Alla inlägg under april 2018

Av madde - 29 april 2018 16:45

Söndag och i vanliga fall är det slutet på helgen, men jag har tagit semester i morgon... Så imorgon är jag ledig och på tisdag är det röddag =) Himla skönt!! 

Lite snabbt, igår var vi ut till pappa för att hjälpa han att lyfta in möblerna efter renoveringen. Annars var det en väldigt lugn lördag, blev ett par filmer på kvällen =)

Idag har vi STOR städat hemma, väldigt skönt nu när det är klart. Har skjutit upp det lite, men nu så är det fint! 

Blev även rensning av kläder, både min och sambons garderob!! Blev en väldans massa kläder att slänga, sådant som har blivit för stort, urtvättat och sådant man inte längre använder. En svart säck blev full!! 


Skönt att ha det rensat nu till våren/ sommaren. Men dock blev det inte mycket sommarkläder kvar. Så måste införskaffa mig nytt. Troligen åker vi en sväng imorgon och handlar kläder. 


Har även hunnit med en promenad nu på em, passade då på att svänga in på sjukhuset och hälsade på morfar som ligger där. 


Annars blir denna kväll lugn, serien som jag och sambon har kollat på är slut. Så nu kan jag börja läsa igen =) Blir väl att jag fastnar i boken resten av kvällen =) 

Hoppas ni har det bra där ute! 

Av madde - 27 april 2018 21:43

Fredag idag och jag började tidigt imorse och det betyder att man får gå hem tidigare =) Alltid skönt på en fredag hihi.

Väl hemma tog jag mig en powernap. Så himla skönt! Bara börja med maten när man vaknade till, eftersom att jag skulle iväg till stallet.


Helt enkelt så har jag hängt i stallet ikväll, lite som när man var yngre och hängde i stallet på fredag kvällarna. Ikväll blev det först en hästmassage kurs för bästa Elettra. Väldigt intressant, och lärorikt. Så nu kan Brylant få lite massage innan eller efter ridpasset =) Har ju intresset av att massera människor, men som yngre hade jag även intresse över att massera hästar. Så tyckte detta var ett perfekt tillfälle att få pröva på, och få lite tips om hur man masserar en häst =) 


Senare iaf blev det ett ridpass på Brylant även det för Elettra, och det gick ju strålande. Kände redan från början att det skulle gå bra. Han lyssna fint i tempoväxlingarna och för hjälperna. Det blev ett mjukt och avslappnat pass, där allt bara gick strålande =) Ett helt underbart slut på denna vecka!! <3 


Nu är jag ledig fram tills på Onsdag, både med ridning och jobb. Ska passa på att göra saker som man inte riktigt hinner med annars. Men först ska jag försöka sova ut, men känner jag mig själv rätt kommer jag vakna tidigt... Aja blir väl bara att jag kommer hinner med mera =) Får se det positivt. 


Ni får ha en bra helg där ute, för det tänker jag ha =) 

Av madde - 25 april 2018 17:43

Ridning igår stod på schemat, en trött häst hade man... Men jag var lite små seg själv också.. Jag ger mig ju dock inte, så i slutet av lektionen fick vi det att gå riktigt fint. Man ska inte ge sig i första taget här inte ;) Så Nu laddar man för en lektion ikväll =)


Annars idag har man jobbat som vanligt. Rullat på, lite små kyligt ute då det har blåst.. Tänk om det kunde sluta blåsa nu. Det skulle vara så skönt!! Och detta regn som kommer titt som tätt, är inte heller lockande! Men men det är ju april fortfarande.


Slutade ju rätt tidigt idag, så maten var klar när sambon kom hem. Han blir lite bortskämd den där mannen ;) Blev kyckling och klyftpotatis. Så nu är man mätt och belåten. Ska nog lägga mig i soffan en sväng innan det är dags att cykla til stallet =) 


Hoppas ni har en bra dag där ute! 

Av madde - 24 april 2018 08:06

Vakna innan klockan som vanligt.. Börjar bli lite segt faktiskt, men men hade väl sovit klart tyckte huvudet hihi. 

Har blivit en långfrukost, plockat ur och i diskmaskinen.. Och nu sitter man och väntar på att gå och jobba.


Igår efter jobbet drog jag till farmor och hjälpte henne med gardiner. Tanken var att jag skulle ha cyklat dit, men det blåste storm, kom knappt fram med cykeln när jag cykla från jobbet... Så fick bli bilen, passade då även på att hämta ut ett paket på posten.  Helt enkelt blev det ingen träning för mig igår, när jag väl kom hem var jag trött. Kanske inte så konstigt när man har vaknat runt 5-6 hela helgen... 

Men ikväll blir det träning iaf, ridning =) Underbart!  


annars har det inte hänt så mycket här iaf.. Just nu är det väldigt grått och trist utanför fönstret. Hoppas på att det ska bli lite sol och värme.. Man blev väl lite bortskämd av det i helgen =) Man vill bara ha mer. Håller tummarna på att det ska vara fint väder när jag är ledig, för har tagit semester klämdagarna. Så blir två veckor i rad, det bara bli 3 arbetsdagar =) 


Nej nu ska jag fixa mig det sista innan det är dags att bege sig iväg. 



Av madde - 22 april 2018 08:27

Söndag morgon, och andra dagen i rad som jag och sambon vaknar tidigt.. Va upp vid 7.. Men det gör att man hinner med lite på morgonen oxå.. Vikttvätt, startat en ny maskin, städat badrummet, putsat speglar.. Nu väntar jag bara på att sambon ska käka frukost, sen ska vi klippa honom. Sedan en tur ut till pappa. Får bli en tvätt på bilen, då det är massa pollen och fågelbajs på den.. Suck!!


I torsdags hade jag ju invägning, och det visade -1.1 kg på en vecka! Tacka och tar emot =) Dock känns det som att man har gått upp allt denna helg, då man har druckit bubbel och lite annat smått och gott. Men men vad ska man göra, tänker inte förbjuda mig själv att dricka bubbel och rosé när det är sådant fint väder =) För mig funkar det inte med förbud, för då blir det lättare att jag äter onyttigt. Men men det är bara fortsätta kämpa denna vecka som kommer. Inte mycket mer med det.


Denna helg iaf har mamma varit på besök igår, va ut till morfar. Träffa även kusin och kusin barn hos hennes föräldrar, där det blev en kaffe.

På em/kvällen blev det träff hos min moster, där även kusiner var och en annan moster. Så lite bubbel och lite gott tilltugg. Så man kan säga att denna helg bara har försvunnit iväg! Som tur är har man hunnit med att njuta av solen också =) 


Veckan ser ut så här:

Måndag: Jobba, prom eller rodd ( ska ev regna i morgon därför ev rodd)

Tisdag: Jobba, Rida

Onsdag: Jobba, Rida

Torsdag: Jobba, vila ( mamma kommer på besök)

Fredag: Jobba, Rida

Lördag och söndag har jag ingen plan för än, får se vad vi ska göra. 

Av madde - 18 april 2018 15:51

Nu va det ett tag sedan igen hihi. Blir så ibland när dagarna bara rullar på.


Börjar med det tråkigaste. I måndags fick vi tyvärr ta bort våran älskade katt Tiger :( Efter många år av kärlek får han nu vila. Saknade är stor, och han kommer alltid att finnas i mitt hjärta! Älskade katt <3 


Även i veckan fick jag erbjudande om förlängning på förskolan, men bestämde mig för att tacka nej till det. Det vill säga att jag kommer jobba till slutet av juni, sedan får vi se vad jag hittar på efter det =) 


Igår va man i stallet och red ett tufft pass på Brylant. Underbara häst. Även om det kunde ha gått bättre, så gick det helt okej. Är nöjd. Bara att få tillbringa tid med honom gör än nöjd =) <3 


Så nu sitter man och laddar med ny energi till kvällens ridpass. Får se vad vi hittar på för kul då =)


Annars är det inget speciellt som händer mer denna vecka vad jag vet. Mamma kommer på lördag, och på söndag ska vi ut och hjälpa pappa. Eller sambon och jag kollar på =) 


Ska börjar förbereda maten tills sambon kommer hem! Hoppas ni har det bra där ute! 


 


Av madde - 15 april 2018 16:36

Nu är man pigg igen, va lite seg igår. Men idag är det mycket bättre. Har dock precis sovit en stund, men bara för att det va skönt hihi =) 

Igår gjorde vi inte så speciellt mycket. Stor handlade och fixa lite här hemma. Behövde ta det lugn från ifredags.. Idag har vi varit ut till pappa en sväng och kollat på något patrik ska hjälpa honom med. Annars en väldigt lugn dag. Känns som att man behövde det.. 

Helt enkelt har det inte blivit någon träning för min del, men kanske inte så konstigt när man har varit sjuk..

Men på´t igen i morgon =) Man känner att det kryper i kroppen när man har legat stilla..


Veckan som kommer ser ut som följande.

Måndag: Jobba , promenad ev styrketräna

Tisdag: Jobba, Rida

Onsdag: Jobba, Rida

Torsdag: Jobba, ev promenad eller vila

Fredag: Jobba, ev promenad eller vila.

Sen i helgen får man se  vad som händer =) 


Hoppas att ni har varit ute och njutit av solen där ute, för det har varit en riktigt fin helg med värme =) Våren är här!! 

Av madde - 13 april 2018 10:48

Denna vecka började bra, fick till mina lunch promenader och åt på ett bra och kontrollerat sätt..

Ridit två pass, tisdagens pass var inte det bästa. Brylant ville inte alls lyssna.. Men i onsdags gick det betydligt mycket bättre. Då gick det som en dans =)


Men nu har man åkt på magsjuka..... Suck!! När man kommer igång med allt så är det klart man ska bli sjuk... Och jag som hade sätt fram emot kvällens ridpass.. Men nej får ligga i sängen istället. Magen värker och trött är man... Och jag som hade så mycket planer för helgen. Eller ja att fixa här hemma.. Får hoppas att det börjar avta nu, så att man fortfarande kan göra något i helgen...


Så tror jag ska gå och sova en stund nu igen, eller om det blir film.. Får helt enkelt se vad jag känner för. Bara vänta på att sambon ska komma hem, så han kan tycka synd om mig <3


Aja ni får ha en härlig dag i solen där ute! 

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards