Alla inlägg den 1 januari 2017

Av madde - 1 januari 2017 16:43

Nu har vi ett nytt år framför oss! Får se vad detta år har att erbjuda.

Under 2016 har det hänt en hel del. Lite snabb summering av detta år som har gått. Börjar med att jag tog beslutet om att öka min ridning till 2 ggr i veckan. Och det är ett beslut som jag verkligen inte ångrar. 

På jobb fronten blev jag först tillordnad "samordnare" under sommaren 2016 på hemtjänsten. Men efter nästan 8 år i hemtjänsten valde jag själv att säga upp mig. Jobbade min sista dag i Oktober, med inga planer på vad jag sen skulle göra. Började dagen efter som timanställd på Västra förskolenheten i kommunen. Och där har jag jobbat varje dag, med några enstaka dagar ledigt. Blev även där tillfrågad tjänst. Så nu i morgon 2/1- 2017 börjar jag på heltid fram till slutet av juni, på en av förskolorna. Kommer bli en spännande tid! 

Ett annat stort beslut jag har tagit under året är att sälja min lägenhet. Nu är det bara vänta och se när den blir såld. Lägenheten laddes ut nu jul och nyår!! Nu väntar man med spänning hur det kommer att sluta! 


Det har alltså blivit en hel del beslut under året som gått, och jag är bara nöjd med alla beslut. Ångrar ingenting. 


Ja så vad händer nu detta år. Jo nu är tanken att kilona ska rasa iväg, har ju inte gått så bra nu under jul och nyår haha! Man har väl gått upp allt man gick ner under året. Men känner mig verkligen taggad för att klara detta. Och som jag har sagt innan, jag gör min viktnedgång mkt för att jag ska kunna orka rida. Och ridningen isig tycker jag har gått bättre under den senaste tiden. Eftersom att jag själv tror att jag har haft en innre stress när jag jobbade i hemtjänsten. Det är iaf min teori, eftersom jag mår mkt bättre nu! 


Jul och nyårshelgen har varit toppen. Den har vi firat med våra familjer. Bara myst och haft det gott! <3 


Under mellandagarna så har jag även ridit en privatlektion på Brylant! han är äntligen frisk! Och oj så fin och arbetsvillig han var, han hade inte gått på ca 2 veckor efter att han hade börjat blöda näsblod. Även om man var först upp på han efter sin långa vila, så var han inte alls för pigg. Kanske hade han varit piggare om dom inte hade longerat honom på fm hihi =)  


Nu ser vi fram emot ett nytt år med nya spännande upplevelser! 


Nyårseld!

Mosters älskling <3 

   

Jag och Brylant på en privatlektion i mellandagarna! 

 

Jag och brylant! 

Så mycket kärlek! 

   

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards