Direktlänk till inlägg 2 september 2016

Skönt med helg

Av madde - 2 september 2016 21:03

Riktigt skönt att ha en ledig helg och verkligen inte ha något inplanerat. Ta dagarna som dom kommer. Enbart städ,tvätt och matlådor som ska göras i helgen. Ska bli riktigt skönt.

Denna vecka har jag bott ute hos pappa och myst med mina katter, dom har varit ordentligt keliga =) Så mysigt!!


Har jobbat hela veckan 7-16. Ska bli skönt med en sovmorgon nu, eftersom att det har blivit ett par sena kvällar. Men det är ju bara för att man har gjort roliga saker på kvällarna =) Har ju ridit tis och tors. I Tisdags blev det en tur på Brylant på utebanan. Mörk va det men skönt ändå att vara ute. Var lite tveksam till att vara ute när det vara kolsvart ute, men det gick bara fin fint. Gör framsteg med honom känner jag, så nu är det bara att fortsätta =) 

I går torsdag blev det en tur på Kalle, även det gick fint. Börjar förstå hur han funkar, men ett par gånger till så kanske även han kan gå fint =) Det är nog inte en omöjlighet. 

Skillnaden mellan dessa på hästar är att Brylant är seg, men man kan få fart på honom. Och Kalle finns det knappt något stopp på känns det som haha. Tur man har väggen att styra mot ;) Så det är verkligen två olika hästar, en man måste kämpa med för att få igång och den andra behöver man knappt trycka till med skänkeln. Nyttigt är det iaf =) 


Övrigt med denna träningsvecka har det väl gått sådär, har varit trött på kvällarna. I Onsdags var sambon ute och höll mig sällskap. Då passade vi även på att städa bilarna, sedan blev det bad med ett glas vin =) Vardagslyx!! 

Men idag så har jag faktiskt klippt gräset, det fick bli dagens träning. Och eftersom att jag måste träna mina magmuskler så blev det att spänna in magen HELA tiden då jag klippte!


Annars är det inte så mycket som har hänt här inte! Allt har rullat på som vanligt =) 

Nu hoppas jag på att jag får sova ut i morgon och att inte sambon får för sig att väcka mig... Eller att jag ska vakna tidigt som jag brukar kunna göra när jag väl får sova! 


Nu blev det ett väldigt långt inlägg =) Men ibland måste man få skriva av sig, även om det bara är en summering av min vecka =) Kanske inte det roligaste att läsa men men så får det bli ibland! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madde - 22 oktober 2018 19:43

Har bytt bloggplats, så vill ni följa mig får ni gå in på denna sida   http://maddeviktresa.blogg.se   Ha en trevlig kväll där ute =)  ...

Av madde - 14 oktober 2018 16:54


Riktigt varmt och skönt denna helg. Fina höst färger ute. Dock går den ju för fort som vanligt.. Varit och firat svärmor. God mat, kortspel och trevligt sällskap =)  Idag har vi tagit ner markisen eftersom att dom kommer och ska renovera balkonge...

Av madde - 12 oktober 2018 21:20

Nu är det helg, riktigt skönt. Tycker veckan har gått bra fort. Det har varit jobb hela veckan och mina 2 ridpass på finaste Brylant. Dom passen har gått fint, det är bara att fortsätta att träna. Snart sitter det, inte långt kvar. Tror dock att ja...

Av madde - 5 oktober 2018 07:52

Uppe med tuppen i morse. Lämnade in bilen på verkstaden eftersom att jag har haft problem med fläkten. Visade sig att det var ett löv som hade kommit in.. Så nu är det åtgärdat. Skönt, bara köra vidare nu. Jag börjar ju inte förrns 9.30 idag, det ä...

Av madde - 2 oktober 2018 18:44


Öppning i morse, kan säga att det inte alls var kul att åka tidigt i morse.. Börja med att man blev tvungen att skrapa rutorna.. Sen var det en riktigt tjock dimma ute, hade det kommit upp några djur på vägen hade jag inte sätt dom.. Så fick bli lite...

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards