Alla inlägg under augusti 2013

Av madde - 17 augusti 2013 16:46

Känner att jag inte har bloggat så mycket denna veckan, men har verkligen tagit vara på denna vecka! Med tanke på att min finaste vän har semester så har jag passat på att vara med henne så mycket som möjligt! För blir inte att man har tid att ses lika mycket när båda jobbar =((


Idag har man körd ett dagpass på jobbet, har gått i en dvala hela dagen. Har varit fruktansvärt trött och har haft ont i huvudet. Tabletter hjälper inte idag har jag märkt. Får hoppas att den går över med hjälp av att ligga i soffan resten av kvällen! Dagen har annars rullat på bra på jobbet tycker jag. Man börjar komma in i jobbrutinerna igen, men fortfarande kämpigt att gå upp tidigt på morgonen.. Men man har lite tur för efter att denna helg är över så jobbar jag bara 2 dagar nästa vecka =))))) Har lite småplaner för den veckan iaf. Det bästa med veckan är att jag börjar rida igen !! Oj så man har längtat, plus att man får in ett träningspass i veckan som inte består av promenader och gym =)


Jag har även funderat på att byta vägningsdag, tycker måndagar är lite dumt. Eftersom att det är på helgerna man kan hitta på saker och kanske då vill äta något gott. Och det gör att måndagens vägning blir drabbad... =(( Så funderar lite på om jag ska ha invägning på fredagar.. Någon annan som har funderat på dessa banor?? 

Även om man inte ska vräka i sig massa onyttigt över helgen, men kan vara trevligt att kunna ta ett glas vin eller äta någon fetare mat. Visst nu är det ju meningen att jag ska gå ner i vikt, men tanken slog mig för ett tag sedan. Så ska fundera lite mer på de där, så får jag se hur jag lägger upp det...


Dagens mat och motion:


Frukost: En fralla med salami och vatten

Mellanmål: Banan och knäckebröd med salamiost

Lunch: Kycklingwok ( den jag gjorde här om dagen) med en knäckesmörgås, kaffe och en rulltårtskiva

Mellanmål: En kanelbulle

Middag: Inte riktigt bestämt mig vad det blir, troligen något lättare..

Motion: Ingen pga huvudvärk..... =((


Av madde - 15 augusti 2013 20:35

Vilken underbar dag man har haft idag =) Känns som att man fortfarande har semester!!!


Började dagen med att åka till farmor för att handla med henne och såklart fika =)

Dock så råkade jag köra på trottoarkanten så att min navkapsel gick sönder =( Suck!!! Bara att köpa nya då!! Tur att dom var billiga!!

Iaf så blev det hem och invänta Natta-lee och Wille! Vi har suttit på balkongen hela em och haft det skönt, medan Wille har lekt snällt inne med massa leksaker!

Åkte senare ut till pappa så att Wille fick bada, han blev mer än nöjd om man säger så!! 

Väl när vi kom hem till mig igen så började vi med maten, men då Wille tyckte att det såg kul ut att leka med barnen utanför så fick han ut och leka ! Det gjorde att jag och Natta-lee fick njuta av våran middag på balkongen i lugn och ro! Kunde inte avsluta bättre faktiskt =))

Så denna dag har varit helt underbar, vi har bara tagit dagen som dom kommer! KOmmer iaf avsluta med att dom kommer att sova kvar här, eftersom att jag ändå jobbar kväll i morgon! Bara mysigt med sällskap!


Blir ev en kvällspromenad så att Wille får sova i vagnen och vi vuxna får oss en motionsrunda =))


Dagens mat och motion:


Frukost: Hårtbröd med ost och te

Mellanmål: Kaffe och fikabröd

Mellanmål: 2 koppar kaffe och en bulle

Middag: Karré, potatisgratäng,sallad, vitlöksbröd och cider

Motion: Promenad

Av madde - 14 augusti 2013 19:57

Har egentligen inte gjort så mycket sedan jag skrev sist.

Läst, kollat serier, tränat och gjort middag!

Som träning idag blev det att testa gummibandet, det var faktiskt jobbigare än vad jag trodde.. Så ska försöka göra dessa övningar minst 3 gånger i veckan... Körde igenom magen, rygg, axlar, armar, ben och rumpa! Så man kan säga att det blev hela kroppen =) Får se om man får några resultat haha!

Efter träningen blev det en lång dusch, med hårinpackning, peeling och fila fötter! Sedan unnade jag mig att smörja in kroppen med den helt underbara hudlotionen som jag köpte på Kreta! Är lite snål med den måste jag säga =) 

Så nu har man en skön känsla i kroppen efter lite egen vård! Kan ju inte bara pina kroppen, måste ta hand om den också =) 

Just nu har jag kurrat ner mig i soffan med en kopp te och knäckebröd smörgås, och läser Må bra tidningen! 

Tror inte jag kan avsluta denna dag bättre, med tanke på att jag startade dagen med magvärk! Så det är skönt att bara ta det lite lugnt nu, så det inte kommer tillbaka!!


Dagens mat och motion:


Frukost: 2 fullkorns smörgåsar med ost, sallad och gurka. Kaffe latte

Mellanmål: Kaffe

Lunch: Kycklingwok ( Kyckling, ingefära, vitlöksklyftor, citronsaft, soja och wokgrönsaker)

Middag: Kycklinghamburgare. ( hemma gjord )

Mellanmål: Te och knäckebröd med ost

Motion: Styrketräning med gummiband hemma.  

Av madde - 14 augusti 2013 13:40

Hej där ute!


Orkade inte blogga igår, var så fruktansvärt trött! Höll på att somna flera gånger när jag kom hem. Det gjorde även att det inte blev någon träning för mig igår.. Troligen sa kroppen ifrån, och man måste ju lyssna på den också! Man kan inte bara köra på, bara för att man själv vill! 


När jag vaknade i morse så hade jag jätte ont i magen, den var helt spänd och uppblåst... Så inte kände jag för att gå upp då direkt... Av någon konstig anledning så hade jag ställt väckarklockan i sömnen, så den ringde vid 5.20 suck!! Skönt att man visste att man kunde ligga kvar i sängen iaf =) alltid något positivt..

Men efter lite frukost och kaffe så lättade de. Tur det, hade ingen lust att ha ont resten av dagen..

Har hunnit med att vara med Natta-lee och Wille i lekparken och tagit en kaffe här innan dom skulle åka hem.

Blev en säng till affären för att köpa lite saker till lunchen. Och när man skulle till bilen så öppnade sig himlen!! Suck!! Man blev ju lite blöt om man säger så haha!! Men men ingen fara att bli lite blöt. Var tvungen att kliva ur bilen när det regnade som mest, för att slänga tidningar och glasflaskor.. Det har ståt här hemma så länge att jag kände att nu var det dags.. Så nu är det borta!  


När jag stod och skulle fixa lite lunch, så öppnade sig himlen på nytt plus att det började åska.. Jag är väl inte den som tycker om åska så speciellt mycket. Så det blev att dra ut sladdar till tv och dator. Men som tur så kom det inte mer än några smällar så var det över.. Men det är bra grått på himlen, så resten av dagen får tillbringas inne!

Får se om man beger sig ner till gymmet eller om man kör styrke övningar här hemma. Köpte må bra tidningen idag och då fick man med ett gummiband, så tänkte pröva dom övningarna =)


Ja mer har jag väl inte att säga just nu.. Återkommer till kvällen.  =)


Av madde - 12 augusti 2013 18:11

Hej där ute!


Hm.. vad ska man börja med! Resultaten eller vardagen?!?!

Tror det får bli resultaten så har jag det överstökat! Trodde det hade gått bättre med vikten denna vecka men vågen visade på +0,2 kg! Dock är det ju inte några farliga hg.. Men irriterande ändå! Kan även summera att under semester så har jag gått ner -0,1 kg! Man bör väl inte klaga på det! Är väldigt nöjd att jag inte gick upp under semester iaf! Så får ge mig själv en klapp på axeln =)

Men nu kör vi igen! Bara till att kämpa på.. Känner att jag måste dra mig ner på gymmet mer nu, eftersom att man har börjat jobba och min rygg kommer att ta stryk väldigt fort annars! Funderar på om jag ska gymma dom dagarna jag är ledig, för då har jag mer tid och kan fokusera på det! Tycker även att det är skönare att avsluta ett jobbpass med en promenad så man kommer ner i varv en aning! Måste fundera lite mer på hur jag ska lägga upp det!!

 

Som ni har förstått så är jag tillbaka på jobbet nu igen! Och det kändes helt okej måste jag säga, även om jag har varit trött.. Men man kommer in i det snart igen att gå upp tidigt! Det är bara dom första dagarna, sen är allt som vanligt igen!!

När jag kom hem idag så blev det en promenad med stavarna.. Var lite osäker på om man skulle hinna gå innan det skulle börja regna igen... Himlen var väldigt mörk. Men tur hade man, och än har det inte börjat regna =)

Har även handlat med Natta-lee, och nu blir det fix här hemma.

 

Ska passa på att säga att idag fyller min underbara mamma år =) Eftersom att jag jobbar så åker jag inte ner och firar henne. Tar ju ett tag att åka.. Och så börjar man 7 i morgon igen! Men iaf ett stort grattis till henne =)) <3 <3

 

Dagens mat och motion:

 

Frukost: Hårtbröd med leverpastej och yoghurt med musli. Kaffe på jobbet

Lunch: Lasagne och hårtbröd, kaffe

Mellanmål: En isglass

Middag: En hårdsmörgås med ost.. ( Ingen ork att göra någon mat idag) 

Motion: 35 min stavgång



Av madde - 11 augusti 2013 17:46

Jaha där ute, då börjar det bli dags att komma tillbaka till vardagen! I morgon börjar allvaret igen.... Ja jag ska väl inte klaga på denna semester =) Som jag sa till Natta-lee idag, jag har verkligen inte haft någon tid att passa, bara tagit dagarna som dom kommer! Och det har verkligen bokstavligen varit så =)

Så jag bör vara utvilad och pigg på att komma tillbaka! Tror även att när jag kommer in i rutinerna igen, så kommer även träningen och maten komma igång ordentligt igen! =) Så nu kör vi igen!!!


Denna dag har jag som jag skrev i mitt tidigare inlägg tvättat, gjort matlådor, handlat och diskat. Har även hunnit med att umgås med min finaste vän och hennes underbara son! ( dock var han otroligt gnällig idag). Som jag också skrev så har det ju åskat och regnat lite. Men det verkade dra på sidan av, för fick en regnskur och muller långt ifrån.. Så kom ut på en promenad, blev faktiskt en väldigt lugnt och skön promenad. Kände att jag ville gå lugnt och bara njuta! Så då fick det bli så också =)) Så känner mig riktigt nöjd med denna dag. 

Tror det bara får bli lite läsning och kolla på tv ikväll! Blir väl att försöka komma i säng rätt tidigt så man orkar gå upp i morgon! Plus att det är vägning i morgon också! Ska faktiskt bli spännande. Har jag tur så klarar jag mitt delmål, då blir det till att hyra en film som belöning =) 


Dagens mat och motion:


Frukost: Baguette med lite skagenröra och gurka.

Mellanmål: Kaffe med någon liknande kexchokladkaka 

Middag: Lasagne 

Motion: 40 min lugn promenad

Övrigt: Troligen en frukt innan jag går och lägger mig

Av madde - 11 augusti 2013 15:05

Förrns nu har jag laddat in bilderna från kräftskivan, har inte haft ork att göra det tidigare. Men tycker det är dags nu! Eftersom att jag inte kan gå ut och träna än, med tanke på att det börjar mörkna på himlen och man hör hur det mullrar där ute så väntar jag tills det har dragit förbi =))

Så njut av bilderna =) 


   

Syster, Svåger och Marcus!

 

Kortspel senare på kvällen =)

   

Lite nytt här hemma =)

Lite nytt här hemma =)

    

Av madde - 11 augusti 2013 09:11

Jaha då får man passa på att njuta denna söndag!! Eftersom att detta är min sista semester dag denna sommar =(( Skulle inte ha emot att gå hemma och strosa några dagar till. Men går inte direkt ut hårt att arbete, jobbar bara 2 dagar sedan ledig igen =))

Men jag jobbar ju ca 7 veckor bara sedan är jag ledig igen =))))))


Igår orkade jag inte skriva något, var riktigt trött om man säger så! Mamma åkte på förmiddagen, sedan kom Natta-lee och Wille till mig och myste! Var ju meningen att natta-lee skulle få bli lite fin i håret, men slingorna gav inget resultat så det var lite tråkigt :( Men men slutade iaf med att vi kollade på kalle anka och somnade! Vi var nog värda det! 

Resten av kvällen var bara lugnt. Höll på att somna flera gånger så blev tidigt i säng =))


Så vad händer idag då?? Idag har jag redan slagit på en tvättmaskin, så ska ställa mig att diska nu. Blir väl upp och handla lite, så man klarar sig i veckan. Sedan blir det till att göra matlådor, tänkte göra en vanlig lasagne bara. Sen får jag se om jag hittar på något annat i matlådorna =))


Åter kommer senare i kväll =))

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards