Alla inlägg under juni 2018

Av madde - 29 juni 2018 12:55

Idag känner jag att kroppen börjar bli lite seg. Får se kanske helt enkelt blir en vilodag från träningen idag. Men har iaf cyklat ner på stan en sväng idag =) Gjort lite ärenden till farmor. Och försökte kolla efter något att ha på mig i helgen.. Men hitta inget, så får helt enkelt bli det jag hade tänkt mig! 


Ikväll blir det ut och käka med goa vänner =) Så det kommer bli en trevlig kväll, synd bara att inte värmen riktigt vill vara på våran sida.. Men men solen lyser ju iaf. 

Imorgon är det systers 30 årsfest. Så denna helg är full med roligheter. 

Men på söndag får vi vila upp oss lite innan våran årliga semester tripp börjar =) Sambon går på semester idag, så nu har vi gemensam semester i 4 veckor! Underbart! Det är väl egentligen bara dom första dagarna som vi har något inplanerat. Sedan tar vi allt som det kommer =) 


Jag kollade igenom lite bilder här om dagen, och ja man kan ju säga att det har iaf hänt något på min viktresa. Jag klappar mig själv på axeln, och hoppas att detta ska kunna vara en till motivation att jag ska orka med min viktnedgång. Ibland tar det emot, men man kämpar på. Alla har vi motgångar, det gäller bara att ta nya tag och motivera sig. Så att man inte faller tillbaka till gamla vanor igen.

Resultatet har blivit detta, även om det inte är stora siffror, men jag säger en stabil viktnedgång där kroppen och huvudet hinner anpassa sig. Men dessutom massa motgångar, inte förrns nu på senaste tiden jag verkligen har lagt ner ordentligt krut på det hela!! 


         4/3-2016--29/6-2018

vikt: -10.3 kg

midja: -12.7 cm

navel: -10 cm

bröst: -9.5 cm

höft: -8.8 cm

lår: -5.5 cm

arm: -3 cm

hals: -3.1 cm

vad: -3.2 cm


 

Av madde - 28 juni 2018 08:52

NU har värmen kommit tillbaka igen, helt underbart!  Dock har jag inte riktigt orkat sitta i solen, blir så varmt på balkongen. Har ingen större lust att lägga mig nere på stranden heller. 

Igår va det en lugn dag för min del. Började dagen med en pw, som var väldigt varm men en skön tur. Sedan blev det bara till att vara hemma hela dagen och tog det lugn, började varva ner en del. Så boken åkte fram =) 

På kvällen blev det ett skönt cykelpass med Briitta. Tog en sväng på 16 km. En helt underbar sommarkväll va det igår. Men lite små tungt, ändå höll vi ett bra tempo. Känner lite i magen idag konstigt nog. Men inget i benen =) 


Idag då vad ska man hitta på?!?! Funderar på att gå och kolla lite i affärer igen.. Kanske man kan hitta något att ha på sig nu under semestern. Hade varit trevligt. Dom kläderna man har börjar bli lite tjatiga =) Alltid kul om man kan hitta någonting nytt. 

Annars blir det nog en lugn dag. Räknar med att det enbart blir ett pass idag. Börjar bli för varmt ute nu för att dra ut. MEn känner jag mig rätt kommer jag väl att bli för rastlös så att jag drar ut på två pass haha =) Kanske man ska försöka få in lite styrka :P 


Aja vi får väl se vad som händer, hoppas ni får en bra dag i det sköna vädret!  


 

Av madde - 26 juni 2018 18:22

Haft fullrulle måndag och tisdag =) Kanske man ska ta och börja varva ner?!?! Njaaa lr inte haha! 

Igår var det två jobbintervjuer, en på fm och en på em. Hann med en kortare promenad emellan. Sedan blev det ett cykelpass med Briitta, 14 km blev det =) Underbart!! 

Idag blev det att umgås med mamma. Ut till morfar och sedan gått nere på stan och kollat efter kläder.. Men hitta inget som jag ville ha.. Suck!! Aja bara fortsätta leta helt enkelt. 

Har även blivit en promenad nu på em. Skönt att komma ut, solen har ju börjat värma igen =) Efter regn kommer solsken äntligen!! 

Det ena jobbet jag var på intervju hos igår hörde även av sig. Blev erbjuden ett vik, som jag tackade ja till! Så nu kan jag släppa jobbfronten och verkligen ha SEMESTER!! Helt underbart! 


Får se om kroppen orkar med ett träningspass till ikväll. Lite små sugen på att ta en sväng med stavarna. Vi får se hur rastlös jag blir helt enkelt.


Har hunnit med att läsa ut min bok idag också. Presidentens val hette den. En bok man fastnade i, så den får ett bra betyg av mig. 


Nej man kanske ska slänga upp fötterna på soffan en stund, och varva ner.. ;) Får se om jag lyckas med det haha. 


Ha en fin kväll där ute!  

Av madde - 24 juni 2018 19:40

Idag har det först blivit kalas hos farmor som blev ett år äldre.

Efter ett besök hos henne blev det till att handla inför vecka, lite smått och gott i matväg.


Fick sedan för mig att jag skulle ut och cykla, så hoppade på cykeln och började trampa.. Slutade med att det blev en runda på nästan 9 km. Inte helt fel. Hade säkert kunnat cyklat längre, men man visste ju att man skulle hem. Och att cykla långa sträckor är inget jag är van vid.. Men får bli längre nästa gång, en enkel träningsform. Man måste ju pröva på något nytt också. 


Fastna i min bok på em plus att jag råkade somna en stund.. Men vad gör det =) Middag idag blev hemmagjorda hamburgare. Mumsigt!

Bestämde mig även för att ta en kvällspromenad. Och tur hade man för fick sällskap av Briitta och Tarja =) Inte helt fel det. Alltid roligare att gå tillsammans med någon/några. 

Denna dag har helt enkelt gått i träningens tecken. Är verkligen motiverad för att träna nu. Och bättre väder ska det ju bli nu i veckan, så lär bli mycket träning utomhus! Älskart!! 

Får se hur jag lägger upp träningen imorgon. Tar det som det kommer vad jag känner mig sugen på =) 


Men nu känner jag att jag är värd att lägga upp benen i soffan och bara ta det lugnt resten av denna kväll =) 

Hoppas ni har haft en bra dag där ute! 


 

Av madde - 23 juni 2018 10:29

Nu har jag semester en vecka, då jag valde att ta semester min sista vecka på mitt vikariat. Sedan resten av sommaren har jag "semester" på obestämd tid! Lite skönt faktiskt att bara få ta det lite lugnt. Så veckan som kommer är min tanke att köra en ordentlig träningsvecka, så att jag kommer igång. En spark i rätt riktning är vad jag behöver. =) 


Midsommar var lugn för våran del, vi myste bara inne eftersom att det regnade... Råkade läsa ut min bok, har varit en riktig bokmal nu. Har blivit en bok i veckan nu hihi. Behöver åka och köpa fler böcker, för nu har jag läst alla som står i bokhyllan.. Tar gärna emot tips på bra böcker.


Jaha idag får vi se vad som händer, tror inte det blir något speciellt. Ska iaf ut på en runda, har inte bestämt om det blir löpning, stavar eller en vanlig promenad... Det visar sig, vad man blir sugen på.


Som sagt i veckan som kommer, blir det fokus på mat och träning. Ska även försöka hitta något att ha på mig till systers 30 årsfest.. Alltid lika svårt att hitta kläder, men det positiva är ju att man har gått ner en klädstorlek iaf =) Får se vad man hittar. 


Nej nu ska jag ta och starta en maskin tvätt. Och sedan får vi se vad som händer resten av denna dag =) 
Ha det gött där ute! 

Av madde - 19 juni 2018 07:48

Helgen rullade på allt för fort som vanligt, eller så var det jag som hade mycket att göra haha! 

Blev frisören i lördags, och jag är riktigt nöjd med nya längden och färgen i håret =) Skönt att äntligen ha fått det fixat.. Så nu är jag redo för sommaren =)

I söndags var vi och firade Proppen som hade tagit studenten, trevligt att träffa alla människor som man inte sätt på länge.!!


Nu är det iaf en ny vecka och jag jobbar 3 dagar till, sedan är det "sommarlov" för min del. Sambon sa här om dagen att det inte gör något att inte han köper blommor till mig, för jag får ju ändå så mycket blommor just nu. sant att jag får det, men alltid trevligt att få det ifrån den man älskar <3 hiihi.


Nu på morgonen har jag varit uppe och tränat en sväng, men blev sådär otroligt hungrig att jag höll på att spy så va bara att avbryta. Blir att köra en sväng ikväll sedan igen. Tanken nu är att jag ska köra hårt, nu när jag är ledig. Kan tänka planera på ett annat sätt nu när jag är ledig. Kanske det kan blir en ny start för mig, då jag står stilla i vikten. >Behöver en ordentlig kom igång vecka tror jag! 


Nä snart är det dags att göra sig redo för jobb. 9-17.30 Hoppas ni får en bra dag där ute! 

Av madde - 14 juni 2018 19:56

Denna vecka har det varit lite avslutningar. Har haft två ridavslutningar, och även en liten avslutningslunch på jobbet innan semestrarna. 

Ridningen har gått bra denna vecka, bäst gick det i onsdags tycker jag själv. Denna termin sammanfattar jag med att jag har hittat min position i sadeln, fått Brylant att jobba under sig. Det är svårt att beskriva allt, men känner verkligen av min egna ridning så mycket. Jag har verkligen utvecklats enormt denna termin och det tackar jag mina fantastiska ridlärare för =) Och hoppas att jag fortsätter utveckla mig massor nästa termin =)


Annars denna vecka har det blivit jobb, har även haft svärmor och svägerska här på middag igår. Blev lite snabbt jag träffade dom eftersom att jag skulle vidare till stallet. Men det var trevligt! 


Har hunnit med att läsa ut min bok nu ikväll, den var riktigt bra. Man fastnade lätt iden, till och med så att jag hann att läsa lite i morse innan jag skulle till jobbet  haha! Älskar sådana böcker som gör att man blir helt inne i dom! 

Nu måste jag hitta en ny bok.


Nu är det bara 5 arbetsdagar kvar för min del på jobbet. Sedan checkar jag ut, och nya äventyr väntar. Vet ej riktigt vad än, så hojta till om ni vet något företag som behöver personal. =) 


Annars är allt som vanligt här, bara rullar på! 

Ska ta och se om det finns något på tv att se ikväll, annars vet jag inte riktigt vad som händer! 


 

Av madde - 11 juni 2018 14:50

Då är verkligheten här igen, men enbart 9 arbetsdagar =) Sedan är det semester och sedan utan jobb..

Har iaf haft en riktigt skön vecka nere på landet tillsammans med mamma. Lugnt, varmt, åt och drack gott och badade =) Underbart! Sambon kom ner i mitten av veckan, även han bara myste runt.

Vi var iväg på lite små saker på dagarna, små gårdsbutiker och ett stort klädvaruhus. Har även passat på att köpa mig en säkerhetsväst för att ha när jag rider! 

Men har inte bara legat på latsidan, har promenaderat och joggat oxå. Klarade mitt personbästa i jogg, så känner mig nöjd. Tänkte väl försöka komma ut på en runda ikväll, men det är lite för varmt än för att springa. Plus att åska och regn hänger i luften. Inte speciellt kul att vara längst bort i spåret när det brakar löst haha =) 


Men nu är det iaf 3 veckor som jag kommer att tillbringa hemma. Och det kommer bli hårt träning och fokus på mat. Känner mig ändå nöjd med valen under min semester. Det kunde ha blivit ännu mer onyttigt om man hade velat. Men gick strålande ändå =) 


Denna vecka är fullfart som vanligt:

Måndag: jobbat 6-14.30

Tisdag: Jobba 7.30-16 ( blev av med min stängning) Sedan ridavslutning

Onsdag: Jobba 7.30-15-30, äta middag med svärmor och svägerska, sedan ridavslutning

Torsdag: Jobba 8.30-16.30, Någon form av träning

Fredag: 7-15.30, någon form av träning eller vila

Lördag: Frisören

Söndag: Studentfirande 


Som sagt fullfart =) Känns mycket, men vet att det brukar bli ganska lugn iaf hihihi! 

Nej nu ska jag läsa min bok som jag har fastnad i, " Den lilla bokhandeln runt hörnet"

Trevlig kväll där ute! 

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2018 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards