Alla inlägg den 10 juni 2013

Av madde - 10 juni 2013 18:18

Då har jag nog gjort allt för idag tror jag =)

Känns som att dagen har rullat på ganska så fort måste jag säga.

Bakade på förmiddagen och det blev en rulltårta, har aldrig gjort en sådan förut. Men någon gång ska ju vara den första. =) Hade hallonsylt och vitchoklad i mellan. Smakade faktiskt otroligt gott haha. ( var ju tvungen att provsmaka, så jag vet att jag kan bjuda på den)

Annars så har jag tvättat, bäddat rent i sängen och till och med dammsugit av madrassen ;) Letat fram en bok har man gjort också. Kom inte ihåg vad den heter, men blev av samma författare som förra boken. Kajsa Ingmarsson.

Hade tänkt att ta en promenad på eftermiddagen, men vädret var så ostabilt. Det har ju regnat och varit sol om vart annat hela dagen.. Så jag pallrade mig ner till gymmet och körde igenom kroppen. Oj så svettigt det blev, men skönt =))

Så nu har man precis ätit middag, fick bli en kaffe efter också =) Är rätt så nöjd med denna lugna dag, ska bli skönt att krypa ner i sängen sen och läsa. Kommer väl sova som en prinsessa i natt när sängkläderna är bytta =))


Dagens mat och motion:


Frukost: 2 rågbröd med kalkon skinka och 2 dl citronyoghurt

Mellanmål: Small remsa rulltårta

Lunch: 2 husman knäckebröd med kalkon skinka, kaffe

Mellanmål: 1 äpple

Middag: Bratwurst med wokgrönsaker i cream fresh ( paprika och chili smak)

Efterrätt: Kaffe och rulltårta

Motion: 15 min på crosstrainer, 45 min med övningar för rygg, bröst, mage och höfter.


När jag nu lägger upp lunch och middag så använder jag mig av måttet som jag precis har fått.

Känner även att jag har fokus framåt för att minska min vikt, vill ju som sagt att den ska vara långvarig. Så en dag i taget. Ibland kan det bli 2 steg framåt och 1 bakåt, men då gäller det att man fortfarande håller fokus framåt. Alla har sina svackor, gäller bara att man inte faller tillbaka på sina "gamla" vanor..


Tack och hej för idag =))


 


Av madde - 10 juni 2013 13:23

Tänke lägga ut lite bilder på Pilgrim när jag var med Sanne i stallet ifredags =)

Så ett inlägg tilläggnat Sanne och Pilgrim kan man säga =) haha!

Har följt han sen han varit runt föl åldern och nu är han hela 10 år =))


     

Får stå helt själv och vänta på att Sanne ska komma tillbaka ;) Duktig häst   

Av madde - 10 juni 2013 10:26

Då var det måndag igen och det betyder ju invägning.

Eftersom att jag tog förra veckan som min riktiga start vecka så stod vågen på - 1 kg.

Så man får väl vara nöjd denna vecka =)

Men nu börjar en hård vecka. Jag jobbar lite lättare för att gå promenaderna innan frukost och kan träna på gymmet också. Så nu kör vi en vecka till =) Tar man en vecka i taget så ska nog detta gå vägen, siktar ju på något långsiktigt. Och då är det bra att det inte går för fort heller, även om man vill att det ska gå fort... MEn men en sak i taget så tar man sig igenom detta också =)) 


Nej nu ska jag göra något av denna vecka också =) hörs senare ikväll

Presentation


Jag är en 27 årig tjej som kämpar för att gå ner i vikt, för att orka rida.
Här får ni följa min viktnedgång, ridning och vardag.

Läs och njut! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besökstoppen

Besökstoppen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Resultat

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards