Alla inlägg den 5 maj 2014

Av madde - 5 maj 2014 18:27

Knäckebröd


I dl sesamfrö

I dl solrosfrö eller pumpakärnor

½ dl krossade linfrön

2 dl vetemjöl ( dinkelmjöl)

½ tsk salt

2 dl kallt vatten

2 msk olivolja


Sät på ugnen, 150 grader.

Blanda ihop allt och häll ut på en plåt ca 30 x 40 på bakplåtspapper

Grädda i 25 min, ta sen ut plåten och skär i önskade bitar

Sätt sen in plåten igen ytterligare ca 20-25 min


Låt svalna på galler

Av madde - 5 maj 2014 18:14

Då gott folk är vi inne på ännu en ny vecka. 

Tycker väl att den har börjat bra, även fast jag sov dåligt i natt är jag pigg. Har jobbat 7-16 idag, och det har rullat på hela dagen.

Mat intaget har även det varit bra idag. Och så blev det en promenad på ca 45 min. Körde min nya runda som jag har hittat, så det är lite roligare att gå. Synd bara att inte kroppen tycker likadant . Så funderar starkt på att inte ha någon löpträning denna vecka. Byter ut det mot stavgång istället. Enbart för att avlasta benen så mycket som möjligt. Men kan inte ens tänka tanken för att sitta helt stilla... Nej promenader får det bli, och om jag nu ska kunna orka klara av maten så går det nog vägen =) 


Ja annars så har det inte hänt så mycket annat. 

Allt rullar på, och jag har sovmorgon resten av veckan :D nice!!! 

Hoppas att ni har haft en bra start på veckan!!


Tänkte att jag skulle lägga ut receptet på knäckebrödet jag gör =) 


Dagens middag. Hade ingen annan fantasi =) 

 

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards