Alla inlägg under juli 2013

Av madde - 9 juli 2013 19:14

En varm dag har det varit idag, dock har man ju inte riktigt hunnit njuta av den eftersom att man har jobbat...

Men men inte mycket att göra åt.. Dock var det inte varmt i morse när jag var ute och gick. Var tydligen inte så varmt i natt heller så..

Iaf så har man jobbat hela dagen, blev lite träning efter det. Så har egentligen inte varit hemma så himla länge...

Mitt mål ikväll är att jag ska försöka att bli trött.. Kan ju inte sova på nätterna, vet dock inte varför. Om det har med det nya kosttillskottet jag äter.. men jag får väl sova när jag blir gammal istället haha.

Någon som har något bra sätt så att man somnar??

Har inte så himla mycket att skriva idag.. Dagen bara rullar på som vanligt känns det som..

Hoppas på att få sovmorgon, vem vet om man får de :P det får man se i morgon haha

Dagens motion och mat:

Motion: 30 min promenad med stavarna ( morgonträning)

Frukost: 2 smörgåsar med kalkon och yoghurt med linfrö, en matsked linfröolja

Lunch: Lax med ris och aioli, kaffe och en havrekaka

Mellanmål: kull glass, med 2 smaker

Motion: Gym en timme, armar och mage

Middag: En egengjord baguette med ost,kalkon, baby spenat och gurka

Ja det får nog bli allt för mig idag..

Av madde - 8 juli 2013 18:14

god kväll på er där ute!

Kul att se att det är en del som läser min blogg, =) Det blir man över.

Idag har jag tagit det riktigt lugnt, kände att jag behövde en sådan dag. Förra veckan så hade man ju fullt upp i stort sätt hela tiden.. Gjorde att man inte hann med sig själv riktigt tyckte jag!

Dock blev det ju ingen sovmorgon idag, med tanke på att jag hade bokat tid till vet vid 10 tiden.. Så får skylla mig själv haha =))

När jag kom hem där ifrån så har jag igentligen inte gjort någonting ... Har legat och kollat på serier och sovit en stund. Har varit lite skumt väder också, blev bättre sol nu på kvällen så.. men vad gör det, behöver vila min kropp också! Den kan ju inte vara på hög varv hela tiden inte..

Nu på kvällskvisten så har jag plockat undan tvätten också, så nu går det att gå in i badrummet igen haha =) Passade även på att plata håret, så slipper man stå och fixa med det i morgon bitti.. Nu efter att jag har klippt mig så har mitt hår börjat vinka sig åt alla håll och kanter, så måste fixa det lite iaf =)) Funderar även på att måla naglarna.. MEn tror jag väntar med det tills helgen, så man är fin till festen haha ;)

Ja ni annars har jag inte haft för mig så himla mycket heller, just nu väntar jag på att du blir vad du äter börjar. Så man blir lite mer taggad!!!

Dagens mat och motion:

Frukost: 2 smörgåsar med ost och gurka.

Lunch: Omellet med baby spenat, tomat och fetaost

Mellanmål: råkade bli lite glass

Middag: Kycklingpytt

Motion: Ingen

Brukar ju försöka hålla mig i från mjuktbröd, men var sugen på det här om dagen för ledsnade på det hårda brödet. OCh hade ingen plats i frysen för att frysa in resten... SÅ får lov att äta upp det lilla som är kvar nu. Men ibland så måste man ju äta något annat också, så att kroppen får sig en tanke ställare..

Nej nu ska jag kolla lite mer på serier =))

Av madde - 8 juli 2013 11:29

Då så var det dags att visa mina siffror för veckan som varit. Det blev -0,4 kg denna vecka också =)

Tycker som sagt att det är en väldigt bra viktminskning, eftersom att jag inte vill att det ska gå för fort.

Så är mycket nöjd med denna siffra =))

Nu kör vi hårt denna vecka också, tycker jag har varit lite på latsidan veckan som varit. Kan vara för att jag har jobbat kväll och det inte blir samma rutiner som när jag jobbar dag.. Men har bara en sådan här vecka när jag jobbar mest kvällar, så nu är det nästan bara dagpass denna vecka =))

Har hunnit med att vara med katterna till vet. idag, dom fick sina årliga sprutor..

Stackars Smirre säger jag bara, när jag tog ut han från buren när vi kom hem så dräglade han som bara den.. Liten och rädd min lilla bebis!! :(

Denna vecka kommer att se ut såhär:

Måndag: Katterna till Vet.

Tisdag: Jobba 7-16

Onsdag: Jobba 12-22

Torsdag: Jobba 7-16

Fredag: Jobba 7-12, ev åka ner till syster för att vara barnvakt

Lördag: Fest för Syster och Crippa

Söndag: Lugn dag hoppas jag =))

Idag är det bara 2 veckor kvar tills jag får semester, så bara till att hålla ut nu =))

Vi hörs senare idag!

Av madde - 7 juli 2013 19:13

Får hoppas ni alla har haft en bra helg i solen =) Antar att det är många som har hunnit njuta av den iaf, själv så har man ju inte riktigt det... jobbade ju i stort sätt hela dagen igår, plus att vi var en man kort på kvällen. Kan ju säga att bilen gick varm igår haha! Men tyckte ändå att det gick bra för oss, så ska inte klaga =))

Idag blev det iaf halv dag, kom väl hem när alla vaknade. För det var extremt lugnt ute på förmiddagen =)

Eftersom att inte solen kommer på min balkong för ens halv 2 tiden, så passade jag på att vila en stund när jag kom hem och så fick det bli 2 tvättmaskiner.

Men sen så har jag legat ute i solen och läst, riktigt skönt att bara ligga och ta det lugnt.. Dock blev jag väldigt trött och trodde inte alls att jag skulle orka ut och gå idag.. Fast efter att ha kollat lite på tv, speciellt du blir vad du äter så knöt jag på mig skorna och stack ut!! Kanske är dum som är ute och motionerar när det är riktigt varmt ute, men vad ska man göra haha =))

Pratade ju om att jag känner att mitt träningssug är borta,( fast gör tar mig ut ändå bara för att jag måste.. ) Jag tror dock att suget har kommit tillbaka, kändes som det när jag var ute och gick! SÅ kan ju bara hoppas på att det är så!

annars har jag inte så mycket mer att säga, blir bara en lugn kväll för mig. någon film lr dyl.

I morgon är det ju invägning och så ska jag iväg med katterna på fm =) Önska mig lycka till haha!

Frukost: 2 smörgåsar med kalkon och gurka, yoghurt med linfrö, kaffe

Mellanmål: en kopp kaffe

Lunch: Smörgås med kalkon och gurka

Middag: Hemma gjord kycklingburgare

Motion: ca 50 min promenad

Av madde - 6 juli 2013 10:36

Tänkte att jag skulle bjuda på en bild som jag tog i torsdags =))

Och så bjuder jag på en bild på mig själv när jag var på Kreta =))

Av madde - 6 juli 2013 10:09

Tjo hej!

Var meningen att jag skulle cykla en runda idag, men när jag kom ut och började cykla så var det ju stans storm ute.... Blä!! Så fick bara bli en sväng till affären för att handla grönsaker som var slut.

Lite motion fick man iaf! Har varit riktigt dålig på att använda cykeln när jag ska handla eller ner på stan. Så får bli bättre på det nu. Går ju ändå mycket fortare att cykla än att stå i rödljus och försöka komma ut på vägen. Nu får cykeln ta och jobba resten av sommaren! Förutom när det regnar då haha!!

Tar jag cykeln så blir det ju en sorts vardagsmotion, så då kanske några kg till försvinner ;) haha!

NU har jag iaf gjort ordning en sallad så jag har tills middagen idag. Blir ju inte någon direkt lunch idag när jag börjar 12.. Lite yoghurt blir det väl som vanligt bara..

Måste ju tänka lite vad man äter resten av helgen så att vågen visar på minus på måndag. Men det sk man väl kunna klara av =)

NEj nu ska jag vila en liten stund innan det blir till att jobba =) Ha en bra dag där ute i sol och blåsten =)

Av madde - 5 juli 2013 16:49

Fredag idag, och det är många som har fått helg där ute eller till och med semester..

Själv så jobbar man ju helgen plus 2 veckor till.. Bara att hålla ut.

Denna dag har jag haft full rulle på förmiddagen, Började med att fixa nytt pass, fixadade klockan, fikat hos farmor, gjort 6 matlådor med köttförsås och macaroner, tagit meg en promenad, tvättat och bytt sängkläder!

Så hela min förmidda gick åt, dock tog jag promenaden precis mellan förmiddag och eftermiddag haha ;)

Men känner mig nöjd med dagen, har fått mycket gjort om man säger så. Resten av kvällen ska jag tillbringa i soffan med en film tror jag, just nu är jag så sugen på något riktigt gott. SKulle kunna åka och köpa massa godis och chips.. Men jag ska inte! Jag får hålla ut suget, och vänta tills jag ska äta middag! Troligen så minskar det då!

Dagens mat och motion:

Frukost: knäckebröd med ost och gurka

Mellanmål: kaffe, en liten bit sockerkaka och någon slags kexchoklad kaka

Lunch/ mellanmål: En kesella hallon

Middag: Pommes och chickenbits

Motion: Power walk 45 min

Hoppas ni får en trevlig helg där ute. Ev så blir det snabb blogga i morgon eller inget alls eftersom att jag jobbar kväll! Så vi får se ! Ha de gott

Av madde - 4 juli 2013 18:02

Då så har jag haft min efterlängtade unnar dag, och skönt var det också =))

Började ju som sagt med att sitta hos frisören i 2 timmar. Var så lugnt och skönt där, för var bara jag där som enda kund, eftersom att alla dom andra frisörerna hade semester.

Så jag är nöjd med nya färgen och längden. Ska försöka lägga upp en bild på det så ni får se.. Men vill att det lägger sig ordentligt först =) Så troligen så får ni en fredagsbild.

I alla fall när jag var klar där så blev det en vända till ett café, för att få i mig lite lunch innan jag drog vidare till massören.

En timme hos massören och man var som ny i kroppen =)

Blev en sväng till stallet sedan, för att umgås med Sanne och Pilen =) Tittade även på det lilla fölet som hade kommit, oj så söt den var!!

Har hunnit med att handlat lite också, så jag klarar mig ett par dagar till med mat. Ska försöka göra matlådor i kväll eller i morgon. Så att jag har allt tills i veckan =) Känns skönt när man har sådant gjort, så man bara kan ta något ur frysen..

Nej ni nu ska jag slöa på soffan en stund, sedan får jag se vad jag ska göra resten av kvällen.

Dagens mat och motion:

Frukost: Lite yoghurt med jordgubbar och linfrön

Mellanmål: Kaffe

Lunch: Salami och Brieost smörgås och cola

Mellanmål: Hårtbröd med kalkon

Middag: Hemma gjord kycklingburgare

Motion: Ingen, eftersom att jag blev behandlad idag.

Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.