Alla inlägg under mars 2011

Av madde - 30 mars 2011 18:49

hej där ute!


Idag har man haft fullfart sedan kl 6.30 Då jag vaknade hemma hos föräldrarna! Och sedan åkte jag med mamma hem till mig! Där jag sedan gick och la mig till kl 9! Upp sedan och börja riva ut all skit man hade i klädkammaren .... Det är inte lite man har där inte! haha!!  så nu ser lägenheten ut som hej kom och hjälp mig!! MEn men det kommer bli bra när det är klart!

Efter att ha plockat ut allt där ifrån, så var det bara till att riva, och sedan åka med allt till pappas jobb där jag kunde slänge allt! Skönt!

När allt de var klart var klockan runt halv 2! Så då blev det raka vägen ner till gymmet!!! Som jag har längtat!! riktigt skönt att vara tillbaka! varit borta en vecka! och det känns!! Men det gick riktigt bra!

Och efter träningen med pappa så blev det till att hämta våran nya pärla!! =) åhhh så fin den är!! Våran nya bil har kommit!! En riktig skönhet är vad det är! En mazda 3 a! Svart, stor motor och sportstolar ;) nästan så man blir kär!! haha!!


Sedan blev det en tripp och handla lite mat, var helt slut i min kyl! Sedan slängde man i sig lite mat.. Sen var det bara att gå upp till praktiken för att behandla pappa!

Och nu har man precis spacklat!! känner mig faktiskt riktigt stålt över denna dag :) fullfart sen man vakna! Det är så det ska vara!! =)


Nej nu ska jag kolla tv och duscha!! Ni får bilder på bilen och klädkammaren sedaN!


hej hej

Av madde - 28 mars 2011 20:36

Jaha då var man ledig igen då!! =) vilket skönt schema man har!! kan inte bli bättre haha!!


Men idag har man fått gått och gått och gått lite tilL!  Och börja med att gå så mycket när man precis har kommit tillbaka efter sjukdom, så är inte de det roligaste! Man blir ju helt slut i kroppen!! Så gissa om det var skönt när man la sig på soffan när man kom hem :D haha!!


Men innan jag åkte hem så var man ju tvungen att handla lite mat, eftersom att föräldrarna kommer hem, och det var tomt i kylskåpet! Men nu finns det lite mat så att man klarar sig någon dag!!


Annars har jag lagat lite mat nu på kvällskvisten! blev kyckling med ris! Inte så tokigt!

Så nu sitter man och har tråkigt! Funderar på vad man ska hitta på... finns väl inget bra på tv antar jag!!

aja vi får se! jag är ju iaf ledig 3 dagar nu!! :)


hej hopp

Av madde - 27 mars 2011 12:33

Äntligen på nästan 4 dagar så kände jag mig en aning hungrig, efter att ha legat i sängen och dragit mig!!! Jiiippiii!! haha!! Så nu börjar man få tillbaka sin energi!!

Skönt skönt, och det betyder att jag snart kan börja träna! Eller det vill säga att jag tränar på Tisdag som vanligt igen! :) HInner inte på måndag så..


Så vad har jag gjort än så länge idag... Jo jag har fixat lite ute, har även suttit ute och solen! Ska snart sätta mig igen, tänkte kolla vilka det är som kommer på visningen av grannhuset ;) Kanske skräma iväg dom jag inte vill ha här.. hahah!!


Annars har jag inte hunnit med så mycket! Klockan är ju ens inte 13 så! haha!


Men jag ska iaf åka och jobba idag! 17-22! Nästan en vecka sen jag var på jobbet! så det är väl på tiden att man kommer iväg och jobbar lite!


men men nu ska jag ut igen! hej hoppssss

Av madde - 26 mars 2011 10:30

Börjar bli lite tråkigt att ligga hemma på dagarna nu!!

MEn har iaf börjat ätit, så det är skönt! men Man känner att magen är lite stum mot de! aja det är väl bara att gilla lägget antar jag ! Det tar väl ett tag innan den vänjer sig, efter att ha varit magsjuk.....


Så vad ska man hitta på idag då?!?!! soffan, sängen!?!? jaa det blir väl något sådant! Men ska försöka komma ut... För behöver köra in ved... usch!! aja det är sol ute iaf, och ajg måste komma igång. jobbar ju i morgon så!!


Nähä nu ska hitta på någe att göra! hej hopp!!

Av madde - 23 mars 2011 19:07

Hej hej hej!!


Idag är jag på strålande humör! Vårkänslor?!?! Jaaa tror de!!

Dagen började med att jag och Sanna drog till stallet vid 9! OCh då var det strålande sol, dock blåste de rätt mycket! Men det var skönt att komma iväg till stallet! Det var bra länge sen, men eftersom att jag inte har haft någon häst att rida på och så har ju Sanne vistat sig uppåt i landet så har det inte blivit av! Men nu har jag en häst att låna igen! Så det blir skoj, dock är det en maxad c lr d ponnny! Så inte så långt till marken ;) haha!

Efter en Promenad  med Pilen så åke vi hem, och ajg kastade i mig lite lunch och bytte om! För att sedan bege mig in till Norrtälje för att klippa och färga mig!

Så nu är jag ett stycke ljusare på huvudet! Dock klippte vi inte så mycket.. :) Men jag är sjukt nöjd med resultatet! Kommer upp någon bild sen! Har ingen bra kamera här hemma!

När man kom hem från Norrtälje, så blev det en promenad med Sanne igen. Men denna gång hade vi hunden med oss ist för hästen!

Det är något med hennes djur, dom vill båda gå på mig! hahaha =) söta djur!!


Annars ikväll har jag inte gjort så mycket! Har gjort våfflor åt mig! Blev våffeldagen 2 dagar tidigare! men men gör inte så mycket tycker jag!


Nej men i morgon är det dax att jobba igen! kan inte lata mig hela dagarna inte! haha!!

Dock är jag inte så sugen på att jobba, men men man måste för annars får man inga pengar inte...

NEj men hej då på er där ute!!

Av madde - 22 mars 2011 20:54

Hej där ute!


IDag har man varit ledig! Hur skönt som hellst! Synd bara att katterna ska väcka än så att man inte kan sova länge!!

Mne gick iaf upp vid 9 tiden! Så blev det frukost ute på altanen, eftersom att det var så varmt och skönt!! =) Våren är här!!

Åkte sedan och möte upp syster vid Stäket för att sedan ta en bil till Ikea!

Där jag handlade en garderob och en byrå!  Så nu är det bara att måla och lägga golv i garderoben! sen så!!


Efter ikea så hämta vi upp lillskiten! Så det blev lite fika när vi kom hem och sedan en massa bus!! Älskar den ungen! Lilla charmtrollet!! :)

Sedan blev det en god middag som bestod av grillat kött med klyfftpotatis :D mummmmssss!!


Men nu är man hemma och ligger i soffan med ett glas vin!!! Tänk vad livet kan vara underbart!!


I morgon är det fullfart! Först till stallet på morgonen med Sanne, sedan klipp och färgning hos Emilia sedan blir det träning!! Älskar när det händer saker!!

Nej tv nu!! hej hej

Av madde - 21 mars 2011 17:24

OJojoj aldrig har det varit så skönt med ledighet som nu!!

Även har jag bara jobbat 4 dagar i rad! Och det brukar jag vara van vid.. Men det är väl de att jag bara jobbar 8 timmars pass! Så idag är jag helt slut! kommer nog somna tidigt!


Och idag direkt efter jobbet så blev man tvungen att hämta bilen på verkstaden! det vill säga att det blev en promenad på 25 min dit! Men tur att det var skönt ute!!

Så nu är man äntligen hemma hos päronen! Och jag måste bara säga att aldrig har det varit så gott med en Smirnoff Ice som det var idag!!! Helt sjukt! Den bara slank ner direkt!! Och nu har man på börjat ett glas vin! Som sagt jag tar helg nu !! Ska bli så otroligt skönt!


Så i morgon ska jag träffa syster min! Ska väl troligen till Ikea och kolla saker till min garderob! Sedan får jag se om det blir lite bus med Melvin också!!

Sen blir det väl träning som vanligt!!

Och på onsdag är det färg och klippning som gäller!! Skönt det ska bli! Och efter de, så blir det en sväng till stallet med Sanne! :) Äntligen är hon hemma igen! :)


Nej nu ska jag laga mat och lägga mig på soffan! hej hopppsss

Av madde - 17 mars 2011 18:50

Hej där ute!


Idag var man ledig igen! Riktigt skönt schema man har fått måste jag nog allt säga :)

Så hur har dagen sätt ut idag då?!? GIck upp vid halv 10, slängde i mig lite gröt.. Sen raka vägen ner till gymmet, där man var själv i stort sätt hela passet! Riktigt skönt =) Efter en timme där nere så blev det direkt hem, eftersom att jag hade tvättstugan! Hade dock inte så mkt tvätt, men det är skönt att få undan lite, så man slipper en stor hög nästa gång :)

Medan tvätten torka så gick jag till farmor och drack kaffe! Så nu har hon pratat av sig lite ;) haha!

Annars idag har jag inte gjort så mycket, bara tagit det lugnt.. Har haft sådan sådana sura uppstötningar idag så jag har inte orkat gjort så mycket mer!!

Att det aldrig kan gå över! Kanske dax att få till doktorn igen...

Men en sak är iaf bra och det är att mina rygg smärtor har gått över. Vist att jag känner dom ibland. Men det har blivit mycket bättre! Och det är hur skönt som hellst :) Och piggare har man också blivit! Det märks verkligen att man har börjat tränat igen! Har till och med minskat 2 cm runt midjan. bara denna vecka!! Så jag ska inte klaga!! :)


Nej ni nu ska jag slå på en film, får se om man somnar till den! Skulle inte vara helt fel :)

hej hej !!

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards