Alla inlägg under september 2014

Av madde - 22 september 2014 21:50

Då var denna semester slut för denna gång. Har haft det riktigt bra, varmt och skönt. Ätit och druckit massa gott =) Har även blivit 2 massage behandlingar på ryggen. Och det var verkligen behövligt =) Så nu är man som en ny människa och har bättrat på sin färg en aning :D Älskar solen =) 


Idag var det till att börja jobba igen. Har varit en väldigt lugn och skön dag.. Men det har blåsigt och regnigt.. Så det har väl inte varit det bästa.. Nackdelen med att jobba ute på landet är att man verken vet om det finns ström eller om det är träd i vägen. Detta hände mig idag. Hade varit hos en kund och skulle åka tillbaka mot kontoret, men kom inte så långt då det låg ett träd i vägen. Och det gick inte att köra några andra vägar därifrån... Så det var bara att vända och sätta sig och dricka kaffe med kunden, medan folk röjde bort trädet  =) Så det blev lite rast mitt upp i allt för min del =) Det tackar man ju inte nej till haha!


Väl hemma så åkte jag och pojken raka vägen ut till pappa för att hämta lite saker för att kunna fixa i lägenheten. Eftersom att vi ska flytta upp till honom, så måste sovrummet göras i ordning. Så det är mycket som behövs göras, tapeter och färg som ska väljas. Gardiner som ska väljas och en massa annat. Ska bli spännande och se hur det kommer se ut när allt är klart =)


Vi firar idag 3 månader =) Detta har vi firat med god middag och en massa tända ljus <3 

En riktigt mysig kväll =) 

Snart blir det sängen eftersom att man ska jobba i morgon också! 


Som ni märker har det inte  blivit någon träning idag, men det är mycket med tanke på dåligt väder ute och sedan att vi har hållit på att fixa saker för att riva i sovrummet i morgon =)


Hoppas allt är bra där ute med er =) 


Köttfärsbiffar med chili ost och vitlök, med potatis i ugn och bea =)

 

Av madde - 16 september 2014 18:37

Blev till att gå upp tidigt idag, eftersom att katterna skulle till vet. Allt gick bara fint fint där =)

Passade på att handla lite på vägen hem, med tanke på att jag nu måste börja använda mig av andra hygienprodukter och dvs.. Var igår och fick mina svar på testerna från lapptestet. Var väl inte dom bästa svaren.. Blev att jag nu har allergi mot linalool, formaldehyd och parfymmix och plaster ( som dom inte har färdig ställt än) .. Och det finns i det mesta man använder när det gäller hårvård, hudvård, rengöringsmedel m.m Så det blir en stor omställning att hitta rätt produkter.. Men inte nog med det så är jag inte klar med utredningen. Jag ska nämligen tillbaka och göra ett till lapptest, men det blir nästa år då dom har fullbokat! Som sagt det var inte de roligaste allergierna, är väl bara försöka att leva med det....


Så denna vecka har jag inte kunnat träna, med tanke på att jag inte har fått röra på mig ordentligt.. Och på Torsdag åker jag till värmen ett par dagar. Så får se om man hinner med någon träning i morgon, annars får det bli när man kommer hem helt enkelt =) Och då är det riktig hård träning som gäller =)


Har precis hjälpt killen min att göra lite matlådor, så nu ska det väl räcka medans jag är bort rest ;) Ibland får man faktiskt skämma bort han =)


Ja annars har jag inte så mycket att skriva. Får se om jag hinner några rader i morgon. För i morgon kommer mamma och sedan är det packning som står på schemat =) 


Hoppas ni har det bra där ute! 

Av madde - 11 september 2014 20:30

Då börjar min första semester vecka slut... Den har varit skön men lite omtumlande också.. 

Har som sagt gjort allergi test, men är fortfarande inte klar.. Ska på sista besöket på måndag. Men har fått lite svar, och det visar sig att jag har allergier.. =( Får reda på mer på måndag, så bara gå och vänta och se hur allt blir..

Så är inte direkt på topp..


Annars idag har man hållit på att fixa en massa, även är en ny säng beställd :D Ska bli riktigt mysigt =)))


Nu på kvällen har det blivit till att gjort en kycklinggryta med massa grönsaker och nudlar. Det var smaskens. 


Lite tråkigt att man inte får träna något förrns tidigast måndag.. Så idag fick det inte bli någon ridning heller =( Med tanke på att jag inte får svettas, eftersom att provsvaren ska bli så bra som möjligt. 


Så man får tänka på vad man stoppar i sig istället.. Men inte lika kul när man inte kan träna också. Vill ju så gärna göra det..


Nej nu ska jag kolla på tv, och ta det lugnt resten av kvällen. För i morgon börjar man jobba. Dock bara 3 dagar sen är det semester igen =)) 


Hoppas ni har det bra där ute! 

Av madde - 9 september 2014 15:26

Har nu haft några dagar semester, börjar jobba igen på fredag. Då jobbar jag endast fred, lör och sön. Sen harj ag en veckas semester till. Har semester denna vecka enbart för att jag håller på att utreda mina händer och fötter, då jag är längre tid har haft eksem. Så nu håller jag på med lapptest, för att se om det är någon form av allergi. Fick på mig lapparna igår och ska ha dom på tills i morgon. Så man känner sig lite handikappas, då tejpen stramar när man gör vissa rörelser.- Men bara att hålla ut inte många timmar kvar tills jag får slita bort det. Värsta är att jag är så sjukt sugen på att träna, och jag får inte svettas när jag har dessa lappar på mig.... Så det suger! Men i morgon kommer det att bli en långpromenad :D ska bli sjukt skönt. 

På torsdag blir det första avläsnings tillfället, så får vi se vad dom säger..

Och sista tillfället är på måndag, och då passar jag även på att åka ner till mamma när jag ändå är i krokarna :)

På tisdag blir det vet. med katterna. Dom ska ha sin årliga spruta. 

Och på Torsdag morgon åker jag till Malta med pappa =) Ska bli riktigt skönt må jag säga!!


Annars rullar allt på som vanligt här, börjar få riktigt ångest att jag inte har tränat så pass mycket jag har velat. Men det blir det ändring på.. Visst tycker jag säger det hela tiden. Men nu har jag verkligen bestämt mig!!! Känner att det har blivit lite för många kg... Och eftersom att jag är så taggad också så är det bara att satsa =) 


Idag annars har jag bara legat ner och vilat. Har knappt sovit något i natt, så behövde ha en dag att bara ta det lugnt på.. Snart blir det även till att börja med maten, idag blir det fiskgryta =) Fick receptet av min underbara syster, så hoppas det blir lika gott som när hon gör den =) Hon kan det där med mat hon =) 


Hoppas det är bra med er där ute =) 

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Skapa flashcards