Alla inlägg under november 2016

Av madde - 23 november 2016 19:14

Lill lördag idag. men nej hoppar över vinet idag haha ;) 

Idag har jag haft en ordentlig smärta i rygg/höft!! Suck! Tur vi har rullpallar på jobbet, för har haft det lite svårt att gå idag.. 


Igår kväll var det ridning på schemat. Och det gick ju super!! Går verkligen bara bättre och bättre. Till och med satt galoppen igår. den brukar vara lite sådär. Men inte igår inte! Brylant glänser!! Hoppas att detta håller i sig nu bara.

Är otroligt glad att jag får utvecklas tillsammans med honom. Får hålla tummarna att jag har han i morgon igen! 


Meningen var att jag ikväll skulle träna, men det gör för ont faktiskt för att göra det. Vilar idag och får byta min vilar dag helt enkelt. Inte svårare än så =) Kanske var jag för envis igår när jag red, men ibland är man dum och då får kroppen lida.. Inte mycket att göra åt. Fortsätter kämpa på, och sambon får helt enkelt massera mig ikväll. 


Har gjort upp ett träningsschema för 4 veckor, och detta ska hållas. Tyvärr blev det ju ändring idag, men som jag skrev får jag bara ändra vilodag. huvudsaken med detta schema är att jag ska göra passen under veckan! 


Resten av denna kväll får bli att ligga i soffan och försöka få ryggen/höften bättre helt enkelt. Så imorgon blir det träning igen!!! 

Hoppas ni har det bra där ute! 

Av madde - 21 november 2016 10:32

Denna helg har vi haft relativt lugnt iaf! Började redan i fredags med att åka ut till pappa och hjälpa honom, och där blev vi bjudna på middag =) mumsigt värre!! 

I lördags blev det till att shoppa, eftersom att sambon behövde nya kläder till julbordet. Jag hitta en jaka som dock inte fanns i min storlek. Men råkade klicka hem den på datorn sen hemma haha =) På kvällen blev det middag med sambons pappa. Åt så mycket att jag mådde riktigt illa! Inte kul alls!! Men hade inte ätit någon lunch så kanske var därför! 

I går blev det en sväng upp till farmor för att hjälpa henne med några lampor! Sen var vi bara hemma resten av dagen, och gjorde det vi brukar göra på söndagar.... Tvätta och städa!! 

Men på råga på allt fick jag tillbaka min sträckning i ryggen igår!! Suck!! Dags att börja träna ordentligt tror jag! Börjar bli jobbigt att få sträckningar stup i kvarten! 


Jag köpte mig förra året en träningsbok, mage,rumpa och lår. Men jag har aldrig kommit igenom dessa 4 veckor!!! Men nu ska jag allt ta och göra det!!! Nu får det bli ändring, och det får göra ont i ryggen bäst det vill. Sambon får helt enkelt bara massera så jag kan röra mig :D Släppte nämligen lite igår när han massera, men nu är det tillbaka igen! 


Idag är jag ledig iaf. Dom har planeringsmöte på jobbet, och det behövde man inte vara med på. Därför hinner man med så mycket annat idag. Ska fotografera lägenheten idag, hjälpa farmor med gardiner och sen träna! Antar att jag sedan kommer att ligga i soffan och skrika av smärta! Haha men men ska man vara fin får man lida pin ;) 


Bara för att man är ledig ska dom även komma och kolla ventilationen mellan 7.30-16 idag och i morgon... Och tror ni att man ens har sätt att dom håller på i något av husen... Nej!!!! Jag hade ju kunnat sovit så mycket längre, för jag är riktigt trött!!!!


nej dags att göra sig i ordning för dagen!  

Av madde - 18 november 2016 20:38

Nu tar man helg, och troligen kanske man kan få vila upp sig denna helg lite mer... För förra helgen var det fullrulle.. Och förkylningen är ännu inte helt borta, så skulle behöva ta det lugnt! 


Denna vecka har det varit jobb mån-fre! Riktigt skönt att man inte har varit utan jobb nu när man inte har fast jobb längre. Har även hunnit med två ridpass på Brylant tis och tors. Och oj vad bra det går nu. Mjuk och fin häst, och jag som orkar hålla upp mig på ett annat sätt. Känner inte längre att jag faller ihop som en säck potatis haha! Ska försöka få in lite träning nästa vecka, allt beror på hur förkylningen är. Har inte velat gå ut för hårt denna vecka, då jag inte vill vara för sjuk för att gå till jobbet. därför jag vill ta det lugnt denna helg. 


Och dåligt med uppdateringar har det blivit på bloggen också. Varför vet jag inte. Tror det är för att jag inte har haft så mycket att skriva. Har ju enbart jobbat i veckorna och varit små sjuk. Inte så kul att skriva om haha! 


Idag direkt när jag och sambon kom hem, åkte  vi raka vägen ut till pappa som behövde lite hjälp. Tur att vi sa att vi skulle ha middag om han skulle ha hjälp :D För det bjöds på heta räkor till förrätt och schnitzel till varmrätt!! Nu behöver vi kanske inte äta på ett par dagar haha!


Just var ju på mat och vinmässan förra veckan! Oj så mycket goda viner och massa annat gott blev det!  Jag var där med mamma. Förra året gick vi inte på mässan, men detta år passade det bättre. Och troligen kommer vi att åka dit nästa år igen. Rekommenderar verkligen att åka dit om man har möjlighet.


Nej nu ska jag kolla på min serie som jag missade igår, svartsjön! Tycker den är väldigt bra =)

Men först bjuder jag på lite bilder!



Från mat och vinmässan, var ju tvungen att köpa med mig hem till sambon

Mamma och jag 

   

Nya skor som jag köpte förra helgen! 

   

Av madde - 6 november 2016 18:24

I fredags vaknade man med ont i halsen... Men kändes helt okej under dagen.. Dock till kvällen blev det värre igen. Det har helt enkelt kommit och gått hela helgen. Just för tillfället är det helt okej. Värst är det på morgonen. 

Denna helg annars har vi fixat här hemma, åkt till tippen handlat hem lite bra och ha saker här hemma. Och det har även blivit en hel del soffhäng, pga förkylningen.. Men eftersom att jag blir så rastlös utav att bara ligga stilla har det blivit två omgångar med bakning i helgen :D Äppelmuffins och  chocolate chip cokies. Mest för att det är roligt att baka, och sedan har jag en sambo som Älskar kakor och go saker. Så nu borde jag ligga lite plus i kanten hos honom =) Tycker det är onödigt att han ska handla hem kakor, när det är så mycket godare med hemma bakat och billigare. Man ser ju även vad det är för något man stoppar i sig. 


Ikväll har jag även prövat en klänning som jag ska ha på mig på ett julbord. Dags att börja fin slipa formen! Har ca 5 veckor på mig! Låter bra att jag ska börja fin slipa figuren och så har jag bakat en massa i helgen haha! Tur att det inte är jag som ska ha det jag bakar. Kommer endast ta när vi får gäster! Annars får sambon äta upp det själv =) 


Denna vecka har det i övrigt blivit dåligt med träning. Har inte varit någon ridning denna vecka pga teorivecka.  Och sen har jag inte varit pigg nog för att träna. Får helt enkelt ta igen det denna vecka ist =) 

Blir väl mycket rodd nu framöver, eftersom att det är så mörkt hemma när man kommer hem. Och det ska ju bli skitväder i början av veckan... Tur man har redskap hemma! 


Nej nu ska jag passa på att mysa med sambon resten av kvällen! 


   

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards