Alla inlägg under juli 2013

Av madde - 25 juli 2013 22:39

Då är man hemma efter en trevlig kväll hos stefan, anne och proppen =)

Bjöd in mig själv på lite middag ikväll. Aldrig fel haha =)) 

Så nu är man mätt och belåten.


Efter mitt förra inlägg så låg jag bara i solen och läste och tog det lugnt. Sedan en dusch och ut till B-hamra på middag!

Så har varit en trevlig dag/kväll. Hunnit med en hel del om man säger så =)


NU ikväll när vi satt och åt hörde man hur Finlandsbåtarna tuttade som bara den där ute till havs. Dom kan inte ha det roligt där ute i kväll/natt! Det har kommit in en sådan otrolig dimma, jag såg en inte ut över viken när jag åkte hem. Det var som en vit vägg som hade slagits upp!! Så ta det lugnt ni som är ute till havs i natt!! Kör försiktigt...


Ja nu tänkte jag väl dra mig tillbaka. Glömde ta bilder under kvällen, men det får ni leva med =) Ni fick ju ett par under dagen!


Dagens mat och motion:


Frukost: Havregrynsgröt med hallonsylt och kaffe

Lunch: Hemma gjorda hamburgare och kaffe

Mellanmål: Liten bit hårtbröd med kalkon

Före maten: Lite ost med krydda och olja på, ostpinnar, spenat och ost i smördeg.

Middag: Grillat ( fläskfilé, hemma gjorda korvar, kyckling och majs) sallad med melon, beasås och potatis, cola

Efter maten: Några lakrits bitar och choklad.

Motion: Ingen


Juste börjar få riktigt ont i benen... Mitt problem jag brukar ha i foten håller på att komma fram lite fram och tillbaka, även knäna börjar säga ifrån... Så får se hur det kommer att gå med promenaderna resten av helgen, eller om jag får ta mig ner till gymmet för att styrketräna istället... Beror lite på hur det kommer att kännas.. Men jag vill ju så gärna vara ute nu när det för engångskull går.. Man vill ju passa på, för sen när vintern kommer så blir man ju inne på gymmet istället....


Av madde - 25 juli 2013 13:32

Hej där ute i sommarvärmen =))

Här i värmen har man fullt upp, precis så gick mina lunch gäster. Natalie och hennes kusin kom hit och åt lunch innan dom skulle fortsätta jobba. Så måste ju föda dom lite, så dom orkar med resten av dagen haha!


Har även varit ute och handlat lite på förmiddagen. Blev nya gardiner och kuddar =)

Och så investerade jag i ett par nya jeans! Och hur glad blir man inte när det visar sig att man behöver ta en storlek MINDRE än vad man brukar ha!!!! Pepp till mig själv hahaha!! Så dagen startar ju bra kan man ju säga =)


Resten av dagen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, blir väl lite balkonghäng med en bok =)

Ser även att jag måste fixa blommorna inne också, men det tar ju inte så lång tid iaf!


Bjuder på lite bilder som jag har lovat att jag ska försöka med =)


Dagens lunch =) 

Nya gardiner och kuddar 

 

Nya Jeans 

   

Av madde - 24 juli 2013 19:56

Då har jag gjort mitt för denna dag =)

Efter förra inlägget så gick jag raka vägen ut och satte mig på balkongen och hade fotbad!

Och oj vad fötterna tyckte det var skönt, dom blev babylena =)) Det enda jag hade i vattnet var barnolja och kolloidalt silver. Så nu klarar sig fötterna ett tag till ;)


Annars har jag väl inte gjort så mycket mer, läst och gjort lite mat. Kom precis in från en tuff promenad. Körde med vikterna på mig.. Och det är bra tungt må ni tro! Dock började telefonen att krångla, så kunde inte se hur många km det blev. Inte heller kunde jag ta kort... Så blev lite irriterad måste jag säga. .. Hoppas den inte ska hålla på något mer nu... Så får ta bilder i morgon istället.. Iaf så känns det i kroppen att man inte tog en helt vanlig promenad, så det känns faktiskt riktigt skönt måste jag säga =))


Nej man kanske ska ta och kolla vad det är på tv nu ikväll.


Dagens mat och motion:


Frukost: Havregrynsgröt med hallonsylt

Mellanmål: Kaffe, rulltårta, någon typ av kexchoklad liknande och melon

Lunch: Liten bit hårtbröd med brieost

Mellanmål: En bit glass

Middag: köttbullar med potatismos och grönsaker

Motion: Promenad ca 40 min med vikter.

Av madde - 24 juli 2013 14:27

Solen skinner där ute, och jag har hunnit med lite iaf.

Dock har jag inte känt för att åka till någon strand och sola. Inte så kul att ligga där själv, men solen är nästan helt framme på balkongen. Så ska snart sätta mig där ute och sola och läsa lite =) Funderar på att ta ett fotbad också, mina fötter skulle behöva det tror jag =) Med tanke på hur dom får slita, både på jobbet och så pass mycket jag är ute och går så borde dom få lite ompyssling också! Man får ju inte glömma bort dom inte =)


Iaf så blev det en ordentlig sovmorgon idag, vaknade vid 10. Som sagt tror min kropp är kanske så slut. Somnar ganska tidigt och sover rätt länge.. 

Cykla iaf till farmor sedan för lite fika, tyckte jag måste göra någonting idag. Så varför inte sitta och fika med henne på balkongen för!

Blev även en vända ner på stan, men hittade inget jag ville ha.. Funderar på ett par glas men måste tänka lite mer på den saken..

Har även dammsugit soffan, tyckte det var dags. Så passade på att dammsuga av golven här hemma också så =) Lite rent måste man ju ha runt sig..


Fick även lite svar från mina prover som jag tog i torsdags, och allt såg normalt ut.. Men hoppas verkligen att dom kan göra någonting åt mina händer och fötter snart!!!! Det här är verkligen inte roligt.. Orkar inte gå runt och se ut som jag vet inte vad på händer och fötter längre.. Så nu väntar jag på remissen till hud i Mörby.. Men tror dom kommer att säga samma sak som sist, att det är eksem!!! Men vad ska jag göra när ingenting som dom skriver ut hjälper då?!?!?!?  SUCK!!!! Är inte speciellt glad just nu.........


Nej kanske dags att sätta sig ut och läsa...

Lite bilder bjuder jag på också! Åter kommer senare ikväll..


Fika hos farmor! 

 

Någon som vill byta???

   

Av madde - 23 juli 2013 17:53

Usch denna dag har varit riktigt trist.. Känns som att det är höst ute =(( burrrr!

Iaf så har jag inte gjort någonting idag.

Vaknade vid 8 tiden och la mig och läste en stund, råkade somna om sen iaf.. Vaknade av att posten kom, så var väl dags att pallra sig upp tyckte jag =))

Eller gick från att ligga i sängen till att lägga mig på soffan och kolla på serier ahah =)

Så i stort sätt har jag legat i soffan och tagit det lugnt, vikt lite tvätt och kollat på räkningarna.. Kan ju inte betala dom ännu, eftersom att lönen inte är inne än =)


Iaf så drog jag mig ut på spåret en sväng, men oj vad kallt och blåsigt det var.. Luktade även brandrök, så dom har väl inte fått släckt på det som började brinna i helgen...

Kändes iaf skönt att komma ut och få lite luft, men även en lång dusch. Så nu känner man sig som människa igen haha! Lite sent att göra det nu men men inte mycket att göra...


Resten av kvällen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Blir väl att kolla på allsång, annars vet jag inte ..


Dagens mat och motion:


Frukost: Hårtbröd med leverpastej och gurka

Mellanmål: Wienerbröd 

Lunch: 2 kex med mögelost

Middag: Samma som igår. Karré med palsternacka, morötter och vitlök. en päron cider

Övrigt: Kanske blir något gott till kvällen.

Motion: Promenad 25 min,


Av madde - 22 juli 2013 19:13

Denna dag har varit seg... Eller jag har varit riktigt trött, kände mig som en vrak när jag gick på willys idag... Men det blir väl så när man släpper allt och bara tar det lugnt!

Iaf så har jag tittat en del på serier idag, eftersom att jag inte har orkat gjort så himla mycket.. Åkte ut en sväng till pappa på namnsdagsfika. Jag har ju namnsdag idag så haha =))

Blev även en kortare promenad, vågade inte riktigt gå i skogen idag då det blåser så otroligt mycket. På fler ställen har man sätt att träd har blåst ner, och vill inte gärna ha en gren i huvudet när man är ute och går..

Så måste säga att denna dag har blivit väldigt lugn, tror morgondagen får bli lika lugn. man måste ju få vila ut när man har tid.. Eftersom att kroppen verkar säga ifrån så är det lika bra att lyssna, men det går nog över på ett par dagar ska ni se )=))


Dagens mat och motion:


Frukost: Hårtbröd med ost och gurka

Mellanmål/ Lunch: Ett Wienerbröd och kaffe 

Middag: Fläskkarré med rostade morötter, palsternacka och vitlöksklyftor. Aioli och 2 bitar brieost. Ett glas Rosé 

Motion: 30 min promenad


Tänkte försöka att ta lite bilder nu under semestern, så ni får se lite vad jag gör och äter. Kan bli lite roligare att läsa då också =))


 


Av madde - 22 juli 2013 09:54

Då så var det ny vecka igen, och jag är taggad för att det här kommer att bli ett par bra 3 veckor!

Dock lite små seg idag,men det får man vara ett par dagar in på semestern =))

Resultatet denna vecka blev - 0,5 kg, är faktiskt lite förvånad för tycker jag har slarvat med träningen och sedan inte direkt tänkt på vad jag har ätit. Men tydligen så har man skött sig =))) så man kan inte vara mer än nöjd =)))


Så nu tänker jag köra på allt jag kan och orkar, så får vi se hur det slutar =)
Nästa vecka får ni även reda på resten månadsredovisningen, hur kroppen i övrigt har förändrats"!


NU blir det lite frukost, sedan måste man nog iväg och storhandla..


Hoppas ni får en bra dag där ute =))


Av madde - 21 juli 2013 16:48

Då var den stora dagen inne och jag har nu 3 veckors semester =))))

Ska bli så himla skönt verkligen!! Som jag har längtat. Har inte heller några planer för semestern, kommer ta dagarna som dom kommer! Så hoppas bara på bra väder nu, så blir nog allt bra!! =)


Har inte haft tid att blogg något i helgen, har haft fullt upp på jobbet. jobbade ju kväll fredag och lördag. Och vaknade inte förrns 10, så då blev det ju bara frukost och  så blev det en promenad på lördagen.. Och i morse så vaknade jag vad kvart över 6, och brukar gå upp vid halv 6. Så blev lite panik kan man säga.. Men var på jobbet innan 7 iaf =))


Denna dag har varit seg, men ändå så har den gått fort. Troligen är det väl för att jag visste om att jag skulle gå på semester, plus att man hade försovit sig så var väldigt trött hela dagen...


Det ända jag har tänkt under mina lediga veckor är att jag ska träna och försöka äta någorlunda sunt. Så man får en bra start när man kommer tillbaka. Och nu har jag ju verkligen tid att lägga ner på träningen också, så det känns väldigt skönt!


Nej nu ska jag lägga mig i soffan och kolla lite på serier och bara njuta =)


Dagens mat och motion:


Frukost: Smörgås med kalkon. Och kaffe när jag kom till jobbet

Lunch: Makaroner och köttfärssås ( less på den maten nu) och en smörgås

Middag: Hårtbröd med ost och gurka

Övrigt: Tror det får bli lite glass senare i kväll =) Måste ju fira, ev ett glas rosé också!


I morgon är det vägning, håll tummarna på att det är fina resultat ;))


Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards