Alla inlägg den 27 oktober 2015

Av madde - 27 oktober 2015 16:45

Har tidigare nämnt att jag har en kontaktallergi mot parfym och även formaldehyd (konserveringsmedel). Då de ämnen finns i det mesta vi använder dagligen. Schampo, tvålar, rengöringsmedel, kosmetika m.m  Detta är en stor kamp för mig varje dag, att inte försöka komma i kontakt med detta..

Här hemma har jag inga svårigheter alls med detta, då vi har rensat bort allt som har med de ämnena jag är allergisk mot. Men man kan ju inte vara hemma hela dagarna :) Så när man går i affärer, arbetar eller är på besök hos folk, måste man tänka extra mycket. Att bara behöva tänka sig för, att "  de där bör jag inte ta på, då blir händerna sämre". Det är inte lätt att undvika.

För mig blir det ett slags handikapp kan man säga. Psykiskt påfrestande, då man behöver tänka på det hela tiden. Men jobbigaste av allt är de när det börjar klias, och att ha händer och fötter som inte ser speciellt roliga ut.. Blåsor och hudflagor...

Just nu är mina händer och fötter dåliga... Kortison och mjukgörande vill inte som jag. Troligen är det något annat på G i kroppen... En förkylning som inte bryter ut. Fick detta förklarat att händer och fötter kan bli sämre när jag är sjuk.. På så sätt är det bra för då ser man när man ska börja varva ner ;) 


Kände att jag behövde skriva av mig om detta. För det är något jag dras med varje dag. Och tror inte att alla förstår hur jobbigt det egentligen är att leva med en kontaktallergi.   



Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards