Alla inlägg under november 2015

Av madde - 18 november 2015 13:16

Denna vecka blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.

Började med att man vaknade upp med feber i måndags, och en smärta i axeln/ryggen som heter duga!!! Febern har försvunnit, men smärtan finns kvar...

Därför valde jag att stanna hemma denna vecka, för att vila axeln/ryggen. Och det börjar redan kännas bättre. Pga detta har det inte blivit den träning som jag hade velat. Men tog mig en kort promenad igår. Och idag valde jag att gå över till farmor för att komma ut. En promenad på ca 10-15 min, det vill säga tt det blev ca 30 min promenad idag. Resten av dagen ska jag bara ta det lugnt, ska över till pappa en sväng i kväll. Han ska få kolla om han kan göra något med axel/rygg.  Ska jobba till helgen, så den behöver vara bra tills dess. 


Annars händer inte så mycket, gjorde en god kycklingpaj igår =) Så det blir det till middag idag igen.

Har även börjat funderat lite på vad man ska önska sig i julklapp, dom tiderna börjar komma nu!! Men det är svårt att veta vad man ska önska sig, och köpa till andra! 


Nej nu ska jag ta och lägga mig i soffan och ta det lite lugnt.!! 


Av madde - 15 november 2015 12:44

Hej där ute!

Har varit väldigt dålig på uppdateringar nu denna vecka. Men har haft fullt upp..

Denna vecka är jag kattvakt. Så har fullt upp att mysa med mina små älsklingar. Plus att sambon kommer ut varje kväll och äter middag med mig. Har ju även jobbat hela veckan också.

Även fast jag har varit här ute, har jag fått in lite promenader. Inte varje dag, men varannan iaf =) Bättre än inget.


Har ledig helg denna helg. Så igår blev det att handla med farmor och fika med henne. Även hem en sväng och tvätta. Fick även massage av min underbara sambo, och vi avslutade med att lägga oss i bubbelpoolen och ta det lugnt. Råkade ju även bli ett glas vin där också haha.

Idag har vi varit ute hela fm, och bytt däck. Lite små kuligt ute men bara jobba sig varm. Ska även i dag lägga oss i poolen. Men först är tanken att vi ska ut på en promenad.


Har även börjat med något ny from idag. Kokosolja. Ska tydligen vara bra för mina händer och fötter,, bara hoppas att det hjälper. Även har jag slängt ner det i kaffet, då det ska vara bra för ämnesomsättningen. Bara vänta och se om det hjälper där också. Man kan inte mer än att pröva.


Nej nu ska jag göra lite nytta igen. Hoppas ni har en bra helg där ute!

Av madde - 7 november 2015 17:36

Varit segt att blogga denna vecka, då jag enbart har varit ledig i tisdags... Jobbar nu helg, och har bara morgon dagen kvar. Sedan ska jag äntligen få lite ledigt. Iaf en dag...


Har ju haft ont i axeln, som nu har flyttat sig till skuldrorna. Nu börjar jag få lite ordning på det... Men än är det inte bra! Eftersom att jag har jobbat så mycket denna vecka, har jag bestämt att inte träna något. Då jag vill få smärtan att försvinna. Dock har jag vid vissa tillfällen valt att gå hem från jobbet, dom dagarna jag har fått skjuts på morgonen. Och även cyklar jag nu i helgen till och från jobbet. Det är alltid något =) 


Blir att ta tag i träningen ordentligt nästa vecka..

Glömde helt bort att väga mig i fredags, därför blev det inga resultat denna vecka. Och kommande fredag är jag inte hemma. Får alltså vänta ett tag på resultat från mig =) Det vill säga att jag kan ligga i lite extra så det blir bra siffror :D 


Annars är det inte mycket som händer.. Idag är det kladdkakans dag.. Och jag har en sambo som älskar de. Men det fick bli ett nyttigare recept idag. Får se hur det smakar senare =) 


Annars är det inte mycket som händer.. Lunkar på som vanligt här. 

Hoppas ni har en trevlig helg där ute! 

Av madde - 2 november 2015 11:10

Denna helg har det verkligen inte blivit någon träning... Hände något med axeln i onsdags redan.. Plus att händerna inte varit på min sida.. Har varit helt slut i kroppen, detta har gjort att jag har gått från säng till soffan hela helgen.. Dock en sväng ut till pappa för att byta däck och äta middag. Sambon fixa däcken, och jag tvätta bilarna. 

Blev en snabb visit på 65- årsfest.. Och fick då träffa mamma. =)  Där en timme, sedan hem och sova igen..

Igår gick jag i en egen bubbla, då jag var helt slut. Blev även igår middag hos svärmor. 


Idag är det en aning bättre, beslutade mig för att ta en promenad för att se om axeln skulle må bättre med lite rörelse och värme.. Kan ju inte sitta inne när det är sol ute =) Så blev en promenad på 45 min. 

Ska jobba ikväll, hoppas det inte kommer göra allt för ont. Imorgon tar jag en sväng till pappa, så han får kolla på den igen. Han fixa den i lördags, var bra för stunden. Sen kom det tillbaka igen... Suck! 


Resten av dagen, ska jag enbart ta det lugnt innan det är dags att jobba. Har inga måste som jag vet om iaf! 


Hoppas ni har haft en bra helg där ute.

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2015 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards