Direktlänk till inlägg 24 april 2017

Måndag

Av madde - 24 april 2017 20:33

En bra start på denna dag! Vädret utanför i morse när jag gick till jobbet var klarblå himmel, va ute hela fm på jobbet. Hela em var vi även ute, men det började blåsa upp. Hade möte senare på em/kvällen, och när man kom ut ifrån det och skulle cykla hem var det inte lika kul!! Spö regnade och blåste. Tur att man bara har ca 2 min att cykla hem... Men det kändes som en evighet innan man var innanför porten!  Inte alls kul väder.. suck! ska det inte börja bli vår på riktigt snart..?!?!!

Väl hemma så körde jag direkt ett nytt träningspass.. Det varar i  10 min, men ack så jobbigt det var. Det var helt vanliga övningar som plankan, knäböj, armhävningar, höftresningar och bird-dog.. Trodde inte det skulle vara så jobbigt som det var, men kunde knappt lyfta vattenflaskan sedan.. Blev rekommenderad detta pass av en kollega. ska köra det i 28 dagar... Och tänkte det, kan jag inte klara av 10 min i 28 dagar då ska jag nog inte träna haha!!! Nu ska tjejen bli fit inför sommaren, och jag är en bra bit på vägen om man får säga det själv! Denna vecka blir det fokus delux efter en veckas sjukdom.. Känner av bihålorna emellan åt, men gör mitt bästa. Vill ju inte ligga sjuk längre! 

Får väl se hur kroppen känns i morgon efter detta mördar pass! 


Annars har det inte hänt så mycket idag! Laddar för morgondagens ridning, får se vem man får rida då. Imorgon kommer det inte bli något blogg inlägg för min del, då jag både jobbar och ska rida. Och där emellan ska jag hinna laga mat! Min tanke är att jag ska försöka blogga varje dag, för att verkligen få ner mina träningstankar och mat. Har förberett min frukost redan idag tills i morgon, då jag är lite små seg på morgonen orkar jag inte riktigt göra smoothie när jag börjar tidigt. Så den är redan klar =) Och middagen i morgon är redan planerad, lax med potatis och sallad och en hemmagjord romsås =) Mums! Vattnas redan i munnen! Det var länge sedan vi åt lax här hemma, kommer bli underbart gott! Om man tänker på min middag idag som enbart blev en smoothie, eftersom att jag kom hem så sent! Lätt att ta till när man inte orkar ställa sig och laga mat, plus att sambon inte hade ätit något speciellt han heller =) 


Nej nu ska jag kolla på Sveriges modigaste, ett ganska roligt program! Hoppas ni har det bra där ute i regn rusket! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madde - 22 oktober 2018 19:43

Har bytt bloggplats, så vill ni följa mig får ni gå in på denna sida   http://maddeviktresa.blogg.se   Ha en trevlig kväll där ute =)  ...

Av madde - 14 oktober 2018 16:54


Riktigt varmt och skönt denna helg. Fina höst färger ute. Dock går den ju för fort som vanligt.. Varit och firat svärmor. God mat, kortspel och trevligt sällskap =)  Idag har vi tagit ner markisen eftersom att dom kommer och ska renovera balkonge...

Av madde - 12 oktober 2018 21:20

Nu är det helg, riktigt skönt. Tycker veckan har gått bra fort. Det har varit jobb hela veckan och mina 2 ridpass på finaste Brylant. Dom passen har gått fint, det är bara att fortsätta att träna. Snart sitter det, inte långt kvar. Tror dock att ja...

Av madde - 5 oktober 2018 07:52

Uppe med tuppen i morse. Lämnade in bilen på verkstaden eftersom att jag har haft problem med fläkten. Visade sig att det var ett löv som hade kommit in.. Så nu är det åtgärdat. Skönt, bara köra vidare nu. Jag börjar ju inte förrns 9.30 idag, det ä...

Av madde - 2 oktober 2018 18:44


Öppning i morse, kan säga att det inte alls var kul att åka tidigt i morse.. Börja med att man blev tvungen att skrapa rutorna.. Sen var det en riktigt tjock dimma ute, hade det kommit upp några djur på vägen hade jag inte sätt dom.. Så fick bli lite...

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2017 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards