Alla inlägg under juni 2015

Av madde - 28 juni 2015 15:45

Det har varit fullrulle hela dagen. Man måste hinna med mycket på helgerna när man är ledig, innan arbetsveckan börjar igen! 

Har blivit storstädning av lägenheten och handling. En sväng ut till pappa och behandla honom, passade då även på att städa min bil in och utvändigt. Så nu är den ren och fin =) Och här hemma är det fint. Kommer med andra ord att vara skönt att komma hem när man har arbetat i veckan =) 


Än så länge har det blivit träningsfri söndag, ev blir det en promenad ut i solen senare i kväll. Vi får se vad som hinns med, eftersom att vi ska göra matlådor och middag. 


Vi har iaf avslutat denna städ söndag med en drink på balkongen. Det är man värd efter denna dag =) Plus att man måste njuta av solen.


Nej nu blir det till att slappa lite i soffan innan det är dags att göra lite nytta igen =) 

Hoppas ni har haft en trevlig helg där ute! 

Av madde - 27 juni 2015 14:23

Har kämpat mig igenom en arbetsvecka, som har varit tung då jag har varit trött... Då går veckan lagom segt, och man har bara lust att lägga sig på soffan så fort man slutar för dagen. Men inte har man gjort det inte, har ju lovat mig själv att köra på med mina övningar i boken. Och idag körde jag veckan sista pass. Har alltså kört 3 pass från boken denna vecka, precis som det har ståt. Känner mig riktigt stolt, att jag tog mig igenom första veckan med träning. Nu är det bara 3 veckor kvar haha ;) Det är tungt och svetten dryper om mig när jag har kört ett pass. Just nu har man en träningsvärk som heter duga.. Det är bara en bekräftelse på att man har träna på ordentligt :D


Tog lite mått och vikt i går, kommer att redovisa måtten när jag är klar med denna "kick-start" och vikten kommer att komma ut varje fredag som vanligt. Tråkigt nog har man gått upp lite, beror troligen på min semester som jag hade. Alltså bara lägga i en växel till. Nu när jag har kommit igång med träningen denna vecka, blir det att börja komma igång med mattänket också. Ibland måste jag ta en sak i taget, för blir träningen och maten strikt på en gång, tappar jag suget. En sak i taget så blir det lättare för mig =)


Denna helg är man ledig, riktigt skönt. Vi har varit nere på stan och gjort lite ärenden. Vi ska snart bege oss på födelsedagsmiddag. Sen får vi se vad som händer. Imorgon blir det en lugn dag hade jag tänkt. Eller ja som vanligt på söndagar, tvätta,städa och storhandla. =) 


Hoppas ni har en bra helg där ute =) 



Av madde - 24 juni 2015 11:48

Har inte hunnit med att blogga om det tråkiga som har hänt ridskolan som jag rider på. Det 2 otroligt fina hästarna som jag har haft turen att få lära känna och utbilda mig på, har fått lämna jordeliv. 

Den 10 Juni lämnade Lothar oss, pga artros som blivit sämre.

Den 19 Juni lämnade Frej oss, pga oturlig vänskaplig spark när hästarna lekte i hagen. Han fick då en brutet framben, där det konstaterade att det inte gick att göra något.

Den 31 Maj lämnade Bonzaij oss, pga kraftigt kolikanfall. Bonzaij var en privathäst som stod i stallet.


Detta är orättvist att dessa fina hästar har fått lämna oss. Speciellt känner man sorg att inte få träffa Lothar och Frej mer, då det är dom man har tillbringat många timmar på. Dom som har lärt en ett och annat.

Nu får det galoppera uppe på det evigt gröna ängarna :( All kärlek till dom! <3 


Jag och Frej

 

Jag och Lothar

 

Av madde - 23 juni 2015 17:30

Trodde inte jag skulle orka träna idag, eftersom att jag har känt mig trött och fick ont i huvudet i slutet av arbetsdagen.. Men efter en Ipren hos farmor och en cykeltur till affären för att handla till henne. Var jag någorlunda pigg för att träna när jag kom hem. Blev ett pass ur boken. Som gick ut på att köra varje övning 7 rep, sedan gå vidare till nästa övning och köra 7 rep. Det var två övningar man varvade med i 10 min... Ja man blev väldigt slut, hade dock 39 sek kvar. Men märkte att jag verkligen inte kunde längre. Blev iaf 12 varv. Får vara nöjd med det, sist jag gjorde det klarade jag ens inte 3 min....


Nu blir det dusch och sedan lite mat. Kyckling är det som bjuds idag.

Imorgon blir det sovmorgon och träning. Sedan blir det jobb 16-22.


Jag är iaf nöjd med dagens träning, det var det mest jag ville säga idag :) hihi!! Stolt tjej!! 

Av madde - 22 juni 2015 20:37

Hoppas ni har haft en bra midsommar där ute. Själv har jag arbetat hela helgen, detta resulterade att det inte blev något firande för min del. Vi åt lite gott hemma enbart. 

Har varit lite dålig uppdatering från min del, men enbart för att det har varit mycket arbete och jag har varit trött när jag har kommit hem. Men ska försöka bättra mig nu =)


Idag firar jag och min underbara sambo 1 år. Tänk att tiden har gått så fort =) Och mycket har vi hunnit med under detta år också! Vi har inte firat det på något speciellt sätt idag, eftersom att han har jobbat och jag har varit hos syster. Men vi åker iväg och firar det om några helger istället =) Ibland får man fira sådana här dagar lite senare =)


Har varit nere hos syster idag, och kollat när hon red. Så duktig så!! Man ser verkligen hur hon brinner för hästar =) Man blir stolt över henne <3 Även blev det att gosa med Wilma =)


Denna vecka ska jag ta tag i träningsboken som jag köpte i början av året. Började med övningarna förut, men blev sjuk och det avtog. Men märkte att övningarna gav resultat, och vill därför följa schemat. Det är övningar 3 ggr i veckan i 4 veckors tid. Inte så mycket och inte så länge, därför tror jag att jag kan stå ut med det! Ska köra första passet i morgon. Hade tänkt idag, men jag och sambon kände att vi ville umgås hela kvällen =)


Bilder från dagen: 


Fint armband jag fick av älsklingen :-)

 

Bästa syster och Karim =) 

 

Av madde - 13 juni 2015 08:25

Hej där ute! Nu är jag tillbaka från semestern på Kreta tillsammans med mamma! 

Vi har haft en riktigt skön vecka, dock regnade de dom 3 första dagarna, men när solen väl kom fram så blev det riktigt varmt. Det vill säga att vi har badat och solat en massa i slutet av veckan. Och det har blivit en massa od dricka och god mat =) Bara tagit det lugnt och skönt.

Eftersom att det regnade i början, så passade vi på att träna =) man får göra det bästa av situationen, långa promenader och ett pass på gymmet! Inte helt fel faktiskt.


Väl hemma väntade min underbara sambo med en bukett blommor, han är för söt min underbara sambo =) <3

Denna helg blir det till att fixa här hemma, tvätta, städa, stor handla fixa balkongen =) Ska även hinna med träning också! Är taggad nu för ordentligt med träning! 


Hoppas ni där ute har haft det bra, lite bilder från resan bjuder jag på idag också. Kommer även att komma upp lite bilder då och då. Har inte laddat in allt än =) 


 

Gott vin, bra bok vid havet

 

God efterrätt hos en av våra "vänner"

 

Underbar utsikt vid middagen

 

Av madde - 4 juni 2015 08:08

Då har man äntligen lite semester. Har en sådär 11 dagar. Ska bli riktigt skönt =)

Åker till Kreta med mamma i morgonbitti. Hoppas på massa sol och bad hela veckan =)


Eftersom att vi åker i morgon så tidigt, passade jag på att göra invägning och måttning nu på morgonen istället.

Detta är resultatet:


Vikten denna vecka blev + 0,3 kg. Ligger ganska jämt ändå. det är ett hg hit lr dit hela tiden. Så helt enkelt tycker jag det är helt okej, eftersom att vikten inte skenar uppåt iaf. En jämn nivå är alltid bäst =)

           

          8/5  - 4/6   

Navel: -0,5 cm

Midja: 0 cm

Bröst: -1 cm

Lår: + 1 cm

Arm: + 0,5 cm

Hals: + 0,5 cm


Även på måtten är det upp och ned. Men ändå stadigt. Tittar man fån när jag började den 19/1-2015 har jag tappat idag 1,7 kg... Inte mycket men ändå något. 

När jag kommer hem från semestern blir det hård träning igen. Och ni kommer inte att få se några resultat förrns den 19/6. 


Idag iaf kommer mamma snart, då blir det en sväng på stan. Ut till morfar och fika, sedan kommer mammas kompis Jesicca hit. Och såklart blir det ridning senare ikväll =) Och mitt i allt ska jag försöka hinna packa det sista haha!!!


Så hinner jag inte skriva något mer idag, får ni ha det så bra så skriver jag när jag kommer hem igen =)) 

Av madde - 1 juni 2015 09:14

Kollar man ut idag så vill man verkligen åka iväg redan idag.... Inte alls kul med regn! Men jag kan dock trösta mig med att när jag var ute med Wilma 03.15 i morse, då hon hade ont i magen var det däremot sol =) 

Jag jobbar nu enbart 3 dagar sedan tar jag semester. Riktigt skönt ska det bli, har packat lite nu på morgonen. Men måste ner på stan och leta skor och kläder =) Får bli på onsdag. 


Annars i helgen har vi haft fullrulle, fixat och trixat i lördags. Middag ute hos pappa på kvällen. I går plocka ur bilen, handla, fika hos farmor och sedan kom sambons syster och mamma på middag. Vi plocka ur bilen pga att sambon har köpt ny bil =) En Mazda 3:a Klart han ska ha samma märke som mig fast en modell större hiihi.


Har iaf blivit en del träning med tanke på att vi har haft hunden, lr vi har fortfarande. Dock har det inte blivit lika långa promenader som vanligt. Då vädret inte har varit det bästa... ska åka och lämna henne om några timmar. Men just nu ligger hon och sover gott i sin bädd. <3 


Verkar som att man får ta tag i träning och mat när man kommer hem från semestern. Eftersom att det har blivit så dåligt med den. Kanske behöver man en riktig semester för att komma på ny bana?!?! Plus att det har varit så pass mycket de senaste veckorna. Får nog bli så helt enkelt!!


nej ta hand om tvätten då kanske lr lägga sig och vila. Känner mig väldigt trött. Kanske inte så konstigt, eftersom att det är jag som får ta hunden på morgonen, då sambon sover så pass djupt hihi.


Hoppas ni har haft en bra helg där ute =) 

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards