Alla inlägg under oktober 2013

Av madde - 19 oktober 2013 17:09

Denna dag har gått i ett hela dagen =)

Började med lång sovmorgon.. Gick upp vid halv 11.. Och det är ovanligt för att vara mig =)

Drog ner på stan och kollade lite, kom hem med nya leggings och en tröja.

Sedan en lång höstpromenad i solen med kusin och moster. Var riktigt skönt att komma igång. Sedan blev det att slänga i sig lite snabb lunch, för Sanne fråga om jag ville med till stallet.. OCh varför inte, var ju ändå uppe i varv så dumt att slänga sig i soffan då =) Då blev det ytterligare promenad medan Sanne red =) Och skrattade så jag fick ont i käkarna... Dom skulle visa att galoppen hade blivit bättre, men bara för att man ska visa något så går det ju oftast sämre. Och idag var en sådan dag! =) Men jag hade kul iaf haha!!


Så nu är jag hemma igen, och hade tänkt slänga mig på soffan med en bit mat! Blir nog resten av vinet som blev kvar från i går också =)


Kan även summera att sammanlagt idag har jag gått en mil! Och då är det bara i träningssyfte.. Hade aldrig på mig räknaren när jag var nere på stan.. Så blev väl lite längre än så =)))

Tror jag är värd att ligga i soffan resten av dagen nu haha!!


I morgon får vi se vad som händer, om jag träffar Jessica eller om jag följer med Sanne till stallet igen.. Eller vem vet kanske hinner med båda delarna :D haha!!


Ha en trevlig lördag kväll, det tänkte jag!!


Av madde - 18 oktober 2013 10:31

Dagen resultat är jag nöjd med, med tanke på sjukdom och att jag inte har kunnat träna.

Vågen visade på -0,3 kg. Så man kan väl inte vara mer än nöjd. Har nu bara 0,2 kg att gå ner tills jag är på den vikten som jag hade innan jag åkte på semester.

Bara att fortsätta denna vecka och hoppas på att jag kan träna mer. =)


Idag blir det nog en lugn dag, tänkte börja med ljusbehandlingen och sedan en fika hos farmor.

Sen får jag se vad som händer... Är fortfarande seg.. Har sovit dåligt i natt, kanske blir det att man vilar en stund mitt på dagen idag.. Annars är jag öppen för förslag =)


Hoppas ni får en trevlig helg, det ska jag försöka ha iaf! 


Av madde - 17 oktober 2013 18:13

Torsdag idag och jag tar helg! Ska bli riktigt skönt med lång helg.. Dock har jag ju bara jobbat 2 dagar denna vecka, så ska väl inte klaga =)

Bara för att man ska vara ledig så blir förkylningen sämre... Suck! Så idag prioriterade jag hälsan före ridningen idag.. Brukar ju inte hoppa över ridningen för det lilla minsta. Men idag sprängde huvudet när jag kom hem, och bihålorna sprängde.. Så tyckte det var lika bra att hoppa över ridningen idag. Ibland måste man tänka på sin hälsa också.. Även om jag brinner för ridningen och det är trist att hoppa över den, så känner jag att jag gjorde ett bra val! Nog om det..


Denna helg har jag inga planer. Ska väl börja med att bli helt frisk, sen får jag se vad jag hittar på.. Kanske att man tar en tur till syster! Var ju ett bra tag sen man träffade henne och hennes familj! Men som sagt vi får se vad som händer, tänker inte planera något. Kommer nog ta denna helg som den kommer, brukar bli bäst så!


I morgon är det vägning också... Får se vad vågen står på, med tanke på att träningen inte har varit den bästa.. Men man kan ju hoppas på ett minus iaf :)


Nu ska jag krypa ner i soffan och ligga där resten av kvällen! Hoppas ni får en bra kväll där ute!! 

Av madde - 14 oktober 2013 19:55

Har inte orkat blogga på ett tag.. Men jag har jobbat hela helgen, och igår var jag så otroligt trött när jag kom hem.. Eller det har jag varit hela helgen. 

Så idag har jag bara legat i soffan hela dagen. Har inte orkat gjort något alls.. Tyckte ändå förkylningen var bättre i helgen, men tydligen inte! Har varit fruktansvärt trött.. Men har heller inte velat sova något, vill kunna sova ordentligt i natt istället..

Har ju heller inte tränat något nu på en vecka, trodde att jag skulle kunna börja med det idag. Men shiii fick jag. Tvingade iaf ut mig på en solig promenad idag, blev en promenad i lugnt tempo. ca 35 min och det blev ca 3 km. Bättre än inget. Man måste ju passa på att vara ute när solen strålar utanför fönstret.. Passade även på att ta lite höst bilder när jag ändå var ute. Nästa gång får jag ta med mig min riktiga kamera, nu blev det bara lite bilder med telefonen.

Tycker faktiskt det är kul att ta lite kort, så tror jag ska försöka bli bättre på det!


Annars har det inte hänt mycket mer än så.. Har planerat en resa till Finland om ca en månad. Ska hälsa på farfar =)  NI kanske tycker jag har semester stup i kvarten, men jag tycker det är skönt att dela upp mina semesterdagar lite då och då. Tycker det gör mer nytta än att ta allt på sommaren. Sedan passar jag på att ta semester när jag jobbar lite, så att jag får fler lediga dagar. Det gäller att tänka smart haha!


Nej nu ska jag krypa ner under filten igen, men tror även det blir sängen snart. För ögonen börjar säga upp sig!

Men först ska jag bjuda lite på höst bilder!


         

Av madde - 11 oktober 2013 09:06

Då har det varit invägning på morgonen. Hade ju inte förväntat mig något mirakel idag om man säger så haha!

Men vågen visade på + 0,5 kg , och det tycker jag inte är farligt. Har ju varit bortrest plus att jag inte har kunnat träna denna vecka! Så jag är nöjd iaf. Kan inte deppa för den lilla uppgången. 

Det tar jag igen nästa vecka, så detta blir nog bra ska ni se =))

 

Idag börjar min helg, kör 12-22 idag och 7-16 lördag och söndag! Så bara att ligga i denna helg. Men sedan kommer min underbara vecka :D Jobbar bara 2 dagar :P

 

Nej nu ska jag fixa innan jag åker och jobbar!

Av madde - 10 oktober 2013 19:45

Har varit iväg och ridit nu på kvällen. Var ju fundersam om jag skulle orka rida, eftersom att förkylningen inte har släppt.. Men peppar peppar så klarade jag av det, och bra gick det också =) Kände att min sits var mycket bättre denna vecka. Så det gick bra som vanligt vid andra ord. Idag körde vi lite förberedelse inför hoppningen nästa vecka, så lite annorlunda än vad vi brukar göra. Kan nog säga att alla vi som red idag var helt slut.. Vi var nog lika blötta som hästarna var haha!! Men då känner man att man har jobbat ordentligt!!

Dock så är jag väl inte på topp just nu, så får passa på att vila så jag orkar jobba i helgen! Bara ligga i soffan och i sängen och ta det lugnt.. Men älskar man att rida, så får man skylla sig själv att man sitter upp när man är sjuk ;) 


Och i morgon är det invägning, ska bli spännande. Eftersom att jag inte har vägt sen jag kom hem.. Skrev ju att jag hade tänkt att väga mig förra onsdagen, för att jag skulle veta vad jag vägde innan jag åkte. Men det glömde jag. Så jag har  bara förra vägningens siffror att gå efter =) Så vi får se vad vågen står på. Blir inte förvånad om jag har gått upp något, har ju ändå varit på semester plus att jag inte har kunnat träna denna vecka..


Nej nu ska jag lägga mig och kolla på tv. Ha en trevlig kväll!

Av madde - 10 oktober 2013 12:35

Torsdag idag, och man fick gå upp tidigt fast man hade ledig dag! Var hos frisören kl 9.. Så har suttit där i 2 timmar! Och nöjd blev man också haha! Skönt att göra lite ändringar på håret!


Väl hemma så blev det till att göra fler matlådor, så nu ska jag klara mig ett par dagar ;) Tar ju bara matlåda när jag jobbar. Så har 10 st nu, ska väl inte kunna gå runt hungrig nu iaf haha!!

Idag blev det en lövbiffsgryta med paprika, lök, morötter, ingefära, vitlök, cream fresch, piri piri och lite grädde.. Och gott blev det också! 

Har tagit bilder på maten men kameran vill inte ladda upp sig mot datorn idag, så ni får dom bilderna en annan dag!


Nu är tanken att ta det lugnt tills det är dags att åka och rida.. Var ju i valet och kvalet om jag skulle rida idag, men jag har beslutat mig för att jag ska göra det. Det får bära eller brista.. Hostan har avtagit en aning.. Så hoppas att man inte åker på feber nu bara för att man ska anstränga sig en aning.. Det återstår att se =)


Tänkte bjuda på före och efter bilder på mitt hår ( inte dom bästa bilderna men men) : 


Före: 

 

Efter: 

 

Av madde - 9 oktober 2013 20:43

Idag har varit en otroligt lugn dag..

Började med att man vaknade tidigt.. Så gick upp strax efter 8 och åt frukost.. Men sedan ner i sängen igen, för att sova till 11! Raka vägen till behandlingen och en snabbfika hos farmor.

Kan tillägga att mina eksem ger inte med sig, fast jag går regelbundet på mina behandlingar och använder kortisonet som jag ska... Så vi får se hur detta slutar. Har 10 behandlingar kvar... Bara att vänta och se.. Lite jobbigt är det iaf!


Väl hemma idag så ställde jag mig och gjorde matlådor, det är nämligen slut i frysen.. Så var verkligen dags att fylla på! Blev en kycklinggryta med paprika,lök, broccoli, vitlök, soja och cream fresch och ris till det! Blev helt okej, känner inte riktigt smaken just nu! Men det går att äta iaf haha!

Imorgon tänkte jag göra en lövbiff gryta, bara för att jag ska kunna välja mellan kött och kyckling. =) Man måste tänka smart ibland, blir tråkigt att äta samma mat annars. Och ALLA matlådor som jag gör är enligt mina mått som jag köpte för ett tag sedan..


Annars idag har jag bara legat i soffan och försökt blivit frisk.. Så har haft en mycket tråkig dag om man säger så.. MEn vad gör man inte när man inte orkar var sjuk..

Är i valet och kvalet ifall jag ska rida i morgon.. Får se hur jag känner mig i morgon bitti.. Ska iaf till frisören och bli fin i håret i morgon! Ska bli riktigt skönt..


Nej nu är det säsongs start på Grey´s!!!!!

Ha en trevlig kväll 

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards