Alla inlägg under augusti 2013

Av madde - 30 augusti 2013 20:52

Fredag kväll och denna dag tycker jag har gått riktigt segt...

Började dagen med att gå på min första ljusbehandling.. Så nu är en behandling klar, nu återstår bara 24 till...

Tur det är drop in så att man kan välja själv när man ska gå dit..

Annars har det varit lugnt..

Råkade somna en stund mitt på dagen, sen fick det bli att göra lite lunch.

Blev även en stund upp till farmor och fördriva tiden en aning. Hjälpte henne att förbereda att göra äppelmos.


Eftersom att jag inte hade något speciellt att göra ikväll, så åkte jag ut till pappa och åt middag. Plus att jag hade en mysig Smirre som skulle upp i knät och gosa =) 


Ja ni annars har det inte hänt mer än så.. Har inte orkat mig ut på någon promenad heller... Tänkte att jag skulle ha gjort det på efter middagen, men då började det åska och regna.. Så fick bli en vilodag. Kanske egentligen inte gjorde så mycket, eftersom att jag har stans träningsvärk efter ridningen!!!


Dagens mat och motion:


Frukost: 2 hårda smörgåsar med leverpastej

Mellanmål: Kaffe

Lunch: Kycklingwok med rostad vitlök och timjan cream frech

Middag: Taco och läsk

Motion: Cykling ca 15 min

Steg: 3000 ( inte många idag inte)

Av madde - 30 augusti 2013 08:58

Fredag och det har varit invägning och mättning för mig nu på morgonen =)

Kom på i morrse att det är ju även månadsredovisning! Så nu blir det en massa siffror!

Men tänkte börja med veckans resultat, eller nu har jag ju haft några extra dagar på mig men iaf! Vågen visade på underbara - 0,9 kg!! 

Man kan väl inte vara mer än nöjd med den summan =) Nu taggar jag för ännu en lyckad vecka =))

 

Dags för månadsresultat: 

 

               Månadsresultat:                                 Sedan start 3/6-2013

 

Vikt:     -2 kg                                                      -4,9 kg

Midja:  -1 cm                                                      -4,5 cm

Bröst:  -0,5 cm                                                   -4 cm

Lår:     -1 cm                                                      -4,8 cm

Armar: -0,5 cm                                                  -1,5 cm

 


kom och tänka på en sak nu när jag kollade in siffrorna sedan start, så ser man att HELA kroppen följer med i ett mönster. Alla resultaten har man minskat ca 4 cm utan armarna då. Men det måste väl bara betyda att kroppen hänger med i det man gör, och att inte en del blir ensam kvar =)

Jag är mer än nöjd!!!!

 

Av madde - 29 augusti 2013 19:50

Torsdag idag och jag är ledig =) Råkade bli en riktig skön sovmorgon, jag som jämt vaknar vid 8 på morgonen vaknade inte förrns 10 =)) Och då tror man att man ska vara utvilad, men inte det inte.. Vaknade med huvudvärk så det var inte det roligaste.. Men bara att gilla läget. 

Har iaf hunnit med att köra 2 tvättmaskiner, får se om det blir en i morgon också. Blev också att hämta ut kortisonet, så nu ska vi se hur det funkar.. Råkade även gå in i lite andra affärer, och vips så var det rea på parfymer. Så det fick bli en för 65 kr =) Inte illa det inte!! Fynda kan man allt bra göra ibland!


Resten av dagen har jag bara legat och tagit det lugnt, har varit så trött. Konstigt nog så kunde jag inte sova något under dagen.. Så troligen somnar man skönt i natt =)


Nu på kvällskvisten så har jag varit iväg och ridit. Blev på Frej som vanligt =) Känns verkligen bra att rida samma häst varje gång, för jag och Frej har kommit så långt med varandra att vi bara har fin slipningen kvar! Och när den sitter så kommer allt gå som en dans! 

Vet inte om jag har skrivit detta någon gång, men att börja rida igen är det bästa jag har gjort. Många tycker att det är dyrt att gå på ridskola, men jag känner så här att jag unnar mig inte så speciellt mycket så detta kan jag unna mig med gott samvete. Så det får kosta vad det kostar vill känner jag =) Jag måste få göra något jag tycker är kul, för att orka jobba och orka med viktnedgången.


Nog om mig idag.. Ska kolla lite på tv nu och bara slappa!


Dagens mat och motion:


Frukost: En liten hårdsmörgås med leverpastej

Lunch: 2 knäckebröd med leverpastej

Middag: Karré, rostade rotfrukter ( morötter, palsternacka och rödbetor) En liten klick bea sås.

Övrigt: Några godisbitar

Motion: Ridning 1 timme

Steg: 6700

Av madde - 28 augusti 2013 22:50

Då har man jobbat 2 utav 3 kvällar denna vecka. Men nu tar jag en liten pause och är ledig torsdag och fredag. Ska bli riktigt skönt. Har dock inga planer direkt för dom dagarna. Ridning i morgon och troligen går jag på den första ljusbehandlingen på fredag. Måste ju komma igång med dom, så det blir bra....Som sagt så har jag jobbat idag, blev först en promenad på morgonen i det fina vädret. Snacka om att hela augusti har varit fin, och än verkar det ju inte vara över. Så det är verkligen som att förlänga sommaren :))Annars har det inte hänt så mycket idag... Tänkte ta och krypa ner i sängen och läsa innan man ska sova :)Dagens mat och motionFrukost: en hårdsmörgås med leverpastejLunch: yoghurt med linfrö, kaffeMellanmål: 2 hårda smörgåsar med räkost Middag: lasagne och en risifrutti, kaffeKvällsmål: en hårdsmörgås med leverpastejMotion: promenad 25 minSteg: 6700 ( måste bli bättre på mina steg)

Av madde - 27 augusti 2013 11:38

Tillbaka från läkaren nu, gick snabbare än vad jag hade trott och i trafiken flöt det på =)

Resultatet blev att jag ska börja ljusbehandlas 2-3 ggr i veckan ett tag fram över.. Så nu är det bara att hålla tummarna på att det kommer försvinna. Även så ska jag en sväng till KS för en utredning.. Så kommer bli mycket spring hos läkaren ett tag nu.. Men ska bli skönt att förhoppningsvis bli bra i händer och fötter!!


Just nu sitter jag och väntar på att åka och jobba.. Börjar inte förrns halv 2 idag, eftersom att jag inte visste hur lång tid det skulle ta i Mörby.. Men skönt att man börjar lugnt med ett APT, sedan är det kvälls göra på schemat. 

Har tagit mig en knäckebrödssmörgås till lunch, funderar även på att ta en kopp kaffe =)


Ja vad mer har jag att berätta idag?? Inte så mycket faktiskt. Allt rullar på och solen lyser. 


Så ni får ha en trevlig kväll, själv så jobbar man som sagt =)

Av madde - 26 augusti 2013 18:33

En ny vecka igen då! Tycker veckorna går riktigt fort nu förtiden, men hinner knappt säga a så är det måndag igen...


Iaf denna vecka började med att jobba.. Men nu har jag sovmorgon fram till söndag, eftersom att jag bara kör kvällsjobb plus 2 lediga dagar =) Kan ju inte bli bättre haha!!

Jobbet idag har iaf rullat på, lite seg dag men men inte mycket att göra åt..

Drog och stor handlade efter jobbet, så nu är kylskåpet fullt tills i morgon när jag kommer hem =) Känns faktiskt riktigt bra. Tyckte jag bara fick med mig nyttig mat hem också. Det skadar ju aldrig om man säger så =) Försökte även att köra så mycket ECO mat som möjligt.. Mest på frukt och grönsaker, så känner mig nöjd =)

Så det är bara hem och laga en massa mat i veckan sen.. Ska försöka lägga upp lite mat bilder också, men oftast är man så hungrig att man inte hinner ta kort innan det är slut haha!!


Var iaf riktigt slut i kroppen när jag kom hem, och benen var som bly. Så har faktiskt inte varit ute och gått idag, men får ta igen förra veckans slarv med motion denna vecka istället =)) 


Tror jag ska krypa ner i sängen och kolla film eller läsa en bok nu faktiskt. känner att jag inte orkar göra så mycket mer. 

Ska försöka ladda inför i morgon. Ska nämligen till läkaren då. Så hoppas att dom kan hitta något fel på mina händer och fötter... I helgen har händerna sätt bra ut iaf.. Men så fort man börjar jobba som blir dom sämre på en gång =(( Suck!!


Mat och motion:


Frukost: 2 smörgåsar med korv och yoghurt med flingor, kaffe

Lunch: Lax, broccoli och gröna bönor med kall sås, kaffe

Mellanmål: En glass

Middag: 2 smörgåsar med ost.

Motion: Ingen

Steg: 4000


Måste bara tillägga att när jag äter en ordentlig lunch, så är jag inte alls hungrig på kvällarna. Därför jag oftast inte äter så mycket på kvällen.. Borde dock bli bättre på att äta på kvällen, men orken finns inte att stå och göra någon mat... Men som sagt får försöka att bli bättre på det! Skärpning på mig!!!!

Av madde - 25 augusti 2013 19:16

Litet snabbt inlägg.


Dagens mat och motion:


Frukost: 2 smörgåsar med korv och yoghurt med flingor.

Mellanmål: Kaffe

Lunch: 2 Grillad korv med bröd, senap, ketchup och räksallad, mjölk och kaffe

Middag: Lax med broccoli och lite andra grönsaker. Med en cream frech, rödlök och rom sås

Motion: 30 min promenad  

Steg: 6896


Ska försöka komma tillbaka till träningen och maten denna vecka, känner verkligen inte att detta har varit min vecka.. Men man kan inte alltid vara på topp, man har sina svackor... Det är bara att kämpa sig uppåt igen, så är man på g snart igen! Plus att jag måste komma igång med mina steg, tror det kommer bli lättare så fort jag kommer hem =)

I morgon blir det även stor handling, eftersom att jag kommer hem på tisdag kväll. Så kan vara skönt att ha allt handlat och klart då =))


Hoppas att ni har haft en trevlig helg där ute =)))

Av madde - 25 augusti 2013 17:26

söndag eftermiddag och helgen börjar lida mot sitt slut :(


Känner att jag har haft lite bloggtorka, men troligen för att jag inte har gjort något speciellt.. 

Igår gjorde jag verkligen ingenting, var meningen att jag skulle ha åkt till syster men det fick bli idag istället =)

Så jag kom precis hem därifrån! Var där vid halv 11, så det blev en kaffe när man kom och prat med Crippa eftersom att syster inte var hemma.. Blev även att leka med alla barn som var där! Klockrenaste var nog Lennox som sa när jag kom " Vart har du varit? vart har du varit? "  sedan en riktig Bamsekram!! Haha någon som hade saknat mig iaf =D

Efter lite lunch så blev det att leka på en stor lekplats. Där sprang alla barnen runt för fullt och vi kunde ta det lugnt.. hihi! Men sedan blev det lite hinderbana också, och då var ju vi med och lekte också! Man måste få vara barn ibland hihi!

Iaf så är jag hemma nu, och är riktigt trött.. Har inte bestämt om jag ska ut och gå lr inte..

Känner även att jag har varit dålig med träningen denna vecka.. Tror det kan bero på att jag inte är hemma, blir helt annat när man är hemma hos sig själv. Då är man mer taggad eller hur man ska säga...

aja får väl ta igen det denna vecka.. 

Nu i morgon måndag blir det som sagt ingen vägning, eftersom att jag har bytt till fredagar. Så ni får vänta ett tag till på resultaten..

Har även kommit på det att nu när jag byter dagar så hinner jag ta ut mig det sista på torsdagskvällar, så att vågen kanske visar några bra siffror på söndagar =)) Med tanke på att jag rider på torsdagar! Så har jag ju alltid ett träningspass inbokat dagen innan vägning =) 


Aja nu ska jag vila eller något annat. Kanske återkommer senare =) 

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards