Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av madde - 1 augusti 2013 20:35

Nu tänker jag inte göra något mer för denna dag, bara ligga i soffan och ta det lugnt!


Kom precis hem från pappa där jag blev bjuden på middag =) Skönt när man slipper göra mat själv.


När jag åkte dit så såg jag att Sanne var i stallet, så passade på att svänga ner till henne och prata lite. Kan även tillägga att hennes häst Pilgrim ser riktigt fin ut nu =) Kul att se hur han utvecklas! 

Nu när jag ändå är inne på lite häst prat så kom jag på att det är bara 3 veckor kvar tills jag börjar rida igen =)) Oj så jag längtar! Ska bli kul att komma igång igen. En liten annan motions sätt, det kan göra kroppen gott. Träna andra muskelgrupper!


Ja ni annars så händer väl inte så mycket. Åker ner till syster på lördag =) blir tydligen kräftor då. Men för min del blir det räkor eftersom att jag inte äter kräftor. Så det ska bli mysigt =)) Tror jag ska passa på att svänga förbi IKEA när jag ändå är i närheten och ev Börjes.


Dagens mat och motion:


Frukost: 2 hårda smörgåsar med kalkon skinka och kaffe

Lunch: Grillad kyckling med potatissallad och kaffe

Mellanmål: En banan

Middag: Kycklingpaj med sallad. Kaffe och min banankaka

Motion: Löpning ca 1 km och promenad Sammanlagt ca 25 min. Styrkeövningar hemma


Ha en trevlig kväll där ute nu!

Av madde - 1 augusti 2013 15:50

Lite information om min träning =))


Jag har gått och grubblat på att ha ett del mål hela denna sommaren, och det är att orka jogga runt ett litet spår som jag använder mig av mycket! Det kanske är ca 800 meter.

För jag vill ju gärna få bra kondition, det krävs ju att ha det i vardagen och när man rider och eftersom att jag tränar en hel del så vill man ju kunna göra olika saker så man kan variera sig. 


Så detta mål kan man säga har jag haft som en liten hemlighet för er alla. Kan ju säga att jag inte har tagit mig så många löparsteg när jag har tränat, har blivit någon gång ibland.. Och då har jag inte orkat någon längre sträcka..

Men idag när jag var ute på min runda så tänkte jag att jag skulle pröva jogga lite, och vem klarade hela varvet utan att stanna?!?!?!?!?!?!? Så nöjd man är!! Trodde aldrig jag skulle orka det, så nu är det bara att fortsätta!

Plus att jag sedan gick en bit efter detta och så avslutade jag med ca 200 meter joggning! Så sammanlagt idag så blev det 1 km löpning!

Kan även tillägga att jag inte kan springa på asfalt, då säger mina benhinnor upp sig direkt. Så det blir ett bra av stånd att värma upp och varva ner till det lilla spåret =)) Med andra ord så har min kondition blivit bättre pga att jag går och går och går hela tiden ;) SÅ våga testa ni med, det går bara man vill!!!!!


När jag kom in fick jag sådan kick att jag fortsatte med övningar här hemma 


5x3

 

20x3

 

ca 12 sek x 3

 

55 st

   

Tänkte försöka att göra dessa övningar minst varannan dag, kan bli att man gör det varje dag också! Men som sagt Troligen så blir det varannan =)




Av madde - 1 augusti 2013 12:50

Dagen började med att det var sol, men nu har det börjat regna.. Så tur att jag inte gick ut och gick nu =) Får spara träningen til senare och hoppas på att det slutar.. Annars blir det till att träna här hemma med lite övningar eller en tur ner till gymmet. Men känner mig så otroligt trött idag.. Aja får se hur det artar sig, klockan är ju bara 13.00 så..


Har iaf haft Natalie här på lunch idag igen, alltid mysigt med sällskap! Prata av sig lite och så =)

Finaste vän man kan ha den dära tjejen <3 


Blev en liten snabb vända upp till affären idag också, behövde lite små saker så man klarar sig. Det viktigaste var mjölken så man kan dricka ett par koppar kaffe :D haha!


Vad man ska hitta på resten av dagen vet jag som sagt inte, tror det får bli lite film och läsa lite nu när det blev sådant tråkigt väder..


Till helgen har jag inga direkta planer, om jag inte åker ner till syster. Beror lite på om dom har tid med mig :D Aja det återstår att se =) annars löser sig det ändå på ett eller annat sätt =))


Nej slå på en film nu =) SÅ hör jag av mig senare med dagens träning och mat !!

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards