Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av madde - 20 augusti 2013 18:49

Då så har jag kommit ut till B-hamra, har inte gjort någonting sedan jag kom hit. Har hållt på att somnat flera gånger, men har tänkt att det är bättre att jag går och lägger mig tidigt så jag kan sova hela natten =)

Passat på att läst lite också, det var ett tag sedan nu. Nästan så man hade glömt bort vad som hade hänt.. Så får nog bli att ta några sidor innan man kryper ner i sängen!!

Så har inte hänt så speciellt mycket om man säger så.


Jag har funderat lite över om jag ska börja använda min stegräknare igen, så jag ser lite mer hur mycket jag behöver röra mig per dag. Dom säger ju att man ska gå ca 10 000 steg per dag, för att vara hälsosam. Så tror jag ska testa denna vecka nu när jag ändå är ledig ganska så mycket om man säger så =)

Så kommer att summera dagens steg samtidigt som jag skriver in min träning. Alltså kommer jag att sätta på mig den när jag vaknar och ta av mig den när jag bloggar sista gången på kvällen. 


Kom precis in från en kvällspromenad med Sanne och Kaspar. Eller kanske ska säga från våran älgjakt haha!!

Det var nämligen så att jag såg en älg på en åker när vi började gå, sedan när vi nästan hade gått klart hela rundan, tyckte jag att vi skulle gå upp i skogen för att se om älgen var kvar på åkern, och mycket riktigt var han det. Vi kom rätt nära tills den vände om och blev rädd. Och slutligen sprang upp på vägen, som tur var hände ingen olycka. Var faktiskt några bilar som stannade och kollade på när han gick över vägen =)) Så så händelserik var våran promenad!


Nej nu funderar jag på att hoppa in i duschen och lägga mig och kolla på tv =)


Dagens mat och motion:


Frukost: Hårtbröd med salami och vatten

Mellanmål: 2 koppar Kaffe och en kaka

Lunch: Potatismos med hamburgare ( bara köttet) med aioli. 

Mellanmål: En glass

Middag: Lax med vitlök i ugn, sallad och spenat. Med en kall sås, cream frech, rödlök och rom

Motion: Promenad ca 85 min. ( Klättrat i skogen) ca 5,5 km

Steg: 8379


 


Av madde - 20 augusti 2013 12:49

Fick en ordentlig sovmorgon i morse, gick upp närmare 10 =) Hur skönt som helst!!!

Och det har varit fullrulle sedan dess!!

Har passat på att städat igenom hela lägenheten. Började redan igår kväll när jag fick ett ryck att ta bort en ställning med trådbackar i garderoben. Tyckte inte att jag behövde den, så nu är den borta. Så blev att byta plats på lite saker, nu gäller det bara att hitta allt när man väl ska ha det haha!!

Blev även att byta sängkläder och slå på en tvättmaskin. Passade på att städa av med tanke på att jag ska bo i Bergshamra denna vecka. Och när man väl kommer hem så är det rent och fint, så slipper man börja städa då! 

Det ända jag har kvar att göra nu är att gå ner med lite saker i källaren, men det tar jag när jag har tagit mig en kopp kaffe =) 


Nu har man då hela dagen på sig att göra vad man vill. Än har jag inte bestämt mig vad jag ska hitta på resten av dagen. Det ända jag har bestämt är att jag ska ta en kvällspromenad med Sanne =) 

Man kanske borde gå ut och sätta sig i solen, passa på när det ändå är fint väder. Men får se vad det blir av denna dag! 


Jag har ju som sagt min lugna vecka denna vecka. Jobbar endast i morgon och på torsdag. 12-22 och 7-16! Det är som att ha minisemester. Och inte klagar man på det inte =))


Nej nu ska jag hitta på något får se vad bara!!




Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards