Alla inlägg under juli 2013

Av madde - 18 juli 2013 20:43

God kväll där ute!

Haft en mycket lugn dag idag kan man säga =) men hunnit med att göra en del iaf!

Började med att åka till läkaren för att undersöka mina händer och fötter igen... Som vanligt så kan dom inte säga något mer än eksem... Men äntligen så tog dom lite prover... Och jag som hatar att ha nålar i mig.. 5 rör tog dom iaf. Så får se om dom hittar något nu. Ska även tillbaka till hudmottagningen i Mörby. Kanske att man kan få ordning på detta nu..

Efter besöket där var jag ner till polisen för att hämta ut mitt pass, så nu kan jag ut och resa igen =))

Fick även fin främande till lunch gäst idag. Natalie kom och tog en snabblunch =) alltid lika kul att umgås med henne ett par minuter. haha

när jag väl var klar med allt så satte huvudvärken igång =(( så fick bli till att ligga ner och vila. Som tur gick den över. Så kunde ta mig ut på en promenad =) var faktiskt lagom varmt att gå ikväll, så man ska inte klaga inte.

resten av kvällen har jag tillbringat i soffan och slappat. Laddar inför mina 3 sista arbetsdagar innan semestern =) Blev lite ändrade planer  hur jag ska jobba i helgen också, så nu kör jag 2 kvällspass fred och lörd och avslutar med ett dagpass =) Helt okej från min sida faktikst. Hela helgen blir ändå förstörd hur man än jobbar så..

Frukost: 2 smörgåsar och varm choklad

Mellanmål: kaffe och munk

Lunch: Omellet med kalkon, spenat, tomatsås och fetaost, kaffe

Mellanmål: en smörgås med ost

Middag: YOghurt och smörgås med ost.

Motion: Stavgång 42 min. ca 3,7 km.

nu ska jag fortsätta kolla på rederiet ;) haha

Av madde - 17 juli 2013 18:33

En ledig dag idag, det är faktiskt skönt att vara ledig mitt i veckan. Men just nu önskar jag att jag hade jobbat i dag och i morgon, för då hade jag gått på semester på fredag kväll =)))

Men sådan tur har man inte denna gång.

Denna dag har jag väl egentligen inte gjort så överdrivet mycket. Gick upp vid halv 9, då tyckte katterna att jag skulle gå upp.. gick dock och la mig efter att ha ätit frukost, skönt när man kan krypa ner igen =)

Åkte iaf hem när jag hade vaknat till liv igen, så blev det stor handling och så har jag tvättat.

Passade även på att gå ut en runda, såg ut som att det skulle börja regna. Så var lika bra att dra sig ut ifall det skulle ha börjat regna nu till kvällen. Men än så länge har det inte regnat =))

Iaf så gick jag nordrona spår som jag inte har gått på ca 1 år. Gick det väldigt mycket när jag bodde i förra lägenheten och tyckte det var ett bra spår. Men idag tänkte jag att jag skulle pröva det, eftersom att det kan vara kul att variera sig. Plus att kroppen vänjer sig ganska fort vid samma typ av träning, och då känns det som att vikten även står still.

Så måste börja göra lite annat när jag är ute, ta lite olika rundor och gå mer med stavarna också!!

Ja annars har jag inte gjort så mycket mer idag. men tycker inte jag behöver göra så mycket mer, man måste ta det lugnt också =)) Fast i morgon blir det lite ärenden på stan och en sväng till läkaren!

Dagens motion och mat:

Frukost: 3 rostsmörgåsar med ost och marmelad. ( ja jag vet att det inte är bra att äta, men är less på att äta samma samma till frukost)

Lunch: 2 smörgåsar ( fullkorn) med ost, sallad och gurka. Kaffe

Middag: Egen gjord pizza på tortilliabröd, tomatsås med örter, bacon tärningar, vitlöksklyftor, spenat och riven ost.

Bästa med sådan pizza är att man får inte den där tjocka degen =))

Motion: Promenad ca 52 min,( ca 4,6 km)

Övrigt: Ett glas rosé

Ja det var nog allt för mig idag =) Bilder från i Lördags =)

Av madde - 16 juli 2013 19:28

tjo hejsan!

DÅ har jag bara 3 arbetsdagar kvar =)))) så det börjar närma sig om man säger så!

Denna dag har varit lite annorlunda, åkte till jobbet i morse och plötsligt var vi lite för mycket folk haha =) så jag fick åka till Norrtälje för att sitta på kontoret istället. och det gör jag mer än gärna, tycker det är skönt att sitta inne ibland och jobba. Man behöver variera sig en del. och eftersom att jag var inne på kontoret så gjorde det ju att jag kunde äta lunch med finaste Natalie =) vi åkte hem till mig och käka och drack kaffe!

Iaf så åkte jag raka vägen hem när jag slutade, och råkade somna. Känner mig riktigt trött. är fortfarande trött. tror det blir att titta på allsång och sedan sova =)

Juste igår skrev jag ju att det inte blev någon träning, men det blev en promenad på ca en timme på kvällskvisten. Var ute och gick med Sanne. Och det var skönt att gå en sväng innan man skulle krypa ner i sängen =)

Frukost: 2 rostade smörgåsar med salami, kaffe

Mellanmål: kaffe

Lunch: Ost och skinkpaj ( felix)

Middag: 2 rostade smörgåsar med salami och yoghurt

Motion: Ingen ( sprungit runt en hel del på kontoret)

Ja mer har jag väl itne att säga, är ledig i morgon så får se vad man hittar på. ÄR det fint väder så blir det till att ligga och sola. Ska även hinna med en springtur i morgon hade jag tänkt.

Nej nu ska jag försöka leta rätt på min små djur, så ska jag gosa med dom =)

Av madde - 15 juli 2013 17:32

Hej där ute! Det är ny vecka nu och det innebär ny energi!

Känner att jag fick en hel del ny energi i helgen, så denna vecka kommer nog att bli bra ska ni se =))

Om ni är nyfikna på veckans resultat så blev det inga förändringar från förra veckan! Alltså blev det +-0!

Är faktiskt nöjd med det, med tanken på vad jag stoppade i mig och drack, så hade jag förväntat mig att det skulle vara något hg eller kg upp!! Så kan inte vara mer än nöjd! Det betyder just nu att jag klarar av att äta lite annat, antagligen för att jag rör mig i stort sätt varje dag!

Så denna vecka kämpar jag på som vanligt, så får vi se vad som händer tills nästa vecka =)

Idag har jag iaf jobbat, börjar räkna ner dagarna.. Inte långt kvar till semester!!

Har rullat på annars idag, så det känns skönt iaf!

Nu sitter jag ute hos pappa och ska sova här ett par nätter och umgås med mina djur! Ska bli riktigt mysigt att få ha dom i sängen om nätterna =))

Sitter just nu och väntar på att kycklingen ska tinna så att jag kan äta lite middag. Resten av kvällen blir nog bara lugn skulle jag tro iaf =)

Dagens mat och motion:

Frukost: hårtbröd med kalkon, yoghurt, kaffe

Mellanmål: Kaffe

Lunch: Köttfärsås och macaroner, en chokladboll

Middag: Kyckling med några slags grönsaker ( inte bestämt mig vad det blir än)

Motion: Ingen

Kan bli ett glas rosé ikväll, men vi får se =))

Ha en fortsatt trevlig dag!!

Av madde - 14 juli 2013 16:29

Hej där ute.

Nu är jag hemma igen efter ett mycket mysig helg hos syster. =)

Går dagen tillbringade jag och Melvin hemma, medan dom andra höll på att fixa inför festen.

Vi klarade oss väldigt bra själva, jag intog solstolen och Melvin lekte fint med grannbarnen Vincent och Lennox. Blev även lite bad, eftersom att det var så otroligt varmt igår. Luften stod helt stilla kan man säga.

Väl på festen så var det massa människor att hälsa på och prata med. Men kan väl säga att jag hade fullt upp med att passa det 3 barnen haha =) ( Melvin, Vincent och Lennox ) Och eftersom att jag agerade barnvakt så blev det även tidig hemgång igår kväll. Vad gör man inte för att syster och svågern ska få ha roligt på sin egen fest =))

Tydligen hade dom en riktigt fortsatt trevlig kväll/ natt, så det var ju bra det iaf!

Så jag kan summera hela helgen att den har varit överförväntan!

Måste även passa på att tillägga att min kära svåger blev 30 idag, så stort grattis till honom =))

Och jag har inte direkt tänkt på mat och dricka i helgen, jag har unnat mig ett och annat glas rosé! Och oj så gott det var! Så nu får man vara nykter en vecka, eftersom att man jobba. Har bara en vecka kvar nu, sedan går man på semester!! LÄNGTAR!!!

Dagens mat och motion:

Frukost: Färska Frallor med olika tillbehör, en mini munk, kaffe.

Mellanmål: En bit tårta

Lunch/ Middag: Hårt bröd med kalkon och en kesella hallon.

Motion: Ingen

Blir nog tidigt i säng för mig i kväll, är riktigt trött!

Av madde - 13 juli 2013 09:05

God morgon på er där ute,,Har haft en riktigt skön morgon, eller bra start på dagen :))Var ute strax efter 8 och tog mig en löpar/ power Walk runda, blev dock bara 30 min. Men blev förvånad att jag orkade springa så mycket som jag gjorde. Tror att min kondition har blivit bra, pga att jag går och går och går. Det gör väldigt mycket att man går, när man vill få upp sin kondition. Och sedan börja lite med intervaller så kan man snart ut och springa på riktigt hhaha.Nu blir det frukost med kokta ägg. Sedan är det nog fullrulle för denna dag, avslutar denna dag med fest. Kan inte bli bättre dag och solen strålar där ute. Det är riktigt varmt där ute;)Hoppas ni får en trevlig dag där ute, det ska jag ha!!!

Av madde - 12 juli 2013 21:01

Hej där uteDå har jag kommit till syster, kom hit redan vid halv två idag. Så har suttit ute i solen hela eftermiddagen. Haft koll på Melvin när han har badat och busat med grannpojkarna. Efter att ha legat i solen så blev det ju dags att hoppa i poolen, dock blev det ju bara att doppa benen. Behövde inte direkt blötta ner resten själv. Alla tyckte att jag skulle bli blött på ett eller annat sätt,så kan lova att jag blev blött iaf.Iaf så blev det sedan middag nere hos crippas familj, riktigt god mat. Grillat och egen potatissallad!!!!Så jag har det riktigt bra här, Melvin har precis tagit sig ett kvälls dopp. Så nu har jag och han fredagsmys, medan syster och svåger fixar inför morgondagens fest :)Dagens mat och motion:Frukost: hårtbröd med kalkon, yoghurt med linfrö , kaffeLunch: en fralla med ost och skinka, från bageriet Middag: grillat med egen potatissalladÖvrigt: 3 glas rose, chipsMotion: ingenDenna helg ska jag försöka vara försiktig men det kommer bli svårt, känner även att jag måste få unna mig. Tycker jag själv har varit duktig en lång tid. Så vad vågen kommer att stå på på måndag, gör detsamma känns det som. Nu tänker jag iaf ha en riktigt mysig helg, och hoppas att ni får det också :))))

Av madde - 11 juli 2013 20:37

Denna dag har gått i ett kan man säga, inte en lugn stund här inte....

Har som sagt jobbat idag, var ute på dom sju haven och åkte lite båt i dom stora vågorna.. Tur man inte är speciellt sjösjuk haha!!! Var även bra att jag var ute på ön, för tog aldrig någon morgon promenad innan frukost idag. Så fick passa på att få motion på jobbet idag, tar ju ändå en stund att gå från ena sidan ön till den andra.

Som sagt så har det rullat på idag, men det har varit mycket att göra. Fick iaf jobba med Anna på eftermiddagen, men tror jag var lite övertrött så flamsade nog runt mest måste jag säga haha!!

Väl hemma fick jag ett ryck att städa hela lägenheten och starta en tvättmaskin.. Har även packat lite, eftersom att jag åker raka vägen från jobbet till syster i morgon.. Så inte en lugn stund här inte..

Även så blev det ju en promenad men det är ju inget ovanligt så.. NU har jag bara håret kvar att fixa innan jag kan krypa ner i sängen och läsa..

Har inte hänt så mycket annat, känner bara att jag har lite att göra, så bäst jag fortsätter så att jag får gå och lägga mig i dag =))

Försöker att skriva i helgen om jag får tid, annars återkommer jag på söndag =))

Dagens motion och mat:

Frukost: Yoghurt med linfrö, 2 smörgåsar med kalkon. En matsked linfröolja. Kaffe

Motion: Promenad ca 15 min

Lunch: Köttfärsås och macaroner

Mellanmål: En glass

Middag: Pommes och kryddig korv

Motion: Promenad 40 min

Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.