Alla inlägg den 7 september 2013

Av madde - 7 september 2013 18:53

Idag tror jag att jag mest har vilat.

Började ju som sagt dagen med en promenad, sedan blev det till att handla lite eftersom att jag fick för mig att baka.

Kakorna blev helt okej, så nu har man lite fika om någon vill komma över och fika =)

Annars har jag legat på balkongen och läst. Har börjat med en ny bok nu, så hoppas att den är lika bra som den förra!!

Men iaf så blev det tok för varmt på balkongen, så gick in och la mig på soffan. Och där somnade jag ganska så fort!

Så nu har jag precis ätit hemma gjord pizza! När jag gör pizza hemma använder jag mig av tortillabröd, och tycker det blir mycket godare. Blir inte denna degiga känslan som man kan känna när man köper pizza.


Så min dag har egentligen bara innehållit vila. Det är mycket pga min onda axel.. Hoppas att den ska bli bättre... Har jag lika ont i morgon, så får jag börja pillra i mig lite tabletter.


Nej nu ska jag krypa ner i soffan och bara njuta..


Dagens mat och motion: 


Frukost: 2 husmanknäcke med ost

Lunch: Köttbullar, potatis och brunsås

Mellanmål: Kaffe och en daimkaka 

Middag: Hemma gjord pizza. ( Tomatsås, bacon, champinjoner, ananas, lök, ost och vitlökssås ) Vitt vin

Övrigt: Chips skruvar.

Motion: Promenad 35 min 


Glömde lägga upp bild på gårdagens middag, så idag får ni 2 matbilder =)


   


Av madde - 7 september 2013 11:49

Blev en ordentlig sovmorgon till 10 idag!  Riktigt skönt, dock känner jag mig fortfarande trött =(

Huvudet värker en aning och axeln värker värre än igår =((

Så det är bara skit med kärringen idag.. Tur att solen lyser så man får lite glädje iaf!

Har precis varit ute på en promenad i solen, tänkte att smärtan skulle släppa men den blev bara värre =(.. Så får se hur jag ska få bort den idag. Har inte lust att proppa i mig massa tabletter. Så får försöka att vara stilla med den eller något liknande!


Har inte så många planer för idag, funderar på att baka. Såg ett recept som jag tänkte pröva, dajmrutor =) Alltid bra att ha lite fikabröd i frysen ifall man får oväntade fikagäster. 


Får se om jag ska försöka göra några fler matlådor också, men vet inte riktigt vad jag är sugen på. Håller ju på att äta ur frysen, så man kan inhandla nytt =) Tycker faktiskt att det går bra, så en vecka till så kanske man kan göra en riktig "STOR" handling =) haha!


NEj nu ska jag göra något av denna dag! 

Ha en trevlig lördag där ute! 

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards