Alla inlägg den 8 maj 2015

Av madde - 8 maj 2015 13:50

Eftersom att jag har känt att konditionen har blivit bättre efter alla promenader, tyckte jag det var dags att pröva att jogga också. Och ja det gick ju bra det. Orka lite mer än förväntat =) Dock kan jag inte springa på asfalt, då benen värker vid för hårt underlag vid joggning. Därför fick det bli att jogga på mjukt underlag. Var ute i ca 27 min, en runda på ca 2,5 km. Var av att det kanske blev att jogga sammanlagt 1 km. Tycker det var en bra start =) Bara att fortsätta nöta konditionen, så blir det nog längre sträckor snart =)

En annan tanke jag också har haft är att ta en sväng i det långa spåret och enbart jogga uppför backarna. Men det får bli på söndag. Vill inte få några skador, så får bli joggning 2-3 ggr i veckan from nu =) Eftersom att sambon vill ha någon att springa med är det väl bara att ligga i. Det är ju även en morot, att vi ska kunna ta en runda tillsammans. 

Måste dock träna lite på tekniken. Känns inte som att jag har rätt teknik. Någon som har något tips som man bör tänka på??



Av madde - 8 maj 2015 09:15

Fredag idag och det innebär ju resultat. Är inte helt nöjd med midjemåtten, men tycker även det är lite svårt att måtta på samma ställen. På så sätt är det ju lättare att väga sig, men vågen är inte heller helt rättvis tyvärr. Eftersom att man kan gå upp i vikt utav t.ex muskler..


Men här kommer dagens resultat:

        

Vikt: -0,5 kg 


10/4-8/5


Navel: -1 cm

Midja: - 0,5 cm

Bröst: 0 cm

Lår: 0 cm

Arm: + 1 cm

Hals: + 0,5 cm

 

Fy skam är det ju inte, men hade hoppats på mer minus på måtten. Vikten är jag nöjd med, eftersom att jag gärna ligger runt 0,5 i veckan.  Aja inget att gnälla över, bara att fortsätta kämpa vidare det. 

Börjar väl med att kämpa vidare snart, då solen lyser utanför fönstret så varför inte en härlig promenad =)


Nej nu ska jag få i mig lite kaffe och börja denna dag =) 


Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards