Alla inlägg under oktober 2017

Av madde - 29 oktober 2017 15:22

Jaha då har vi gått över till vintertid.. Och jaa det märkte man idag, då det har varit snöblandat regn.. Blää!! Slaskigt.. Usch! Så idag åkte vinterdäcken på, bara ut och köra nu hihi! Även om inte bilen används så mkt men ändå. 


I fredags var vi ute och åt med sambons pappa. Gott och trevligt.

Igår skulle vi titta efter en ny matta, men vi hitta ingen som vi fastnade för. Vi får leta vidare helt enkelt. Annars blev det bara en lugn dag och kväll. Jag satt uppslukad i en bok och sambon framför serier. 

Och idag då blev det till att byta däck. Så det har varit en väldigt lugn helg. Synd bara att den alltid ska gå så himla fort!! 


Men det har inte blivit någon träning som jag hade tänkt, med tanke på väder och sedan är inte förkylningen helt hundra. Hoppas på att den ska vara bra i morgon så att jag kan köra lite rodd och styrka. Det är ju inte heller någon ridning veckan som kommer, så får träna hemma helt enkelt. Håller tummarna, så kanske man kan komma in i någon rutin.. Är så dålig på att träna hemma nu för tiden, men måste hitta något som funkar!


Nej nu ska jag hitta på något annat. Har läst ut min bok så vet inte om jag ska börja med en ny =) HIhi!! 

Av madde - 26 oktober 2017 19:58

Torsdag kväll och jag råkade somna när jag kom hem! Men oj så skönt det var.

Är alltid trött på torsdagkvällar, med tanke på att jag kommer hem sent tis och ons kväll är det väl inte så konstigt..

Är oftast hemma runt 22, man ska duscha och komma ner i varv innan man kan somna. 

Ridningen denna vecka har gått riktigt fint. I tisdags hoppade vi, blev ett par riktiga bra hopp. Och Brylant lyssnade fint, och var pigg. Även igår kväll när det var dressyr gick det bra, även då pigg och lyssna fint. Dom senaste veckorna har han gått riktigt bra, väldigt mjuk. Känner själv att jag har hittat en mycket bättre balans. Förr hamnade jag alltid åt sidan, men är nu mycket stabilare!  


Annars denna vecka har det bara varit jobb, är fortfarande förkyld så har inte vågat på någon annan träning en ridning. Ev. blir det väl en eller två promenader i helgen. beror lite på hur jag känner mig. Men det börjar bli tröttsamt att vara sjuk.. 


ska passa på att byta däck i helgen, för det börjar bli halt där ute. Nu kör ju inte jag så mycket men ändå. Jag har min cykel som jag tar mig fram på. Enbart på helgerna när vi ska handla som vi använder bilen. 


Det är riktigt mysigt nu när man kan tända ljus igen, blir mörkt fort på kvällarna. Det har blivit att nästan varje middag så tänder jag ljus när vi sitter och äter. På något sätt är det väldigt rogivande också. 


Nej nu ska jag fortsätta att läsa. Har börjat med en ny bok, då jag läste ut min andra för någon dag sedan. Hösten = böcker <3 


Bjuder även på en bild på fina prinsen Brylant, efter gårdagens hovvård! 


 

Av madde - 23 oktober 2017 19:41

Nu börjar det bli kyligt ute... inte någon bra årstid!! Sommaren gick för fort! Vill ha värme. Men nu börjar vintern tyvärr att komma... Men lite mysigt när man kan tända ljus och bara mysa inne! 


Förra veckan var jag sjuk, så hade lite svårt att träna. Eller iaf i början av veckan, men blev 2 ridpass. Fick tillbaka febern igår, som tur gick den över under kvällen! Har ingen lust att bli sjuk på nytt!! Så himla tråkigt! 


Helgen gick för fort som vanligt. Förstår inte varför den ska gå så fort, helt plötsligt är det måndag igen!! segt!! Men det betyder att det är tisdag i morgon och då är det ridning. Och sedan Onsdag och då är det också ridning! det är det man ser framemot under veckorna! Annars rullar allt bara på! 


Nu ikväll har jag läst ut en bok. Har kommit in i någon bok period nu. Kanske har med att göra att det är lite mysigare att läsa en spännande bok när det är mörkt och kallt ute! =) 

Ska försöka att läsa mina måbra tidningar i kväll, ligger lite efter! Har inte hunnit med dom, så ska försöka att läsa igenom den ena så att jag ligger i fas sedan! 

Annars blir det bara mys i soffan resten av denna kväll! 


Hoppas ni har det bra där ute! 

Av madde - 14 oktober 2017 10:53

Jaha då var det min tur att bli sjuk.. Sambon har legat i veckan, och igår va det min tur att bli sjuk.. Suck! Inte alls kul... Men det är bara till att vila, har känt länge att det har varit något på gång. men det har aldrig brutit ut..


Denna vecka har annars rullat på fint. Har haft en väldigt fin och trevlig Brylant! Han har gått på fint och mjuknat fint. Sådant blir man så nöjd över, och man märker att vi har utvecklat oss tillsammans. Så himla kul att få rida en häst som verkligen passar mig som handen i handsken. =) 


Och eftersom att jag har varit små hängig hela veckan, har det inte  blivit någon annan träning en det. Enbart lite rodd i måndags.. Men annars har maten fungerat bra, har tänkt på vad jag har stoppat i mig. så jag är ändå nöjd med veckan =) 


Så denna helg blir det till att vila upp sig, läsa en bok kanske. Ska även fira svärmor i morgon. Vi passar på att göra det medans sambons syster är hemma. 

Annars har jag inte så mycket att skriva om.. Då allt bara rullar på som vanligt. 

Nu ska jag ta och lägga mig en stund och vila! Hoppas ni har en bra helg där ute! 

Av madde - 9 oktober 2017 17:47

Ny vecka igen, och som vanligt är jag seg på att blogga haha! :) blir så när man har fullrulle hela tiden..


Så vad har hänt sen sist då.. Jo jag har haft ordentligt ont i ryggen, det har även medfört att jag har haft svårt att träna.. Men nu peppar peppar har det gått över, visst känner av det i vissa rörelser..

Med ridningen har det gått toppen, brylant och jag jobbar på. Vi utveckar oss tillsammans. Förra veckan blev det en jätte fin ritt, är jätte nöjd med den! Försöker att hålla den känslan till denna vecka också =) 

I torsdags fick jag början på nackspärr och på fredagen bröt den ut helt... Det vill säga att jag fick åka ut till pappa i lördags och fixa det.. Nu är jag bara lite små öm.. Alltid är det något, inte kan min kropp vilja som mig inte hihi! 


I går var jag och syster på spa!! Hur skönt som helst! Det var julklapp från sambon från förra året! Det tackar vi honom för! Blev en cacaolyx för min del, riktigt skönt och avslappnande! Kanske lite väl avslappnad, eftersom att jag skulle åka hem i en ordentlig höststorm.. Och var riktigt trött!! Fick stanna en gång för att ens orka köra hem! Men hem kom jag, det tog sin lilla tid.. Men med tanke på att det i övrigt var en bra dag, så va det värt en icke så kul bilfärd hem..


Nu är det jobb som gäller denna vecka. Har hunnit med att köra lite rodd nu på kvällskvisten. Det var ett tag sedan man körde det, men så himla skönt efteråt. har lite tankar kring träningen, nu när vädret är lite som det är.. Har 2 ordentliga träningspass inbokat varje vecka, min ridning. Men sen utöver det funderar jag på vad jag ska göra.. Inte alltid kul att gå ut och gå när det blåser och regnet öser ner.. Tankarna går att försöka ro 2 ggr i veckan, men den nya tanken är nu om jag ska försöka börja simma.. Simmade mycket när jag var yngre, så varför inte ta upp det igen. Det är ju en bra träningsform. Och hela kroppen får träning! Ska klura lite mer på den, så än får jag köra på 2 rodd pass i veckan.. det vill säga att jag iaf har 2 bokade pass till i veckan, iaf i min egna kalender! Måste försöka få in träningen mer regelbundet. 


Denna vecka blir det även fokus på maten, känner att jag har slarvat för mycket den senaste tiden. Så måste strama till mitt mat intag! 


Som ni märker jag har mycket tankar, nu gäller det bara att man gör något vettigt av tankarna! =) 

Hoppas ni har det bra där ute i höstmörkret! 

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards