Direktlänk till inlägg 13 maj 2018

Långhelgen börjar ta slut..

Av madde - 13 maj 2018 20:38

Snart är det tillbaka till verkligheten igen, efter ytterligare en långledighet. Men kan peppa mig själv med att det bara är ca 3 veckor kvar tills jag har en veckas semester igen =) Hiihi! 


Har haft fullt upp denna helg, torsdagen var väl egentligen lugn. I fredags med det till att handla lite nya kläder, upp till farmor en sväng och sedan vidare till Eskilstuna för att fira sambon syster. Mycket trevligt och god mat blev det också =) 

I går lördag blev det först träning på fm, sedan tog jag cykeln och åkte och storhandlade. Tänk så mycket man får med sig på cykeln!! Hade glömt hur det var att handla med cykeln, var tok för läge sedan jag gjorde det. Tror helt enkelt jag får börja med det igen =) Man är väl lite bekväm, men man får in vardagsmotion =) 

Iaf igår kväll åt vi middag med sambons pappa, blev 3 rätters. Även denna kväll var trevlig och god mat!! 

Man kan sammanfatta denna helg med att vi har kanske ätit lite för mycket mat, men men ibland blir det så. Tur man har tränat iaf hihi!


Idag har det blivit stor rensning här hemma, vi har grovsopor i veckan. Vi hitta MASSA som vi kunde slänga. Det blev helt plötsligt mer plats i skåpen. Vi hade säkert kunnat rensa ännu mer, men men får bli en annan gång!!

Har hunnit med 2 träningspass idag, fm blev det promenad och lite styrka här hemma. Nu på kvällskvisten blev det ett pw/joggingtur. Kan säga att jag märker att konditionen börjar bli aningen bättre, orkar mer och mer. Dock ställer pollen till det, då jag täpper till efter halva rundan. Orkar inte riktigt ta i lika mycket då heller känner jag. Måste hitta någon bra nässpray, köpte en men den tålde jag inte.. :( Aja det får bli veckans uppdrag. 


Övrigt denna vecka är jag väldigt nöjd med mina matval, ( även om denna helg blev lite som den blev) och träningen har varit mer än bra =) Håller tummarna att denna underbara motivation håller i sig till kommande vecka!!

Bjuder på lite bilder från helgen! 


Souvlaki, med fläskkött köttfärs kyckling och grönsaksspett      Chokladbakelse med vaniljglass


      

Sambons syster och jag!                                                  Marängsviss och Kaffedrink 

   

Lite gott efter min träning ikväll

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madde - 22 oktober 2018 19:43

Har bytt bloggplats, så vill ni följa mig får ni gå in på denna sida   http://maddeviktresa.blogg.se   Ha en trevlig kväll där ute =)  ...

Av madde - 14 oktober 2018 16:54


Riktigt varmt och skönt denna helg. Fina höst färger ute. Dock går den ju för fort som vanligt.. Varit och firat svärmor. God mat, kortspel och trevligt sällskap =)  Idag har vi tagit ner markisen eftersom att dom kommer och ska renovera balkonge...

Av madde - 12 oktober 2018 21:20

Nu är det helg, riktigt skönt. Tycker veckan har gått bra fort. Det har varit jobb hela veckan och mina 2 ridpass på finaste Brylant. Dom passen har gått fint, det är bara att fortsätta att träna. Snart sitter det, inte långt kvar. Tror dock att ja...

Av madde - 5 oktober 2018 07:52

Uppe med tuppen i morse. Lämnade in bilen på verkstaden eftersom att jag har haft problem med fläkten. Visade sig att det var ett löv som hade kommit in.. Så nu är det åtgärdat. Skönt, bara köra vidare nu. Jag börjar ju inte förrns 9.30 idag, det ä...

Av madde - 2 oktober 2018 18:44


Öppning i morse, kan säga att det inte alls var kul att åka tidigt i morse.. Börja med att man blev tvungen att skrapa rutorna.. Sen var det en riktigt tjock dimma ute, hade det kommit upp några djur på vägen hade jag inte sätt dom.. Så fick bli lite...

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards