Alla inlägg den 24 juni 2013

Av madde - 24 juni 2013 19:17

Då så har man haft en lugn och skön dag, fast den har gått riktigt fort må jag säga...

Har inte gjort så mycket, handlat, fikat hos farmor, sovit och tränat.

Vid andra ord har dagen rullat på, så det är ju skönt. Lite jobbigt bara att det ska vara så kvavt ute... Man blir lite slut av det, plus att man får svårt att få luft... =(( Kan ju hoppas att det kan komma lite regn lr åska snart...


Ni har som sagt fått veckans resultat. Och nu är det bara att kämpa vidare =) 

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på att skriva.. Har som sagt inte hänt så mycket idag, men i morgon så åker jag till Stockholm för att umgås med syster och mamma. Får se om man kanske hittar lite snygga träningskläder eller något annat snyggt =)) Man måste ju unna sig lite.


Dagens mat och motion: 


Frukost: Hårtbröd surdeg/ linfrö ( brytbröd) med kalkon

Lunch: En liten baugette med kalkon och skinka.

Mellanmål: En tårtbit och ett glas cola.

Middag: Makaroner med köttbullar, ketchup och sallad

Motion: 35 min med variation powerwalk/ löpning. Alltså löp intervaller kan man säga =))


Tänkte att ni skulle få se en bild på min mat när jag använder mig av mina mått. Jag tycker att det är mycket mat man får i sig. Det måttet som finns till grönsakerna är bara ett minimum, så där kan man lägga på hur mycket man vill =) Men dom andra måste man följa fullt ut!


   

Av madde - 24 juni 2013 10:12

Då var det måndag igen, och det betyder ju invägning. SOm sagt har man ju unnat sig lite nu när det har varit midsommar men vågen visade ändå på - 0,3 kg, huvudsaken att det är minus och inte plus känner jag =)

Men man får på det igen denna vecka bara =) Så jag är nöjd, men tror jag skulle ha varit ännu nöjdare om jag hade låtit bli allt gott... Så som sagt fortfarande lite ångest över detta haha!! Men inget att grubbla över det inte, bara köra!


Jag väger ju mig inte bara varje måndag utan jag mäter mig också. Jag mäter mig över lår och armar. Sedan tycker jag det är så svårt att mäta runt midjan, tycker jag inte mäter på rätt ställe och så. Så jag tog det i egne händer så nu mäter jag under brösten och över naveln.. Så tänkte att ni skulle få en månadsredovisning över det också. Dock är det väl inga stora siffror, men som sagt varje minus är i rätt riktning.


3/6- 24/6 2013

 

Vikt: - 2 kg

Över navel: -3 cm

Under bröst: - 2,5 cm

Lår: -2,8 cm

Över arm: - 1 cm


Det var dom resultaten det, nu är det en månad kvar till semestern så kanske att man är några kg lättare till dess :D

Ha en bra dag där ute nu! HEj svejs

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards