Alla inlägg under augusti 2014

Av madde - 29 augusti 2014 20:02

Denna dag har varit en trevlig och lugn dag. Började dagen med att åka till syster för att lämna saker :-) och det var en liten hund som hade saknat sin moster :-) hon skulle på och busa hela tiden :-) så mycket kärlek i den hunden<3 Blev även bjuden på lunch av syster, så det tackar man för :-) 

väl hemma så blev det sängen, var sjukt trött... Har varit det ett par dagar nu. tror att det är något lurt i kroppen som lurar... Orkar inte bli sjuk... Vill vara frisk :-) 

efter att ha vaknat till liv så blev det en sväng och handla med pappa. När jag kom ut på parkeringen så såg jag två små barn som höll på att leka runt min bil.. Så gick och fråga vad dom höll på med, jo dom körde radiostyrda bilar under MIN bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vad tänker deras föräldrar egentligen?? Låter barn leka på en parkering!?!?! Tror inte dom alls har någon koll på sina barn... Och inte håller man på att leka med andras bilar heller.... Irriterad man blir!! 


Nu nu har man intagit lite mat, plus gjort 6st matlådor. Så nu klarar man sig ett par dagar.. Idag har det inte blivit något träning.. Men bara för att jag inte känt mig hundra.. Men har suget att ta en sväng, men tycker det är onödigt. Vill ju vara frisk när jag ska jobba i helgen.

nej nu blir det soffan resten av kvällen. Ha en trevlig helg där ute :-)

Av madde - 27 augusti 2014 10:33

Har precis kommit in från en promenad med stavarna, som jag tyvärr inte har använt på länge. Ska försöka bli bättre med att använda dom. Så det var en tung promenad idag =) haha

Så nu laddar jag med lite energi för att åka och jobba 12-22. Men sen är man ledig 2 dagar =)


Igår var en väldigt bra dag=))) Förra veckan åkte jag och pappa och kollade på bil för skoj skull. Och dom hade fått in en Mazda 2. Precis en sådan jag vill ha. Och igår morse ringde pappa och hörde om jag skulle köpa den. Och klart jag skulle de :D Så i morgon hämtar jag hem min nya PÄRLA :)))) hur nice som helst :))

Så nu blir det till att glida runt i  den =)


nej nu fixa lite innan jobbet =)

Ha det bra där ute.

Av madde - 23 augusti 2014 13:06

Denna dag startade jag med en promenad på ca 50 min. Lite segt i början, men när jag väl kom igång så förlängde jag rundan. Så Blev längre än vad jag hade tänkt så det var skönt =)


Har passat på att gå upp till farmor idag också när jag ändå hade lite tid över. Var ett tag sedan jag var uppe.

Men nu är jag iaf hemma, så har precis vikt lite tvätt och satt på en ny maskin. Så snart är jag ikapp med tvätten =) 


Passade även på att göra lite lunch i allt fixande. Blev bananpannkaka idag. Var bra länge sedan jag åt det, men med tanke på att jag ska bli bättre på matfronten så är det lika bra att börja =) 

Valde igår att inte lägga ut några resultat, då jag känner att jag inte vill pressa mig. Men jag mätte mig och vägde mig för min egen skull iaf. Och kan säga att det var lite minus här och där =) Så det är ju alltid något, men det är inga super siffror. Fast bättre att det är något minus än plus iaf =)

Så jag fortsätter i min takt så blir nog detta bra också =) 


Nej nu ska jag se vad man hittar på resten av dagen. Kanske man lägger sig och läser lite, regnar lite ute nu så..

Av madde - 22 augusti 2014 15:25

Då är man ledig. Hur skönt som helst. :) 

igår startade ridterminen riktigt underbart var det att komma upp i sadeln igen. Red en av dom nya hästarna som kommit. En fjording vid namn Teddy :) gick faktiskt väldigt bra, så hoppas på att lära känna honom lite till. Får man även testa att pröva allt man lärde dig förra terminen på en annan häst. Väldigt nyttigt må jag säga:) 


denna helg har jag inga direkta planer. Blir att ta det lugnt och träna. Känner av träningsvärk idag plus att min fot börjar krångla. 

Denna vecka så har man försökt tömma frysen. Så på måndag kan man handla hem en massa nytt och nyttigheter. :) underbart!!!! 


Ja ja annars händer det väl inte så mycket. Ska se vad man ska göra resten av dagen. Men något blir det nog allt :)

hoppas ni får en bra helg där ute!!

Av madde - 18 augusti 2014 16:02

Då var det måndag igen, och det betyder ny vecka.. Känner att min energi är på noll just nu.. Är riktigt trött. Beror nog på att jag har jobbat i helgen. Brukar vara trött dagen efter.

Idag har det varit fullfart, blev att åka till Uppsala med pappa en sväng och fixa lite semester pengar. Passade även på att äta lunch och handla lite saker på IKEA. Man kan ju inte bara åka förbi IKEA när man väl är i närheten haha! 

När jag väl kom hem, så blev det på med träningskläderna och dra ut en sväng i spåret. Blev en runda på ca 30 min. Hade inte alls någon lust att gå, men tvingade mig. Därför blev rundan så kort.. Men bättre än inget alls :)


Har även hunnit med att städat undan i skåpen också, så man ser vad man har för mat hemma. Behöver göra en riktig storhandling snart. Men det får bli när lönen kommer.


Resten av kvällen får man se vad man hittar på, ska snart börja med maten iaf =)

Hoppas ni har det bra där ute  =)

Av madde - 13 augusti 2014 12:18

Har haft en riktig skön sovmorgon. Sov till 10, så undra om man var trött. Haha!

Behövde verkligen det kände jag. Vet inte varför jag är så trött vissa dagar, men ändå ärjag pigg.. Lite konstigt det där, men men det är bara att gilla läget haha!


Nu på fm har jag hunnit med att fika med farmor och handlat lite presenter. Så nu ska det städas undan lite här hemma, eftersom att mamma kommer senare. 

Har sedan planerat att träna, blir promenad och sedan lite styrketräning här hemma. Köpte nämligen ett band igår, så att det går lite lättare att göra lite övningar. Plus att man slipper springa på gymmet nu när det är varmt ute. 

Så ska bli kul att se vad man får för resultat med det, spännande =)


Annars rullar allt på som vanligt. Har lite jobbigt med min eksem nu för tillfället, känns inte alls kul.... Får panik när det klias som bara den. Men inte långt kvar till jag får komma och göra mitt test. Och då hoppas jag på att det visar vad eksemen beror på, så jag kan lindra det..


Som ni har märkt så har ja inte lagt ut några resultat. Men tänkte enbart göra det en gång i månaden nu, till jag känner att jag kan börja lägga ut varannan vecka eller varje. För känner att jag måste komma igång helt först, så då vill jag inte ha det som någon press. 


Nej nu måste jag börja fixa här hemma, så man blir klar någon gång  =)

Ha en bra där ute!


Av madde - 11 augusti 2014 16:42

Äntligen fått tillbaka min energi! Hur skönt som helst =) Är pigg och känner mig allmänt i rätt fokus =)

Denna dag har det gått bra med maten. Gröt till frukost med hemmagjort bröd och kaffe. Till lunch, vego plättar med tzatziki. Även blivit en halv bar på både fm och em. Till middag funderar jag på vego plättar och omelett . 

Får se vad det blir, men något i den stilen. Även kommer det att bli en runda i spåret. Igår blev det en runda på ca 45 min. Så hoppas på att denna energi håller i sig =) 


Annars rullar allt på som vanligt. Nästa vecka börjar man rida igen, så det ska bli super kul att få börja igen =) Längtar! Så måste komma igång med träningen så att jag orkar med att rida, för det är tungt tro det eller ej!


Hoppas ni andra har det bra där ute, både om ni har semester eller har börjat jobba igen =) 

Av madde - 9 augusti 2014 12:09

Efter att ha jobbat nu 4 dagar i sträck är jag äntligen ledig =) 

Nu får man passa på att njuta av sin lediga helg, för sedan drar det igång med arbete igen nästa vecka.

Igår blev det en sväng in till stan för att äta middag med trevligt sällskap. Blev att man kom hem lite sent, så var sjukt trött när man väl var hemma. Men men vad gör man inte =)

Idag har man varit i fullgång hela fm. Har hunnit med lite att söka lite saker, fyllt i mina provburkar till lapptestet och storstädat lägenheten. Så nu satte jag mig precis ner med en protein bar och power drink. Har blivit förälskad i dessa 2 saker, Sjukt goda och nyttiga =)) Snart dags att beställa hem mera !!


Med träningen går det väl lite sådär, går iaf ut och går så ofta jag hinner. Nu när jag tänker tillbaka har det väl blivit en liten runda varje dag. Och det är bättre än att inte gå överhuvudtaget =) 

Ska försöka planera maten till nästa vecka också. Jobbar lite bättre tider nästa vecka också, så det gör allt lite lättare =)


Min finaste vän Natta-lee har äntligen fött sin söta dotter Thea =) Så all lycka till henne <3

Har även världens bästa syster som har fixat presenten, så hoppas på att Natta-lee ska bli lite piggare och orka ses snart =)


Ja annars händer inte så mycket. Ska iväg på middag ikväll, annars blir det nog lugnt!

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards