Alla inlägg under mars 2016

Av madde - 13 mars 2016 12:12

En dag kvar på denna jobbhelg, men sedan återstår 3 arbetsdagar till innan man är ledig =) 

Annars har väl denna dag börjat bra, blev en god frukost och slapp framför tv:n bara. 

Har just tagit mig en kortare promenad, skönt men ändå små kallt ute. Men får duga för idag, ska ju ändå cykla till jobbet sedan oxå. 

Ska försöka planera något att äta till middag idag oxå, vet dock inte vad jag ska hitta på. Kanske blir det lite gröt idag bara. Lite små segt att jobba kväll, då det blir fel i matrutinerna.. Men men man får göra det bästa av de..


Annars händer inte mycket här. ska väl vila lite innan det är dags att bege sig till jobbet. 

Men först tänkte jag bjuda på en bild på min frukost! 


 

Av madde - 12 mars 2016 09:26

Uppe med tuppen, eftersom att sambon tyckte jag skulle gå upp... Jag som hade velat sova längre haha =) Blir väl att sova en stund på em, så man orkar jobba ikväll =) 

Blev som sagt massa ärenden igår. Men hann även med att njuta av solen. Tog mig en sväng ute i spåret. Har nu en ny utmaning för mig själv. Tanken är att jag ska orka ta mig runt detta spår springandes... Spåret är ca 3 km, dock är det inte lång. Men då jag har någon direkt bra löparteknik, plus dålig kondition. Tycker jag att detta spår är lagom. Målet är att kunna springa runt det i slutet av augusti. Så jag har några månader på mig att förbättra både löparteknik och kondition =) Tycker det kan vara en rolig utmaning för mig själv. Tog tid igår när jag gick det, dock isigt än på sina ställen så man fick sakta ner. Plus min 2 veckors vila... Men kom ändå runt det på 32,18 min. Så nu har jag en tid att utgå ifrån, och nu kan det bara bli bättre. Väntar fortfarande på att bli helt frisk och att isen ska försvinna från spåret, så jag kan börja ta ut mig för fullt =) 

Någon som är taggad på träning här iaf haha =) 


Idag ser väl planen ut att försöka städa lite här hemma, ta en promenad och sedan att jobba. Kommer säkert kännas segt att jobba nu när man varit ledig.. Men det är bara att bita ihop =) Jobbar nu lör-ons, sedan är man långledig igen =) 

Annars är det väl inte så mycket som händer. Bara att kämpa på att bli helt frisk!! 



Bara för att det är vår i luften =) 

 

Av madde - 11 mars 2016 08:41

Börjar känna mig bättre nu äntligen.. Visst inte helt bra eftersom att huvudvärken börjar göra sig påmind... Tror dock den kan komma från nacken, då jag är fruktansvärt stel i den.. Blir att sambon får massera den idag igen..

Igår var man hos frisören, blev ett ganska hyfsat resultat ändå, lite ljusare. Tog inte så mycket på längden, men skönt att unna sig lite. 

Blev även en ridtur igår. Men oj vad man känner att man har tappat muskler efter 2 veckor i sängen/ soffan... Så nu vill jag bara bli helt frisk så jag kan börja träna ordentligt!! Måste bygga upp muskler i rygg och mage, för att orka rida ordentligt. Känner att jag sackar ihop, så fort jag blir trött. Har iaf börjat rida ytterligare en ny häst. Gilbert en fjording. Lite att bita i där också, man känner att han vill jobba. Men orkar inte riktigt.. Men bara jag får mina muskler tillbaka så ska vi nog lösa det problemet också haha =) 


Lite resultat från veckan, blev +-0. Är ändå nöjd med det resultatet, eftersom att jag bara har legat. Trodde nästan att det skulle skena iväg uppåt nu när jag varit sjuk. Men som tur inte =) Så jag är nöjd med det. 

Är sugen på att ta en långpromenad idag i solen, men får se hur kroppen känner sig efter att jag har varit och handlat och fixat med farmor. 

Börjar jobba imorgon igen, och vill ju inte trötta ut mig helt idag. För måste orka jobba ordentligt, tur så jobbar man kväll i helgen. Inte så många timmar, plus att det är lite lugnare! 

Ikväll blir det även middag hos svärmor, se vad hon bjuder på för gott då =) 


Lite ljusare blev det iaf! 

 

Av madde - 8 mars 2016 16:42

Trodde man skulle bli frisk, men inte det inte.... Suck! Blev en sväng till läkaren idag, och visade sig att jag hade bihåleinflammation.. Så nu blir det antibiotika i 10 dagar... Blir att vila och försöka komma igång igen..


Så det här med träningen kommer inte funka denna vecka heller, men tog faktiskt mig en promenad till sjukhuset.. Eftersom att det enbart tar ca 10 min, plus att det var ett sådant härligt väder. Lite vitaminer från solen skadar ju inte när man är sjuk =)


Får se vad som händer ikväll, men det blir väl att ligga i soffan... Börjar väl snart få liggsår med tanke att jag är inne på andra veckan nu..


Annars tror jag inte att det har hänt så mycket mer än så.. tar dagarna som dom kommer =)  Man får väl försöka tänka på vad man stoppar i sig nu när inte träningen funkar som den ska. Alltid bättre än inget =) 


Dags att inta soffan nu, och hoppas att sambon gör mat :D 

Av madde - 8 mars 2016 16:42

Trodde man skulle bli frisk, men inte det inte.... Suck! Blev en sväng till läkaren idag, och visade sig att jag hade bihåleinflammation.. Så nu blir det antibiotika i 10 dagar... Blir att vila och försöka komma igång igen..


Så det här med träningen kommer inte funka denna vecka heller, men tog faktiskt mig en promenad till sjukhuset.. Eftersom att det enbart tar ca 10 min, plus att det var ett sådant härligt väder. Lite vitaminer från solen skadar ju inte när man är sjuk =)


Får se vad som händer ikväll, men det blir väl att ligga i soffan... Börjar väl snart få liggsår med tanke att jag är inne på andra veckan nu..


Annars tror jag inte att det har hänt så mycket mer än så.. tar dagarna som dom kommer =)  Man får väl försöka tänka på vad man stoppar i sig nu när inte träningen funkar som den ska. Alltid bättre än inget =) 


Dags att inta soffan nu, och hoppas att sambon gör mat :D 

Av madde - 8 mars 2016 16:42

Trodde man skulle bli frisk, men inte det inte.... Suck! Blev en sväng till läkaren idag, och visade sig att jag hade bihåleinflammation.. Så nu blir det antibiotika i 10 dagar... Blir att vila och försöka komma igång igen..


Så det här med träningen kommer inte funka denna vecka heller, men tog faktiskt mig en promenad till sjukhuset.. Eftersom att det enbart tar ca 10 min, plus att det var ett sådant härligt väder. Lite vitaminer från solen skadar ju inte när man är sjuk =)


Får se vad som händer ikväll, men det blir väl att ligga i soffan... Börjar väl snart få liggsår med tanke att jag är inne på andra veckan nu..


Annars tror jag inte att det har hänt så mycket mer än så.. tar dagarna som dom kommer =)  Man får väl försöka tänka på vad man stoppar i sig nu när inte träningen funkar som den ska. Alltid bättre än inget =) 


Dags att inta soffan nu, och hoppas att sambon gör mat :D 

Av madde - 7 mars 2016 09:25

Måndag idag, och helgen har flugit förbi som vanligt..

Var hos syster i lördags, mysigt. God mat och trevligt sällskap. Sambon skulle kolla in elen där, då han ska hjälpa till med den. Så nu är det bara för han att sätta igång haha =) 

Annars igår, blev det att kolla Vasaloppet. Men under tiden blev det lite små fix här hemma. Skönt att ha städning och tvättning klart, nu när en arbetsvecka börjar igen..


Ja idag ska man jobba. Har ju varit hemma en vecka, får hoppas att det går bra. Visst jag är fortfarande en aning orkeslös, men det är bara att kämpa på. Ska försöka träna lite idag också, vist ska inte gå ut för hårt men lite övningar hade inte varit fel idag. Regnar ut, så lockar inte att ta någon långpromenad direkt. 


Annars är det väl inte så mycket som har hänt här. Är väl bara för att man har legat sjuk. Men på torsdag har jag iaf bokat tid för klippning och färgning. Ska bli skönt att bli lite fin i håret =) 


Har även tänkt lite över träningsupplägget, men återkommer om det när jag har tänkt klart =) 


Hoppas ni får en bra dag där ute =) 

Av madde - 4 mars 2016 09:08

Känns som att jag hade kunnat sovit längre, men men bara gå upp när man vaknar av sig själv... För blir väl säkert till att sova lite senare idag igen.. Men känner mig bättre idag iaf, så idag kanske man orkar ta fram dammsugaren, haha!!


Dags för resultat har ju inte givit er några på länge.. Märker nu en aning att det är bättre att mäta sig än att väga sig.. Så måtten är bättre än resultaten, dock inte alla mått men enstaka. 

Har lite överseende med resultaten också, eftersom att jag har varit utomlands och nu legat sjuk en vecka.



                  5/2-4/3


Vikt:          +1 kg

Navel:        - 0,5 cm

Midja:        - 1,1 cm 

Bröst:         +1 cm

Höft:          +1,2 cm

Lår V:         -1 cm

Lår H:        +0,5 cm

Arm V:         0 cm

Arm H:         0 cm

Hals:          - 1 cm

Vad:           - 0,1 cm


Så jag är nöjd med resultaten, det är inga höga reultat. Men med tanke på sjukdom och semester, så är det bra resultat =) Nu vill jag bara bli frisk så jag kan börja träna igen =) beroende på väder idag, kanske jag tar mig en kortare promenad, för märkte att det var väldigt skönt att komma ut när jag tog en kort sväng tidigare i veckan! 


Nej nu ska jag vila vidare, allt för att bli pigg och kry igen! 

Ha en trevlig helg där ute! 

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards