Alla inlägg under januari 2013

Av madde - 31 januari 2013 20:17

Hej hej!


Idag har det varit en sorgsen dag. Har nämligen varit på min älskade mormors begravning idag =(

Hon var världens bästa mormor,  har så otroligt fina minnen av henne.

Du kommer ALLTID att finnas i mitt hjärta mormor!

Vila i frid Mormor Märtha <3


Har även haft mamma, syster, Crippa och Johan på middag idag. Var meningen att bara mamma och Johan skulle äta middag här eftersom att dom följde med och kolla när jag red. Men sen ville Syster och Crippa stanna också =) och klart dom fick det. Blev att syster slängde ihop en fisksoppa. Mycket gott var det. Synd att jag inte kunde ha dom här längre, men åker troligen och träffar syster i morgon. Eller så åker jag till dom på måndag när deras familj är hel =) med det menas att lilla charmtrollet Melvin är hemma  =))


Som sagt har varit och ridit nu på kvällen. Gick inte som jag hade tänkt mig... Frej var inte alls i fokus tyckte jag.... Eller så var det de att han tyckte det blev allt för jobbigt när jag ville att han skulle jobba ordentligt.. Då tycker han att det är bättre att rygga och slänga med huvudet... Suck!!! MEn men det kan inte gå bra varje gång.. Nästa vecka är det teori, så får ta nya tag med det då istället =))


Nu ska jag lägga mig på soffan, har som sagt varit en lång dag idag!


hej då!

Av madde - 29 januari 2013 09:59

Hej hopp!


Hade fullt upp igår så hann inte att blogga något!

Började med en lugn morgon med lite film och så, sedan kom en elektriker för att sätta in lite ström i mitt "sovrum"!! Så nu ska man bara köpa en lampa!! Riktigt skönt ska det bli att få riktig belysning där inne =))

Passade även på att köra ett rygg/axelpass, kändes lika bra som vanligt!

Tränar i snitt 4-5 dagar i veckan och ridning en gång i veckan! Så man kan nog säga att jag håller igång ordentligt. Är nöjd med det upplägget iaf!!


Igår så tittade även Jessica förbi på lite middag och fika! Så det var trevligt. När hon åkte så bytte Sanne av henne. Så vi tittade på en film och prata en massa! Lika trevligt det också =) 


Passade även på att boka tid till läkaren igår, så ska dit på måndag och kolla mina "utslag" på händer och fötter! Hoppas att dom vet vad det är!!!!


Har hunnit med en promenad nu på morgonkvisten, så nu ska jag bara slappa lite innan det blir ett 13-22 pass!


Skriver mer i morgon.. hejsan


Av madde - 27 januari 2013 11:04

Hej där uteIgår var ingen vanlig dag för det var nämligen min födelsedag :)))Den firade jag glatt med ett träningspass, sedan ut till Bergshamra lite snabbt. Handla lite och sedan tog det lugnt innan man var tvungen att fixa till sig för kvällen :)) för igår blev det middag med kollegorna, och det var en mycket lyckad kväll. Jag gick hem vid tolv tiden, för kroppen har fortfarande den dumma förkylningen i kroppen..... Men men det var som sagt roligt, och väldigt kul att vi var så många som hängde med :))Nog om det. Idag blir iaf en lugn dag, väntar just nu på lite gäster. Sedan rullar det ev in lite kompisar under dagen. Ska även försöka hinna med en liten promenad idag. Eftersom att det är söndag så är det min vilodag.Skriver mer i kväll ska fixa iordning fika nu :)))

Av madde - 23 januari 2013 14:13

Tjo hej!


Då har man haft gäster idag =) syster och Melvin har varit här och firat min födelsedag, eftersom att dom inte kan komma på lördag när jag fyller år!

Så det har varit fullfart. Melvin har hjälp till med att baka kladdkaka och gjort lunch som blev taco! Duktig kille som hälper till i köket. =)

Har ju även haft mamma här sen i söndags, men nu har hon också åkt hem. Så nu är man själv igen, har dock jobbat varje dag när mamma har varit här så lite tråkigt, men men så är det när man jobbar och står i!


Har även hunnit med att tränat denna vecka, lr i måndags blev det en promenad och igår blev det ett bröstpass!

Idag blir det ett hårt benpass! Ska bli riktigt skönt. Känner att man börjar bli starkare, för mer och mer vikter läggs på =)) men lite missnöjd att vikten inte går ner så pass som jag vill.. men men bara att kämpa på så ska väl den också börja gå ner!!


Var och handlade lite kläder igår, blev ett par leggins jeans och en vit tröja till begravningen, och sedan ett par vanliga leggins och en blå tröja som man ska ha på lördag när det blir middag och ev utgång med jobbet =))


annars är det inte mycket annat som har hänt, allt rullar på som vanligt.. I morgon blir det ridning igen =) Man längtar verkligen tills på torsdagar eftersom att ridningen är det man ser fram emot varje vecka. Och känner verkligen att det är det som håller mig på topp just nu! Är verkligen glad över att jag tog mig i kragen och började med det igen =)))


nej nu ska jag diska innan jag ska ner till gymmet!! =)) hej hopp

Av madde - 18 januari 2013 18:36

Hej där ute i kylan :)) Idag är det nästan att man ångrar att man tog ett extra pass på jobbet,... Varför var det tvungen att vara så satan kallt.?!?!?!?! Men ska inte klaga för det har varit en riktigt fin dag, och jag hade tur att vara på landet hela dagen och där var det minsann fint kan jag lova ;))Annars idag har jag åkt ut till pappa efter jobbet, eftersom att min bil behövde gå lite nu när det börjar bli kallt. Passade även på att pussa på mina underbar små vilddjur ;)))Men nu är man hemma igen, och tänker inte gå en meter till idag. Möjligen från soffan till sängen sen senare haha...Igår var jag ju och red på fina Frej. Vi tuffade på som vanligt. Inte lika nöjd som förra veckan. Men tycker det går framåt med små saker. Så allt börjar falla på plats.. :) och känner själv att jag har blivit en bättre ryttare, tack vare våran otroligt duktiga ridlärare Johanna :))Vad har man mer att sägs.. Med träningen så blev det ju ridning igår som träning, idag har det inte blivit något alls.. Min fot värker och förkylningen sitter och tränger på. Men i morgon blir det ett pass innan jag börjar jobba.. För det är ju jobb helg. Är inte ledig för ens på onsdag :(( Bara att kämpa på nu då.. Tur att man har sovmorgon nästan varje dag :))Nej nu ska jag njuta av ett glas vin!!!Trevlig helg på er där ute :))

Av madde - 14 januari 2013 13:51

TjooooDå var det en ny vecka igen. Började med att sova ut.. Lr jag vaknade vid 8. Men var ändå utvilad. Låg och drog mig till 9. Såendet var mycket skönt faktiskt. Bara känslan att inte behöva gå upp är så skön.Men men så hade jag lovat farmor att komma upp och slänga hennes tidningar. Så åkte dit och hämta dom, så passade på att ta med henne och handla också. Så blev hon glad. Även köpte vi med hos en varsin semla så vi kunde gotta oss när vi kom hem. Riktigt gott var det allt ;)) Men eftersom att man hade proppat i sig en sådan så blev det raka vägen ner till gymmet och träna rygg och axlar!! Kändes faktiskt mycket bra. Hoppas bara att min förkylning håller sig borta denna vecka. Orkar som sagt inte bli sjuk något mer nu!!Så nu har man iaf hela em på sig att hitta på något. Tror dock det blir rätt lugnt. Fixa med saker här hemma och så.Men som sagt nu är det en ny vecka och nya förutsättningar att gå ner i vikt. Så nu är det bara maten som är kvar på det hela. Eftersom att jag har fått igång träningen ordentligt nu. Så nu gäller det bara att motstå från alla godsaker :)) hoppas att det ska gå bra. För äter jag som vanligt och utesluter kakor,godis och dyl så kommer det gå strålande det här :))Nej nu ska jag göra något annat hejsan

Av madde - 13 januari 2013 12:35

Hej där ute i kylanDå har man jobbat en stund på fm. Kallt kan man ju säga att det var, men men man får jobba sig varmt.:))Så nu har man hela dagen på sig att göra något, men tror jag bara ska ligga inne under filten och ta det lugnt. Känns som en sådan dag iaf.Eftersom att jag har vilodag från träningen idag oxå så har jag inte tränat. Funderade ju på att ta en promenad idag men får bli en film ist. Ibland behöver man sådana dagar.Igår blev det iaf arm träning. Mycket skönt får man ju säga. Ingen träningsvärk, så får ta i hårdare nästa gång haha. Annars igår blev det bara en lugn dag.Kan meddela att vågen värkar vara på min sida. Även om det går segt så är den på väg ner iaf. Och det är det som betyder något :))Nej nu ska jag hoppa in i duschen!!Hejsan

Av madde - 11 januari 2013 18:28

God kväll!!Då var det helg igen då! Och jag är ledig. Hur skönt som helst eftersom att jag verkar ha en förkylning i kroppen. Men det hindrar mig inte ifrån att träna. Det är dumt att slappna av med det, för då kommer det bara bryta ut ordentligt..... Plus att man har kommit igång så pass bra. Och just nu känns det som om jag tar en vilodag så kommer jag inte komma igång riktigt ordentligt efter det. Så lika bra att köra på. Men iaf så har jag tagit ett extra pass på söndag förmiddag, så efter det blir det bara en promenad. Så blir en liten lätt vilodag iaf. Så ska nog gå bra!!Men i morgon är jag iaf ledig,så det blir ett armpass på fm. Sedan kommer pappa och ska fixa med lite saker här hemma. Sedan inga planer. Så är det någon som vill ses så säg till. :))Måste även tillägga att jag nog har gott med ett leende på läpparna hela dagen just för att jag är så otroligt nöjd över gårdagens ridning. Som min lärare sa " Du behövde nog en paus ifrån Frej". Och jag får bara instämma på det hela!! Är lite stolt över mig själv, och det tycker jag att jag får vara haha;).Nej nu ska jag lägga mig på soffan!!! Hejsan

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards