Alla inlägg under november 2013

Av madde - 29 november 2013 13:14

Fredag och det är slutet av månaden, så det betyder månadsresultat och sedan startresultat! 

Inte helt nöjd med denna vecka dock... Men men kan ju inte alltid gå bra. Tror att man tänker för mycket på vad man inte får äta och så.. Och då blir det att man äter det man inte bör äta ändå-... Så jag måste sluta tänka haha!!

Veckans siffror blev iaf + 0,3 kg, det är väl egentligen inte så farligt så bara ut och träna lite till så =)

 

                        Månadsresultat                   Sedan start 3/6-2013

 

Vikt:                 -0,4 kg                               - 7,3 kg

Midja:              - 1 cm                                 - 6 cm

Bröst:               +- 0 cm                               - 4,5 cm

Lår:                  +- 0 cm                               - 4,8 cm

Arm:                 - 0,2 cm                              - 2,5 cm

Av madde - 28 november 2013 20:02

Har inte haft någon direkt tid att blogga, plus att jag bara har jobbat så har inte hänt så mycket mer än så...

Men nu är det torsdag, och kanske att man ska skriva av sig lite..

Har inte känt mig helt hundra denna vecka, varit rätt off känns det som iaf.. Men man kan ju inte vara på topp varje vecka och man kan ju inte le varje dag haha!!  Men nu har jag fått veckans dos av energi och lycka! Har ju varit och ridit. Och det känns så fruktansvärt bra, för man kan verkligen inte tänka på någonting runt omkring när man rider! Det är min tid på hela veckan när man bara får vara! Bara att gå gosa in sig i hästen och bara njuta så får man sådan energi! Idag var det meningen att jag skulle rida Frej, men jag bytte till Olliver. Och tyckte det gick bra faktiskt! Det var galopparbete på planeringen, och mycket galopp blev det =) Så jag är nöjd!


Annars så har det varit lugnt denna vecka, har inte blivit någon träning.. Eftersom att i början av veckan så var ju foten paj.. Och nu när jag kollade på den så var den svullen vid vristen. Peppar peppar så gör det inte ont =) Får vara glad över det! Ska försöka få in träningen mer denna vecka som kommer!


I morgon jobbar man till 12, sedan tar jag helg. Och det känns som att jag har en fullspäckad helg. I morgon när jag slutar blir det till att gå ner på stan för att handla present till Melvin som blir 6 år =) Ska väl även handla annars blir det en lugn fredag, om jag inte får för mig att putsa fönsterna... För på lördag kommer mamma och Johan hit på middag och då får jag hjälp med att sätta upp julgardinerna! Sedan åker vi på glöggmingel på kvällen..

Och på söndag blir det kalas för Melvin!Tror inte jag har träffat syster med familj sedan i somras kanske.... Länge sen var det iaf!!  Så det ska bli riktigt mysigt och få träffa dom =))


I morgon är det invägning också! Vi får se vad vågen står på.. Inte en aning vad detta kan slut haha =))


Ha en bra kväll =)



Av madde - 25 november 2013 19:31

Starter denna vecka med att vara ledig! Riktigt skönt! Började med en sovmorgon och en god frukost!!

Blev att åka raka vägen till apoteket för att köpa bandage så pappa kunde linda foten! Så man kunde gå idag haha!!

Passade på att ta en fika hos farmor när jag ändå var ute och åkte!

Annars har det blivit en lugn dag...  Tog mig ut på en kort promenad på 15 min. Bara för att se hur foten kändes...

Och nu kom man precis hem från pappa där det blev att äta middag. Det blev en räksmörgås, mycket gott!! Även så blev det tejpning av fot, så jag kan jobba i morgon! Börjar kännas en aning bättre, så hoppas att det snart är över!

Blir tokig på att man bara ska vakna av smärtan.. Den kommer upp hux flux... Konstig fot man har!! haha....


Annars som sagt en lugn dag! I morgon kommer jag jobba inne i stan. En lite gästspelning kan man säga =) Så blir lite sovmorgon för mig, plus att man kan cykla till jobbet! Så lite morgon motion är ju aldrig fel faktiskt! Och så kommer man hem lite tidigare! Men tror att jag kommer att gymma direkt efter jobbet. Passa på när gymmet bara är 1 min från jobbet =) 


Nej nu ska jag lägga mig i soffan och ta det lugnt. Se vad tv:n har att erbjuda!

Ha en trevlig kväll!!

Av madde - 24 november 2013 14:51

Då var jobbhelgen över! Gick fort! Och det var skönt för har varit trött och idag vaknade jag med smärta i hälsenan..... Och den som jag inte har haft ont i på bra länge... Får hoppas att den blir bra snabbt så man kan träna! Hade tänkt att ta mig en promenad i solen idag, eftersom att jag slutade tidigt. Men nej shiii fick jag!! Så direkt när jag kom hem blev det till att diska, riva ur sängkläderna, dammsuga, torka golv och vika in tvätt! Så nu kan jag ligga i soffan HELA kvällen utan dåligt samvete! =) 


Annars har det väl inte hänt så mycket! Glömde att berätta att jag råkade få en 2 tröjor i fredags! ;) Jag hade nämligen kollat på dom tidigare, men inte velat köpa dom! Men i fredags kunde jag inte motstå eftersom att det var halva reapriset! Så fick båda tröjorna för 200 kr =) Så detta köp fick bli ett för tidigt delmåls köp =)


Snart är det ju även dags för att köpa julklappar, men vet inte vad jag ska köpa. För dom har knappt sagt vad dom vill ha =) Så det blir väl billigt för mig iår haha!!!


Nej nu ska jag slappa i soffan! Är ledig i morgon, så får hoppas att foten är bättre då! annars får jag nog be pappa att tejpa den, så jag får lite stabilitet =)

Hoppas ni har haft en bra helg!!

Av madde - 22 november 2013 10:00

Fredag och invägning! Var väl inte så tokigt på vågen idag -0,4 kg. Så det är jag faktikst nöjd med! Men lite surt att det är 0,1 kvar till delmål haha!! Aja bara att satsa på de nästa vecka =) Men som sagt jag är nöjd, så nu kör vi på en vecka till =))


Måste bara tillägga att jag tror att jag har ont i varenda kroppsdel idag!! Haha! Så blir det när man är dum och inte stretchar efter ridningen! Och med tanke på att vi använda lite andra muskler igår så får jag skylla mig själv att jag har ont =) Men det är de värt ska jag säga =)))


Nej nu ska jag fixa och trixa lite här hemma innan det är dags för storhandling!!!


Ha en bra fredag och trevlig helg!

Av madde - 21 november 2013 19:50

Ledig torsdag och började dagen med en sovmorgon! Som inte var helt fel heller =) Bra start på dagen vill säga!

Tog mig sedan ut för att åka och hämta paket på posten =))) Mina måltidsersättningar har kommit!!! Så nu är det bara att köra på allt vad jag har! Som sagt så har jag valt att köpa dessa ersättningar för att få en rivstart, känner att jag måste komma igång ordentligt igen! Har kommit efter! Passade även på att handla lite när jag ändå var ute och åkte! Men ska storhandla med pappa i morgon, så sitter och knåpar på listan! 


annars har jag inte orkat gjort så mycket under dagen.. Läst och kollat lite på tv, har ju varit så tråkigt väder!!! Så det var en inne sitar dag om man säger så =)


Men nu ikväll så har jag varit och ridit, det är ju torsdag!! Måste erkänna att jag var lite nervös innan lektionen eftersom att det var hoppning på planeringen.. Men den gick över fort om man säger så.. Skulle först rida Frej som vanligt, men sen stod vi och kolla på planeringen och frågan kom om jag skulle vilja ha någon annan. Och ja varför inte tänkte jag, har ju bara ridit 2 st hästar på ridskolan. Kan ju vara kul att testa någon annan. Så slutade med att jag fick rida Olliver en fjording! Kändes väldigt konstigt i början, med tanke på att han var mycket mindre än Frej och hade ett annat steg! Men det gick sjukt bra, fick till och med tillbaka känslan för hoppningen!! Plus att jag kände mig mycket tryggare konstigt nog, fast det var första gången jag red han!! Kan ju hoppas på att man kan få rida han flera gånger =))

Så det är en nöjd tjej som har kommit hem och slagit sig ner i soffan,efter en varm dusch!!


I morgon är det invägning, ska bli spännande och se vad man har åstadkommit under veckan som inte har bestått av någon träning alls..... =(( Skärpning till nästa vecka!!!


Lånade en bild av Ridskolans hemsida på Olliver:


   

Av madde - 18 november 2013 18:37

Ny vecka, och denna dag har rullat på riktigt fort må jag säga..

Har jobbat 7-16, och resten av veckan har man sovmorgon.. =)) Dock bara upp tidigt på söndag igen, men det kan jag väl leva med haha!

Efter jobbet var jag på min sista ljusbehandling, rätt skönt att vara klar med den måste jag säga.. Dock har det ju inte blivit bättre.. Så får försöka få tag i läkaren, så dom kan skynda på min remiss... Bara att fortsätta bråka med dom, måste passa på medan jag har frikort haha!! 

Åkte iaf vidare till Jessica och tog en kopp te och snacka lite skit! Inte helt fel en sådan kall och tråkig kväll!!

Men nu är jag hemma igen, får se vad man ska hitta på. Tror dock att jag intar soffan. Skulle ha tränat efter jobbet idag, men eftersom att man är så klantig och glömmer träningskläderna hemma så hoppade jag över träningen idag.. Får ta igen den i morgon istället!!


Har precis beställt hem lite mer shake och lite kapslar.. Så nu ska det bli rivstart på tanten haha =)) Kan ju hoppas att det hjälper mig att få en rivstart! Känner att jag just nu står lite stilla... Måste ju pröva om det funkar så att säga!!


Ja annars har det väl inte hänt så mycket mer denna dag! Känner att jag börjar bli lite hungrig så man kanske ska göra sig något att äta! Dock vet jag inte riktigt vad än! Men det visar sig =)


Hoppas ni har haft en trevlig början på veckan! 

Av madde - 15 november 2013 09:17

Jaha då var det fredag igen, och jag har fått en liten sovmorgon! Nu är det iaf dags att starta dagen, har lite saker för mig.. Så blir till att äta frukost och sedan ge sig iväg!

Men jag tänkte att jag skulle ge er lite resultat. Förra veckan var det ju +0,5 kg... Men idag så visade vågen på -0,7 kg. Så jag är på rätt väg igen. Känns väldigt skönt, tror att jag har fått lite ny energi så nu kör vi =)))

 

Nej nu ska jag fixa iordning mig. Ha en trevlig Fredag där ute =))

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Skapa flashcards