Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Fokus framåt =)

Av madde - 10 juni 2013 18:18

Då har jag nog gjort allt för idag tror jag =)

Känns som att dagen har rullat på ganska så fort måste jag säga.

Bakade på förmiddagen och det blev en rulltårta, har aldrig gjort en sådan förut. Men någon gång ska ju vara den första. =) Hade hallonsylt och vitchoklad i mellan. Smakade faktiskt otroligt gott haha. ( var ju tvungen att provsmaka, så jag vet att jag kan bjuda på den)

Annars så har jag tvättat, bäddat rent i sängen och till och med dammsugit av madrassen ;) Letat fram en bok har man gjort också. Kom inte ihåg vad den heter, men blev av samma författare som förra boken. Kajsa Ingmarsson.

Hade tänkt att ta en promenad på eftermiddagen, men vädret var så ostabilt. Det har ju regnat och varit sol om vart annat hela dagen.. Så jag pallrade mig ner till gymmet och körde igenom kroppen. Oj så svettigt det blev, men skönt =))

Så nu har man precis ätit middag, fick bli en kaffe efter också =) Är rätt så nöjd med denna lugna dag, ska bli skönt att krypa ner i sängen sen och läsa. Kommer väl sova som en prinsessa i natt när sängkläderna är bytta =))


Dagens mat och motion:


Frukost: 2 rågbröd med kalkon skinka och 2 dl citronyoghurt

Mellanmål: Small remsa rulltårta

Lunch: 2 husman knäckebröd med kalkon skinka, kaffe

Mellanmål: 1 äpple

Middag: Bratwurst med wokgrönsaker i cream fresh ( paprika och chili smak)

Efterrätt: Kaffe och rulltårta

Motion: 15 min på crosstrainer, 45 min med övningar för rygg, bröst, mage och höfter.


När jag nu lägger upp lunch och middag så använder jag mig av måttet som jag precis har fått.

Känner även att jag har fokus framåt för att minska min vikt, vill ju som sagt att den ska vara långvarig. Så en dag i taget. Ibland kan det bli 2 steg framåt och 1 bakåt, men då gäller det att man fortfarande håller fokus framåt. Alla har sina svackor, gäller bara att man inte faller tillbaka på sina "gamla" vanor..


Tack och hej för idag =))


 


 
 
Therese

Therese

11 juni 2013 08:53

Kan kanske låta märkligt men skulle du kunna lägga upp en bild någon dag på din maträtt som du lagt upp med hjälp av måtten? Är fortfarande i tankarna om det är något för mig eller om det fungerar ändå utan dom och då skulle det vara intressant att se hur en portion ser ut?
=)

http://vagenarintealltidrak.bloggplatsen.se

madde

11 juni 2013 18:11

Men absolut kan jag göra det, men bara det att jag inte använder mig av några direkta kolhydrater just nu. Men kan se vad jag kan göra =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madde - 22 oktober 2018 19:43

Har bytt bloggplats, så vill ni följa mig får ni gå in på denna sida   http://maddeviktresa.blogg.se   Ha en trevlig kväll där ute =)  ...

Av madde - 14 oktober 2018 16:54


Riktigt varmt och skönt denna helg. Fina höst färger ute. Dock går den ju för fort som vanligt.. Varit och firat svärmor. God mat, kortspel och trevligt sällskap =)  Idag har vi tagit ner markisen eftersom att dom kommer och ska renovera balkonge...

Av madde - 12 oktober 2018 21:20

Nu är det helg, riktigt skönt. Tycker veckan har gått bra fort. Det har varit jobb hela veckan och mina 2 ridpass på finaste Brylant. Dom passen har gått fint, det är bara att fortsätta att träna. Snart sitter det, inte långt kvar. Tror dock att ja...

Av madde - 5 oktober 2018 07:52

Uppe med tuppen i morse. Lämnade in bilen på verkstaden eftersom att jag har haft problem med fläkten. Visade sig att det var ett löv som hade kommit in.. Så nu är det åtgärdat. Skönt, bara köra vidare nu. Jag börjar ju inte förrns 9.30 idag, det ä...

Av madde - 2 oktober 2018 18:44


Öppning i morse, kan säga att det inte alls var kul att åka tidigt i morse.. Börja med att man blev tvungen att skrapa rutorna.. Sen var det en riktigt tjock dimma ute, hade det kommit upp några djur på vägen hade jag inte sätt dom.. Så fick bli lite...

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards