Alla inlägg under februari 2017

Av madde - 27 februari 2017 18:54

Äntligen börjar förkylningen att ge med sig.. Är inte alls kul att vara lite halvdan.. Nu är det bara att näsan rinner, och att man har ont i halsen på morgon och kvällen... Men orken börjar iaf komma tillbaka.


I torsdags åkte jag ut till mina små grabbar ( Smirre och Tiger, katter) Eftersom att vi skulle vara kattvakt. så mysigt att få vara med dom ett par dagar. Hela helgen har vi varit där ute. Har egentligen inte gjort så mycket. Städat bilen och bara varit. Passade även på att hälsa på morfar en sväng.

Har helt enkelt försökt att vila upp mig ordentligt. 


Denna vecka är det jobb som står på schemat.. Det är ju sportlov här den här veckan, och det innebär att det inte heller är någon ridning. Tråkigt nog! Det vill säga att denna vecka är det promenadskorna som får slita lite. Gick en vända direkt när jag kom hem idag. Skönt att få gå med lite musik på. Blir en vända i morgon oxå, slutar ju lite tidigare då. Blir troligen en längre sträcka i morgon. Bara det inte regnar. Vågar inte riktigt sätta mig och ro riktigt än. Får bli till nästa vecka de. Men kanske stavarna få åka med ut en sväng =) 


Nej nu väntar man på att karln i huset ska komma hem, så vi kan äta lite middag. Blir sent, men bättre sent än aldrig :D 


Av madde - 19 februari 2017 18:48

Fortfarande är man sjuk.. Orkar inte att detta ska vara något långvarigt.. Och som vanligt slipper man undan febern. Får typ aldrig feber när jag är förkyld... Tur i oturen kanske.. Men det börjar bli riktigt långdraget att inte orka göra något. Rätt som det är har jag lite energi och sedan är man helt fördig igen... Och fortfarande är man rastlös också...

Håller tummarna att man ska kunna jobba i morgon.!! 


Så i helgen har vi inte gjort något, jag har iaf slängt ihop 2 sorters kakor.. Så är någon sugen på fika finns det här haha =) Blev även en snabb sväng över till Kronan idag, för att sambon skulle fixa en lampa. Skönt att komma ut lite, plus att det var länge  sedan man träffa henne så det var mys <3 


Annars har det som sagt bara blivit sängen. Försöker komma på några bra serier att titta på, men inget som lockar.. Sambon tycker det är jätte skönt att jag är sjuk, för då kan han ligga och ta igen sig efter en hård arbetsvecka =) 


Nej dags att krypa ner i sängen igen, bara till att kurera sig!!


Dumlesnittar! 

 

Päronkaka

Lite godricka, bara för att fira lite! 

   

Av madde - 17 februari 2017 10:55

Suck att vara sjuk!! är ju inte den person som gillar att ligga stilla och bara vara... Blir ju så himla rastlös.. Det krävs väldigt mkt till att jag ska vara hemma från jobbet och att skippa ridningen... Men när man håller på att hostar som en tok och näsan bara rinner, då är det nog dags att börja tänka lite på sig själv haha! 


Igår blev allt klart med lägenheten, det vill säga att jag nu längre inte är lägenhetsägare... Känns lite konstig.. Ens första lägenhet och allt. Så i helgen är tanken att vi ska fira detta, och alla hjärtans dag. Eftersom att vi båda hade tränig i tisdags så får vi fira i efterhand =) Går ju lika bra de!! 


Annars denna vecka har det gått bra med maten, hållt mig till en shake till frukost och någon dag blev det även det till middag. Hoppas att det håller i sig tills nästa vecka. Just nu är jag inte direkt sugen på något.. men det är väl för att man inte känner någon smak. ;) Kanske tur i oturen hihi! 


Red i tisdags och Brylant var riktigt fin, arbetsvillig. Dock lite bångstyrig när vi red på volt, men ett spö och det gick som en dans ;) Han är fin den lilla prinsen =) 



 

Eftersom att jag har fått upp lite saker från lägenheten, har det även blivit lite ändringar här hemma!

Min efterlängtade blombänk!! Bara älskar den! 

 

Och min efterlängtade spegel kom också på plats

 


Av madde - 10 februari 2017 12:40

Då var det äntligen helg! så himla skönt att sluta tidigt en fredag. Men började ju tidigt i morse, 6.15 Lite små segt!! Men det gick ju bra det med. 


Denna vecka har det annars varit till att jobba hela veckan. Har varit och ridit 2 ggr på Brylant denna vecka. Och det har gått riktigt bra, formkurvan går bara uppåt. Riktigt kul att det går bra nu. Så nu gäller det bara att man själv kommer i form, så man orkar ännu mer.

övrigt har det  blivit väldigt dåligt med träning denna vecka, eftersom att ryggen svek mig i lördags så har jag inte kunnat röra mig som jag har velat. Har även varit väldigt trött och har frysigt väldigt mycket. Bara det inte är en förkylning på gång.. Har inte riktigt tid med det.


I helgen har jag en massa att göra. Min lägenhet ska helt rensas ur och städas. Så blir nog inte en lugn stund denna helg. Tanken är att vi börjar direkt när sambon kommer hem. En vända till tippen blir det då. Sen kanske vi hinner med att köra upp lite från mitt förråd också. Man ska bara få plats med allt också haha! 


Annars har det inte hänt så mycket. En väldigt lugn vecka kan man säga. 

Ska ta igen mig lite innan det är dags att börja med lägenheten! 


Hoppas ni får en bra helg där ute! 

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Skapa flashcards