Alla inlägg under juni 2014

Av madde - 28 juni 2014 22:24

Denna helg har bara gått åt till att fira farmor och syster =)

Men vi får  väl börja från början. Igår blev det en sväng ner på stan och handla lite nya kläder då jag tycker att jag inte har något att sätta på mig längre... Sedan blev det till att fixa sig för att åka och fira farmor. Överraskningen till henne var att våra finska släktingar kom. Så hon blev riktigt glad =) Det var även kul att träffa alla kusiner och sådant =) Var bra länge sedan man gjorde de, om man säger så.

Resten av kvällen blev lugn för min del, blev ett glas vin när jag kom hem.


Och idag då, så blev det ytterligare en sväng ner på stan. Råkade komma hem med några tröjor till och även en present till syster =) Så vid 15 tiden blev det till att åka ner till henne. Eftersom att jag har blivit moster till en liten hundvalp ( Wilma) Så blev det till att ut och rasta henne så fort jag kom dit. <3

Blev en riktigt god middag, grillspett med dvs tillbehör =) Mummmmaaaaa!!

Så nu är man mätt och belåten. Kom precis hem, och har hällt upp ett glas vin =)


Resten av helgen blir nog lugn hoppas jag, behöver vila lite också =) Men ska försöka slänga upp lite bilder i morgon och så ska jag försöka träna också. Det vill säga om det inte regnar, som det gör just nu!!


Fortsatt trevlig helg på er där ute =)) 

Av madde - 26 juni 2014 20:50

Kom nästan precis in från en promenad med kusinen. Blev en sväng på ca 40 min. Var riktigt skönt idag, när äntligen det börjar bli lite värme :P

Min tränings motivation börjar komma tillbaka, sakta men säkert. Även tanken på rät mat börjar komma tillbaka. Så Blir att ligga i hårt nu. För kan inte lata mig mera nu. Måste komma tillbaka till där jag var innan Kreta. Bara ta sig i kragen, så ska nog det funka också.


Nu är man iaf 3 ledig. I morgon blir det ev. en sväng på stan. Tycker att jag inte ha några roliga kläder att sätta på mig längre, så måste ta en sväng och se om jag hittar något. Speciellt så vill jag ha något nytt tills i morgon, när vi ska fira farmor. 

Ska även försöka mig ut på en löparrunda i morgon. Så blir till att tagga nu =)


Ja har väl inte så mycket att skriva egentligen, alla rullar på som vanligt nu.


Som ni märker har ni inte fått några uppdateringar på min vikt eller cm. Men just nu känner jag inte att det är prio ett. Behöver komma igång med träningen igen, så kommer jag att lägga ut resultaten se =) 

Så ni får vänta lite till =)) Håll ut!!!

Av madde - 24 juni 2014 19:34

Då har man varit ledig igen :) Älskar denna vecka när man bara jobbar 2 dagar =)))

Idag blev det en riktig sovmorgon, gick upp vid halv 11. Tror jag var lite trött ;-)


Blev att åka till finaste vännen Natta-lee och ta en kopp kaffe =) Alltid lika trevligt. Prata lite skit, och bara vara! Tur man har en sådan fin vän <3 

Väl när man kom hem så fick det bli en jogging och pw runda. Ville testa om konditionen fanns kvar, med tanke att jag inte har joggat på länge. Lr ja inte tränat överhuvudtaget på bra länge. Och ja den fanns ju faktiskt kvar =) Så det var riktigt skönt måste jag säga. Så hoppas man hinner med en runda i morgon också =) 


Nu på kvällskvisten så har det blivit till att fira farmor, hon blir ju ändå 80 idag så =) Så blev lite tårta och kaffe. För ska ut och käka med henne på Fredag. Så då firar vi lite till =) 


Resten av kvällen blir lugn, för jobbar i morgon 7-16. 


Igår blev det spontan middag med Syster och Daniel. Plus att hundarna var med också =) 

Kul att dom kom <3 


Av madde - 21 juni 2014 15:55

Jaha igår var det midsommarafton. Hoppas ni alla där ute hade en trevlig kväll. Själv tillbringade jag den på jobbet. Med övertid också... Så det blev lite mer klirr i kassan :D Men kvällen var lugnt iaf, så det var skönt. Sjuka saker som händer i hemtjänsten när man jobbar iaf ;) OJojoj...

Idag har man också jobbat 7-16. Blev till att jobba med Hanna. Såg ni 2 tjejer i en firma bil som dunka musik var det bara vi ;) Vi hade lite nostalgi dag idag.. Får hoppas man har någon röst ikväll =) Haha!! Tur man har goa jobbarkompisar!!


Har ju inte blivit någon träning nu på ett par dagar heller, har jobbat och så. Men tar igen det i veckan, är ju ledig nästan hela veckan så =) 

Tar dagarna som dom kommer nu så! 

Ska hoppa in i duschen nu, och sedan bege mig ut till pappa på middag. =) 

Sen får vi se om det blir lugnt resten av kvällen. Jobbar ju ändå i morgon så =) 


Hoppas ni har det bra där ute!!

Av madde - 18 juni 2014 18:14

Skönt att vara ledig, man kan ju inte jobba för mycket inte ;) hihi

Dagen har gått i ett. Började med att jag vaknade av att halsen gjorde förbaskat ont.. Så bara upp och ta lite halstabletter och sedan somna om igen. 

Vidare sedan till tandläkaren. Och inga håll hade man heller :D Riktigt skönt de. 

Raka vägen sedan till finaste Natta-Lee, för att fika. Så blev att prata en massa och bara umgås hon och jag! Lär ju bli bland dom sista gångerna vi får vara HELT själv. För snart kommer lilla Bebisen :) :) 

När man kom hem där ifrån så var man helt slut.. Hatar att ha en förkylning som sitter i kroppen.. Blev iaf till att vila ett tag.


Så nu har man precis ätit lite middag som bestod av omelett, kalkon och fetaost. Till det en liten sallad! Gott =))

Funderar nu på att ta mig ut på en promenad. Verkar inte vara någon som vill följa med ut, så får gå själv idag. Så blir på med lurarna och lyssna på musik.


Resten av kvällen vet jag inte  vad dom händer, öppen på förslag om någon vill ses =) 

Av madde - 17 juni 2014 16:56

Nu har mna börjat jobba igen, skulle dock ha varit skönt att fått vara ledig ett par dagar till. Eller varför inte ett par dagar extra på Kreta!

Men nu har man kört 2 pass.. Har varit helt okej ändå.. Har även hunnit med att fixa lite små saker här hemma =) 

Har lite mer små saker som ska fixas :)

Träningen igår fick bli en långpromenad. Rätt skönt var det ute igår kväll iaf. Får se om det blir någon promenad idag, det regnar ju ute till och från.. Annars får man väl försöka göra lite övningar här hemma.


Ja annars har det väl egentligen inte hänt så mycket. Blir ju inte så mycket när man jobbar..Men nu är man ledig 2 dagar. Så imorgon blir det tandläkaren och banken. Annars inga planer. Tar väl dagarna som dom kommer =)


Nej dags att göra lite mat nu =) 

Av madde - 13 juni 2014 21:10

Man kan säga att det har lönat sig att hålla igång kroppen, dock kanske inte så många kg har försvunnit. Men man ser det på min kropp att den försvinner sakta men säkert. Vill ju inte rasa ner i vikt för fort. Så jag är strålande nöjd =) 


2013-05-25

 

2014-06-09

 

En bild bara för att =))

 


Av madde - 13 juni 2014 13:45

Hej där ute =) 

Då var man hemma igen. Trött är man idag, då det inte alls har blivit många timmar sömn i natt inte.. Men men det får man ta igen i nat =) 

Har haft en riktigt skön vecka. Bara legat på solstolen och tagit det lugnt. Badad, ätit gott, druckigt en massa gott =) Precis så som en semester ska vara, inga måsten bara slöa.. 

Så jag har njutit riktigt ordentligt, men hade gärna velat varit kvar ett tag till. Man känner sig riktigt som hemma där borta nu. Så kan göra flytta dit haha! 


Men han med lite träning iaf, blev en morgon promenad varje morgon. Så känner mig nöjd med det =) 

Dock har jag som vanligt åkt på lite hosta och hals ont, men det är snart över.. Bara sätta igång med rutinerna här hemma, träning och mat så är man på benen snart igen =)


Har inte så mycket att skriva. Går inte att skriva så mycket om resan då vi bara har njutit av värmen =)))


Lite bilder kan jag bjuda på iaf =)           

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards