvar här! Stackars liten som var helt förtvivlad! <3


NEj nu ska jag nog stänga ner! hej hej



Av madde - 19 december 2011 15:48

Hej där ute! då var det en ny vecka, och det är julvecka!!

Måste börja säga att Patrik var här igår, åt god mat och kolla film! Och sedan blev det en massa prat hela natten! Inte konstigt att vi hade mkt att prata om, vi  har ju inte träffat varandra på ett halv år!!!! :(

Men det var super mysigt och trevlig att träffa han :) Han får än alltid på bra humör!! vet inte hur han lyckas men på något bra sätt iag :)


Annars idag så gick jag och la mig efter att jag hade lämnat Patrik vid bussen, gick upp vid 10 åt frukost och bara tog det lugnt! Ut sen med Vilda =) och sen blev det tandläkaren!! Äntligen fick jag min skena, som jag har längtat! Gick även ner på stan en sväng efter, har inte köpt alla julklappar än!!! Men hittade inget!! SÅ ja vi får se om ajg åker in till sthlm på torsdag och se om jag hittar något där! svårt att tro det men alltid ett försök!!


Nej nu ska jag lägga mig och vila lite. Är lite halv seg idag! Men inte så konstigt, om man har varit uppe och pratat nästan hela natten hahah!!

Av madde - 17 december 2011 16:51

Idag är det en bra seg dag!! har inte gjort ett skit idag!!! Ibland behöver man göra det också! Lr jag var ute  en sväng i regnet... men inte så skönt direkt!

Var tanken att Patrik skulle titta förbi i dag, men hans pluggande tar ju sin tid... så ja han tittar ev. förbi i morgon ist =) Inte träffat honom sedan i somras...=(


Igår var det julfest med jobbet.. Vi satt dock bara på kontoret och åt buffe med kallskuret.. Det gick ju ner det också!!

Men det var en trevlig kväll det också! Kom hem vid 23, skönt att man fick skjus hem, så man slapp gå i mörkret!!


Nej man kanske ska försöka hitta på något att äta!! men vet inte vad jag är sugen på... tror bara jag slänger ihop några pankakor så att jag får något i magen! Även om jag inte bör äta det, eftersom att jag känner av magen... Men men vad gör man inte för lite mat hahha!!


Hej där ute!!

Av madde - 15 december 2011 20:20

Hej där ute i kylan!

Idag har man jobbat som vanligt, är helt slut i kroppen! Men inte så konstigt, eftersom att man får gå och spänna hela kroppen för att inte halka! Har varit riktigt halt idag ..,,, usch sådant tycker jag inte om!! För i morgon ska man cykla till jobbet!! Har haft tur att fått skjus av Petra två dagar nu =)

Efter jobbet idag så åkte Jag och Petra och handlade så vi kunde baka julgodis =) och baka blev det, och gott blev det också! Vi gjorde även lite mat, så komplecerad mat som köttbullar och makaroner! :) Vilda tyckte iaf att det var gott! haha!! Sedan blev det ju såklart en promenad efter allt ätande också ...

Måste säga att det var otroligt skönt med en dusch idag, för var kall när man kom in efter promenaden plus att jag hade ont  i kroppen! Så var helt perfekt, och att slänga sig på soffan ska vi inte tala om! hihi!

Men det har varit en riktigt mysig kväll idag =)


Nej nu ska jag fortsätta kolla tv, och i morgon blir det jobb och sedan middag med jobbet!

Av madde - 13 december 2011 17:38

Hej där ute!!


Jaha då har man varit ledig, man trodde man skulle få en lång och skön sovmorgon men icke sa nicke!

Eftersom att Melvin skulle ringa och prata.. Men men vad gör man inte för han!

Men iaf så kom Petra och lämnade nyckeln så att jag kunde ta ut Vilding på en promenad i solen =) riktigt mysigt var det allt!!

Efter det blev det upp till Coop för att panta och handla saker till att göra julgodis! blev rocky road, mycket smarigt! Dock utan nötter, eftersom att jag inte äter nötter!

Annars har jag bara legat och tagit det lugnt i soffan.. riktigt skönt!

Och nyss kom jag in på en promenad med Petra och Vilda..Tack Petra <3<3 ( du vet själv)


Nu sitter jag och laddar för att orka göra lite mat, tänkte göra sådan avanserad mat som varmkorv med mos ;) hm... undra hur man gör!!!!! måste nog hitta ett recept tror jag ;) hihi!


Nej hörs senare i veckan!



Av madde - 11 december 2011 16:36

Hej där ute!


Ja ni det går verkligen upp och ner för mig....ena dagen mår man bra och andra mår man piss....

kämpa är väl det rätta ordet antar jag...


Men iaf.. I går lördag så jobbade jag, det var mest vi ungdomar som jobbade faktiskt... lite roligare att jobba då..

Sedan på kvällen så åkte jag ut till pappa för att äta gröt och skinka, sov även kvar där! Så fick mysa med mina underbara katter!!

Hade tagit semester idag, otroligt skönt och behövligt!! så Har stor handlat, så nu ska jag väl klara mig i veckan,, hoppas på det iaf!

Har tänk att köra stenhårt nu, med bara sund mat och massa motion, så får vi se vart det leder! Känner att jag verkligen måste göra något åt saken nu!!


Jaha annars är det väl inte så mkt mer!

Ska snart ut och gå med Petra och Vilda! Sedan ska jag laga mat, blir kykling i chilli och paprika Crem Fresch i tortilliabröd!


Men nu ska jag fixa lite till! hejjj

Av madde - 9 december 2011 19:41

Jaha då har man varit ledig då!

Åkte till syster igår, tog bussen till Knivsta köpte kaffe och lussebulle till mig och Crippa så vi hade påvägen hem =) Så vi hade lite mysigt i bilen!! haha!!

Och när vi kom fram så var lilla Isak kvar hos syster och Dinos ( en hund) där =) Syster hade varit barnvakt hela dagen, åt Crippas brors barn och hund!! SÅ man fick busa lite med Isak när man kom också.


Efter att dom hade åkt, så fick vi problem att veta vad vi var sugna på till middag.. Lr ja ingen orkade väl stå och göra mat!! Men tillslut så blev det grillad karré med klyftpotatis =) muummmmmaaa!!! Smakade sommar!

Och till efterrätt blev det glass, maränger, bananer och allt! Gorreee.


Ja vad gjorde vi mer sen då... Inte mkt! Crippa låg nere och kollade tv, eftersom att jag inte fick kolla på det jag ville nere i soffan så gick jag upp och la mig i deras säng och gjorde sara sällskap! :) Sen blev det inte roligare än så! haha!!


Idag har vi varit och kollat lite julklappar, men vi hittade en julklapp tror jag! och jag hittade ett par termobyxor!! Perfekt nu när det börjar bli vinter och man ska gå till jobbet!! Helt underbart det ju! :)bara ut och hoppa i snön nu... om det kommer någon vil säga haha!!


Nej nu är jag hemma iaf och ska kolla lite på Idol tror jag.. Det är ju final.. Får se om ajg orkar sitta uppe hela kvällen skaju jobba i morgon sÅ!!!


Nej men hej hopppp

Av madde - 7 december 2011 06:49

Jaha ska man klara av att jobba idag igen då....

Bara det att jag har ju värdens smärta i armen,... Så den vill inte riktigt lyftas inte....

Bara jag sitter ner så gör det ont!!  Så jaaa vi får se hur jag klarar av att jobba... var ju precis att man klarade det igår kväll...

Men är ledig tors + fredag så bara att hålla ut!!

Nej nu ska jag cykla till jobbet!! Ha en bra dag där ute!!

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Skapa flashcards