Alla inlägg den 23 april 2017

Av madde - 23 april 2017 17:23

Då var snart denna vecka slut för denna gång, laddar batterierna för en ny vecka! 

Har varit lite seg på att blogga, men har varit förkyld och sedan haft besök av mamma. Så tiden har inte funnits till.


Börjar med veckans träning, som kanske inte blivit riktigt som planerad. Men fått in 2 långpromenader, ett ridpass ( eftersom att det var uppehåll på ena passet) , och sedan har det blivit en sväng idag.. Aja bättre än inget!! Men som sagt eftersom att jag har haft en förkylning, så har jag inte velat gått ut för hårt. Så hoppas på att denna vecka blir bättre. Ridningen då, Brylant var halt så det var bara till att hoppa upp på Kalle i torsdags. Men det gick verkligen bra, var riktigt nöjd med mig själv! Så hoppas att det kommer att gå lika bra denna vecka. Vet dock inte vem man kommer att få rida eftersom att brylant kommer att stå denna vecka också! 


Med maten denna vecka har det gått bra, har valt att enbart tagit lite av kolhydraterna. Och så har jag även börjat med smoothie på morgonen. Och nu när jag har börjat äta lite mer ordentligt på morgonen, istället för 2 veckor. Så har det lett till att jag inte äter lika mycket till lunch, eftersom att jag fortfarande inte har någon direkt hungerkänsla! Fått en mycket bättre blodsockerkurva, då jag inte känner mig lika hungrig eller sugen längre. Men det finns fortfarande saker jag kan förbättra på matfronten! Små steg i taget! 


Som sagt mamma var här i tisdags, så vi tog oss en långpromenad. Sen avnjöt vi en god middag, och lite bubbel med ost och kex! Kanske inte det bästa när man vill gå ner i vikt, men ibland måste man lyxa till det! För denna helg har det inte blivit någe chips eller godis =) Klapp på axeln till mig! Och även har jag bytt ut läsken mot bubbelvatten denna helg! Bara till att fortsätta! 


Ja annars har det väl inte hänt så himla mycket allt rullar på som vanligt. Igår var jag hos frisören, lite ny färg och lite kortare blev det. Nu är man vårfin och redo =) Även blev det till att rensa garderoben i helgen, slängt en hel del. Så måste väl in med lite nytt snart. Men först några kg lättare :D 


Nej nu ska vi fixa lite till inför veckan, matlådorna är klara. Men lite annat som ska fixas också! 


Hoppas ni har haft en bra helg där ute!     

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2017 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards